Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:56:59 GMT

تساوی فیروزجا در شب بی نقص مرد شماره ۲ شطرنج جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۰۴۲۲

تساوی فیروزجا در شب بی نقص مرد شماره ۲ شطرنج جهان

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در دور یازدهم مسابقات تاتا استیل نفر دوم شطرنج جهان را متوقف کرد و به تساوی ارزشمند رسید.

به گزارش ایسنا، دور یازدهم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در مهمترین دیدار ها، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل فابیو کاروانا مرد شماره ۲ شطرنج جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی با توجه به شرایط جدول، برای دو شطرنج باز بسیار حساس دنبال می شد. فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ ۲۷۴۹ شرکت کرده است مقابل فابیو کاروانا با ریتینگ ۲۸۲۳ به تساوی رسید. 

علیرضا که در این دور از رقابت‌ها با مهره سفید مقابل مرد شماره ۲ شطرنج جهان قرار گرفته بود. او در اواسط بازی با توجه به تفکرات زیادش، در تنگی زمان سپری می کرد. فیروزجا در این رقابت اشتباهاتی داشت اما او موفق شد در تنگی زمان از نفر دوم شطرنج جهان پیشی بگیرد. در اواخر بازی انجین ها علیرضا را پیروز میدان می دانستند اما حریف با دقت هر چه تمام تر مهره ها را جابجا کرد تا شرایط دو شطرنج باز به تساوی برسد. 

کاروانا در اواخر بازی بسیار دقیق بازی کرد. بازی به گونه ای دنبال می شد که در صورت اشتباه مرد شماره ۲ شطرنج جهان، فیروزجا می توانست پیروز میدان شود اما حرکات کاروانا بسیار دقیق صورت گرفت تا این دو شطرنج باز به تساوی برسند.

امشب فیروزجا هرچه تلاش کرد به در بسته خورد چرا که در اواخر بازی کاروانا بسیار دقیق و سریع محاسبات خود را انجام می داد و انگار فیروزجا با کامپیوتر و انجین ها بازی می کرد! 

تساوی از نایب قهرمان شطرنج جهان نتیجه بدی برای علیرضا نیست و او موفق شد ۱۰ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

در دیگر دیدار ها کارلسن برابر آنیش گیری به تساوی رسید. همچنین در دیگر رقابت ها،  آندری اسیپنکو ستاره روسی شطرنج مقابل آرین طاری شکست خورد. طاری توانست اولین پیروزی اش را در این رقابت ها برابر شطرنج باز مدعی به دست آورد. 

تا پایان دور یازدهم این رقابت ها، آنیش گیری با ۷.۵ امتیاز صدر نشین است.  فابیو کاروانا، فان فورست هلندی و علیرضا فیروزجا با ۷ امتیاز همچنان در تعقیب صدر این رقابت ها هستند. 
مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان هم با ۶ امتیاز در رده ششم قرار گرفته است. 

فیروزجا در دور دوازدهم این رقابت ها در دیداری حساس به مصاف آنیش گیری صدر نشین خواهد رفت. 

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج مرد شماره ۲ شطرنج جهان رقابت ها دو شطرنج باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فینالیست جام ملت‌های آسیا مشخص شد

به گزارش "ورزش‌سه"، در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال تایلند که میزبان این دوره از مسابقات است به مصاف تاجیکستان رفت که این بازی پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌های قانونی و وقت‌های اضافه به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی تیم تایلند موفق شد با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری برسد و به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند.

در این دیدار ابتدا تیم تایلند موفق شد در اواسط نیمه اول با یک گل پیش بیفتد اما بازیکنان تاجیکستان در حالی تنها ۶ ثانیه به پایان نیمه اول باقی مانده بود توانستند بازی را به تساوی بکشانند.

با آغاز نیمه دوم تاجیکی‌ها عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند و توانستند در همان اوایل کار گل دوم را هم به ثمر برسانند.

در حالی که تایلندی‌ها برای جبران گل خورده پیش کشیده بودند این بازیکنان تاجیکستان بودند که از روی یک ضد حمله توانستند دفاع حریف را غافلگیر کنند و گل سوم را هم در دقیقه ۲۸ به ثمر برسانند.

اما در دقیقه ۳۰ تایلندی‌ها یکی از گل‌ها را جبران کردند تا بازی ۳ بر ۲ شود. در ۳ دقیقه پایانی بازی هم تاجیکستانی‌ها که تحت فشار زیادی قرار داشتند در نهایت تسلیم شدند و تایلند توانست بازی را به تساوی بکشاند. علاوه بر این تیم تاجیکستان ۵ اخطاره شد و علاوه بر تقابل با جو ورزشگاه و هواداران پرشور تایلندی و بازیکنان باانگیزه این تیم، باید مراقب می‌بودند که مرتکب خطا نشوند.

در ادامه هم تغییری در نتیجه بازی رخ نداد و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد که در وقت‌های اضافه هم بازی بدون گل به پایان رسید تا ضربات پنالتی تعیین کننده فینالیست این دوره از رقابت‌ها باشد.

درنهایت در ضربات پنالتی تیم تایلند موفق شد با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری برسد و راهی دیدار نهایی شود؛ دیداری که میان برنده ایران و ازبکستان برگزار خواهد شد که دقایقی می‌شود که آغاز شده و با تساوی بدون گل در جریان است.

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • تساوی کسل کننده ملوان و سایپا در نیمه اول
  • اولین فینالیست جام ملت‌های آسیا مشخص شد
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها
  • ساعت بازی منچستریونایتد و شفیلدیونایتد امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • العهد در فینال ای اف سی کاپ