Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ناظر گمرکات آذربایجان‌ غربی به عمده کشورهای مبدا وارداتی اشاره کرد و گفت: ترکیه با سهم وزنی ۷۳ درصد و کشور چین بیشترین میزان صادرات از گمرکات آذربایجان غربی را دارا هستند. - اخبار استانها -

توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه ، با اشاره به این که کل درآمد گمرکات استان در 10 ماهه امسال چهار میلیون و 498 هزار و 322 میلیون ریال بوده است اظهار داشت: این میزان در مشابه سال گذشته پنج میلیون و 503 هزار و 346 میلیون ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درصد تغییرات درآمد گمرکات استان امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 18 درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان ‌غربی سهم گمرک بازرگان از کل درآمد گمرکات استان را 56 درصد اعلام کرد و افزود: این گمرک بیشترین سهم از کل درآمد گمرکات استان را به خود اختصاص داده است.

وی گمرک خوی و رازی را از نظر سهم درآمد گمرکات استان در رتبه دوم عنوان کرد و گفت: این گمرکات در سال جاری 929 هزار و 47 میلیون ریال درآمد داشته‌اند که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 904 هزار و 958 میلیون ریال بود.

آذربد سهم گمرک خوی و رازی از درآمد گمرکات استان را 21 درصد برشمرد و اظهار داشت: میزان درآمد گمرک خوی و رازی در امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

ارزش دلاری کالاهای صادره از گمرکات آذربایجان‌غربی 44 درصد کاهش یافت درآمد گمرکات استان آذربایجان‌غربی نسبت به سال گذشته 22 درصد کاهش یافت

ناظر گمرکات آذربایجان ‌غربی همچنین سهم گمرک سرو را از کل درآمد گمرکات استان را 9 درصد اعلام و اظهار داشت: گمرک پیرانشهر، سردشت و مهاباد سهم ناچیزی از کل درآمد گمرکات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به عمده کشورهای مبدا وارداتی اشاره کرد و گفت: ترکیه با سهم وزنی 73 درصد و سهم ارزشی 66 درصد از لحاظ ارزش و وزن بیشترین واردات را دارا است.

آذربد بیان کرد: همچنین چین، اکوادور، عراق، آلمان، ایتالیا، امارات، هند، کلمبیا، بلغارستان، لهستان، فرانسه، جمهوری کره، فدراسیون روسیه، پاناما و هلند از دیگر کشورهای هدف برای صادرات به شمار می رود.

ناظر گمرکات آذربایجان‌ غربی به عمده کالاهای وارداتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: موز سبز تازه یا خشک کرده، اجزای قطعات برای تریلرها و نیمه تریلرهاو یراق‌ها و اتصالات، انواع ریل از آهن یا فولاد از جمله کالاهای وارداتی از گمرکات استان به کشور است.

وی افزود: همچنین بلبرینگ، تلمبه‌های بتون، پارچه‌های شنیل از پنبه، پروفیل تو خالی از آلیاژهای آلومنیوم و پروفیل تو خالی از آلیاژهای آلومنیوم از دیگر کالاهای وارداتی از مرزهای استان به داخل کشور بود.

به گزارش تسنیم آذربایجان‌غربی 891 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن 9 گمرک و پنج بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناظر گمرکات آذربایجان درآمد گمرکات استان مشابه سال گذشته آذربایجان غربی سال گذشته میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی

رئیس کل گمرک گفت: اعمال کنترل‌های هوشمند در گمرکات مرزی کشور و مناطق آزاد و ویژه نیازمند استقرار ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در مبادی ورودی است.

به گزارش ایرنا از گمرک، محمد رضوانی‌فر با اشاره به دشواری شرایط کار کارکنان گمرک در مناطق مرزی و محروم بر ضرورت تجهیز اماکن گمرکی تاکید و خواستار حمایت جدی از گمرک در تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شد.

وی با اشاره به حجم کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه به گمرکات داخلی ترانزیت می‌شود، تجهیز متناسب و همسطح تمام گمرکات را در جهت ساماندهی تجارت کشور یک ضرورت برشمرد.

رئیس کل گمرک ایران افزود: وضعیت گمرکات خصوصاً در نواحی مرزی می‌بایست متناسب با حجم تجارت خارجی کشور ارتقا یابد و این امر نیازمند توجه و حمایت جدی نهادهای تصمیم‌گیر است.

رضوانی‌فر تاکید کرد: در گمرکات کشور در دو سال گذشته به اندازه تمام مدت زمان قبل از آن، دستگاه آشکارساز کامیونی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، با این حال، گمرک کماکان نیازمند تجهیز به دستگاه‌های آشکارساز است.

وی نیز در این دیدار از تبیین نیازمندی‌های اساسی کشور استقبال کرد و افزود: این تبیین چنانچه منطقی و مستدل مطرح شود می‌تواند به یک گفتمان در محافل مدیریتی کشور تبدیل شود و قابلیت تحقق آن را افزایش دهد.

کد خبر 749967

دیگر خبرها

  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور