Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:33:06 GMT

ثبت ۱۹۹ حادثه آتش سوزی طی ۹ ماهه سالجاری در خوی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۰۹۲۸

ثبت ۱۹۹ حادثه آتش سوزی طی ۹ ماهه سالجاری در خوی

عباس پورحاجی گفت: بیش از ۶۰ درصد از حوادث با تعداد ۱۹۹ مورد آتش سوزی در خوی به ثبت رسیده است .

«عباس پورحاجی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: طی ۹ ماهه سال ۹۹  تعداد ۳۳۱ حادثه در شهرستان خوی افتاده است.

 رئیس سازمان آتش نشانی خوی افزود: بیش از ۶۰ درصد از حوادث با تعداد ۱۹۹  مورد به آتش سوزی اختصاص دارد که از این تعداد ۳۵ مورد آتش سوزی مربوط به منازل، ۲۳ مورد واحد تجاری، ۶  مورد اماکن عمومی و دولتی، ۶۵  مورد آتش سوزی وسایل نقلیه و موتور سیکلت، ۳۸ مورد آتش سوزی باغ ها و دامداری، ۲۲ مورد آتش سوزی مربوط به آتش سوزی اماکن مخروبه ، ۷  مورد آتش سوزی در کارخانجات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد ۸  مورد از حوادث نیز به سقوط در چاه و ریزش سیل در منازل اختصاص داشته و ۱۱ مورد از حوادث نیز مربوط به چرخ گوشت و اشیای حلقوی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: تعداد ۵۲ مورد از حوادث مربوط به محبوس شدن در آسانسور و اماکن، سقوط در چاه ، ورود سیل به منازل ، سقوط از ارتفاع و رفع خطر اتصالات برق شبکه  بوده است و ۵۹ مورد نیز به خطرات جانواران وحشی و خانگی اختصاص داشته است.

پورحاجی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: صدور ۷۸۶  مورد گواهی ایمنی نقشه های ساختمانی نیز یکی از مهمترین بخش های عملکردی سازمان بوده و ۸۲  مورد معرفی برای اخذ گواهی ایمنی صنوف صورت گرفته است.

وی گفت:  ۲۶ مورد صدور گواهی حادثه و ۱۰ مورد همکاری با ادارات شهرستان و واحدهای مختلف شهرداری، از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان آتش نشانی خوی در ۹ ماهه سال ۹۹ صورت گرفته است.

پور حاجی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵ مورد مانور عملیاتی نیز در طول ۹ ماه انجام شده است. 

وی ضمن اشاره به شرایط ویژه امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا افزود: اکیپ های مختلف خودرویی سازمان آتش نشانی امسال بطور مستمر در موضوع ضدعفونی سازی معابر و اماکن عمومی شهری از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری همکاری و مشارکت داشته است.

رییس سازمان آتش نشانی و امداد و ئنجات شهرداری خوی افزود: تلفن ۱۲۵ بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش و اخبار حوادث و نیاز نیاز به کمک های امداد و نجات می باشد.

پور حاجی در پایان از شهروندان خواست با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان ، رعایت نکات ایمنی هم در اماکن و منازل بخصوص در جاگذاری و راه اندازی بخاری های گازی، نفتی و آگاهی کامل از باز بودن مسیر دودکش ها، آرامش خانواده را به همراه دارد و قطعا رعایت نکات ایمنی خواهد توانست از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری نماید.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوادث غیر مترقبه خوی آتش نشان سازمان آتش نشانی مورد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت

آفتاب‌‌نیوز :

بابک یکتاپرست درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت، ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر، انجامیده است. در این بازه زمانی، ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت: در استان سیستان وبلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و دو فوتی، استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم ۱۰ فوتی و و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و شش فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها نیز ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بار‌ها نیز در این هفته، ۷۲ زخمی و چهار کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که۵۶ نفر زخمی داشت و سه نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه، یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودروی سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز، چهار کشته و سه مجروح برجای گذاشت. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته، ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوتن سه نفر و زخمی شدن شش نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • آتش سوزی که در صورت عدم حضور پلیس فاجعه بارتر می‌شد
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه