Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:14:19 GMT

کاریکاتوریستی که فیلش یاد هندستون کرد!+عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۷۵۲

کاریکاتوریستی که فیلش یاد هندستون کرد!+عکس

سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور کشور کاریکاتور تازه‌ای را طراحی و در صفحه شخصی خود منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور کشور و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، کاریکاتور جدیدی را طراحی و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی ذیل این کاریکاتور که شب گذشته آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرد، نوشت: "امان از فیل‌هایم وقتی فکرهای بد به ذهنشون می‌رسه، مخصوصاً وقتی یاد هندستون می‌کنند، توو این شرایط سخت!

چی بگم؟! هوا که آلوده است، کرونا هم که هست، دیگه سیگار رو‌ کجای دلمون بگذاریم؟!

راستی امروز موز قیمتش به 59 هزار تومان رسید، می‌گن از هند میاد! البته من قبلاً ارادت ویژه به گوسفند داشتم و کتاب گوسفندنامه‌ام سال 1371 چاپ شد. اما فیل نماد چیست: پروفسور یونگ معتقد بود نمادگرایی فیل با خودشناسی ارتباط دارد و ماهیتی درونگرا را نشان می‌دهد.

فیل در هنرهای تجسمی دوره رنسانس شخصیت اسطوره‌ای دارد. فیل نماد قدرت و در عین حال عطوفت است، در هند بدل به نماد مقدس می‌شود ( از فیل با عنوان گانش یاد می‌کنند که به معنی هوش و عقل است).

در ایران، فیل نماد تکبر است (از دماغ فیل افتادن)، نماد یاد گذشته‌ها است ( فیل کسی یاد هندوستان افتادن)، نماد بزرگی بی‌دلیل و هیاهوی بسیار برای هیچ است ( فیل هوا کردن)، نماد قدرت است ( کار حضرت فیل).

در آمریکا فیل نماد جمهوری خواهان است و «توماس نست» کاریکاتوریست در سال 1874 آن را خلق کرد."

شجاعی طباطبایی این کاریکاتور را با روان‌نویس آغشته به اکولین ایرانی روی مقوا خلق کرده است. 

حراجی‌های هنری مستعد پولشویی‌اند/کُپی‌کاری در هنر نشانه نبوغ هنرمند نیستجشنواره عکس «آیات» از ظرفیت هنر برای انتقال آموزه‌های قرآنی بهره می‌بردمعیارهای داوری آثار بخش عکس‌ ششمین جشنواره هنر مقاومت چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس فیل نماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معرفی برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان، حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6090503

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)