Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@09:14:48 GMT

پیش بینی بورس فردا شنبه 11 بهمن ماه 99

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۰۷۳۱

پیش بینی بورس فردا شنبه 11 بهمن ماه 99

به گزارش صدای ایران، در جریان معاملات هفته گذشته نمادهای شاخص‌ساز دستوری حمایت شدند و صندوق‌های دولتی حدود ۴۰ درصد رشد کردند، اما سئول اینجاست که این حمایت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بسیار خوشبینانه تدوین شده و فروش ۲/۵ میلیون بشکه نفت در سال ۱۴۰۰ از سوی دولت پیش‌بینی شده است. تنش‌های دولت و مجلس نیز بعد از ارائه لایحه بودجه بیشتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما قرار است کمسیون تلفیق اصلاحات بودجه را هفته آینده تحویل دهد. کمسیون تلفیق در نظر دارد با حذف برخی از تخفیف‌ها، برق ارزان برای صنایع، تغییر نرخ مقادیر گمرکی از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار نیما و … درآمدهای جدیدی برای دولت ایجاد کند و فروش نفت را در سال آینده از ۲/۵ میلیون بشکه به ۱/۵ کاهش دهد. اما این تصمیم مجلس چه تاثیری بر بازار سهام خواهد داشت؟

به نوشته تجارت نیوز سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه  در رابطه با چکش‌کاری لایجه بودجه از سوی مجلس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ مانند اسبی است که از سوی دولت تزئین شده و حالا مجلس و کمسیون تلفیق می‌خواهد لایحه چکش‌کاری شده را هفته بعد تحویل دهند، مجلس قصد دارد از محل آزادسازی قیمت انرژی برای صنایع، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تغییر نرخ مقادیر گمرکی و … درآمدهای جدیدی برای دولت به دست آورد اما این تصمیمات ممکن است بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهند.

این کارشناس در ادامه گفت: برای صنایع تولیدی مانند فولاد، پتروشیمی‌ها و … انرژی ارزان در نظر گرفته شده بود که احتمالا قرار است در بودجه سال ۱۴۰۰ قیمت انرژی برای صنایع افزایش پیدا کند و به قیمت تمام شده نزدیک‌تر شود. قیمت برق فولادی‌ها چیزی حدود ۷۵ تومان بوده که احتمالا بعد از ایجاد تغییرات به حدود ۴۰۰ تومان خواهد رسید. همچنین قیمت سوخت پتروشیمی‌ها حدود ۲۸۰ تومان است که قرار است به ۵۰ درصد قیمت تمام شده افزایش پیدا کند و این یعنی افزایش ۴ برابری قیمت سوخت از ۲۸۰ تومان به حدود یک هزار تومان. سوخت برای فولادی چیزی حدود ۶ درصد بهای تمام شده است که احتمالا افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این تصمیم بر بازار سهام گفت: افزایش قیمت انرژی و سوخت برای صنایع تولیدی باعث خواهد شد تا حاشیه سود این صنایع کاهش پیدا کند و همین موضوع می‌تواند باعث شود این صنایع در بازار سهام روندی نزولی پیدا کنند، اما از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بودیم که شاید افزایش قیمت دلار جلوی روند نزولی نمادهای ارز محور را بگیرد.

این کارشناس در رابطه با روند بورس فردا و هفته آینده گفت: هنوز بازار سهام جان نگرفته است که بخواهیم انتظار تغییر روند را داشته باشیم اما به نظر می‌رسد معاملات هفته آینده و فردا روندی متعادل خواهد داشت و باید منتظر واکنش بازار سهام به تصمیم مجلس در خصوص افزایش قیمت انرژی باشیم. همچنین به نظرم بازار سهام باید از لحاظ روانی نیز رشد کند و جو هیجانی و منفی بورس از بین برود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس بورس فردا شاخص افزایش قیمت بازار سهام قیمت انرژی برای صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده

به گزارش خبرآنلاین؛براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت:همچنین برای امروز و فردا در ارتفاعات شرقی استان در بعضی ساعتها افزایش ابر و افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است از روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است.


آسمان تهران فردا شنبه (۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و در روز یک شنبه (۹ اردیبهشت ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


طی فردا و پس فردا ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۲ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران و ورامین و پیشوا با بیشینه دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان تهران خواهد بود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899801

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند