Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرمحمد ملازهی گفت: اقدام دستگاه قضا در برخورد با فساد دانه درشت‌ها مثبت است که می طلبد برای بازگشت سرمایه های ملی نیز تدابیری اتخاذ شود، چراکه می تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بسیاری از کسانی که فساد مالی کردند در صدر هستند که از جمله آن می توان به برادر معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد که در اقدامی مثبت دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: اگر قوه قضاییه پرونده برخی از افرادی را که سوء استفاده مالی کرده اند به همین روال رو کند، به کشور خدمت کرده است، چراکه برخی ها با فساد مالی سعی دارند به ریشه نظام ضربه بزنند.
 
این کارشناس اذعان کرد: باید در مسیر نجات کشور و انقلاب بدون استثنا همه کسانی را که سوءاستفاده مالی کرده اند، از بالاترین رده قدرت پای میز مذاکره نشاند، اما مهم تر از دستگیری این افراد، بازگشت سرمایه های ملی به کشور است، چراکه این ثروت دست دیگر کشورها از جمله کانادا، آفریقای جنوبی، استرالیا و برخی کشورهای دیگر است که باید برگردد.
 
وی تاکید کرد: تنها زندانی کردن مفسدان اقتصادی شاید نتواند مثمر باشد، اما باید تدابیری اتخاذ کرد تا پول هایی که توسط این افراد از کشور خارج شده است، بازگردد.
 
ملازهی گفت: میلیاردها دلاری که به کشورهای دیگر رفته، می تواند نجات بخش مشکلات بزرگ بسیاری از استان ها باشد، چراکه پول کمی نیست که متاسفانه به جای رفع نیازمندی مردم از مملکت خارج شده است.
 
وی با اشاره به ۱۸ میلیارد دلاری که به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی بر باد رفت، هم بیان کرد: سوال این است که مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ۲۶ هزار تومان به جیب چه کسانی رفته است؟ در حالی که وقتی برای خرید اقدام می کنیم، اجناس به بهانه بالا بودن نرخ دلار با بالاترین قیمت عرضه می شود و خبری از سود عادلانه نیست.
 
این کارشناس با بیان این که این فساد مالی می تواند به ریشه های نظام ضربه بزند، اضافه کرد: تفاوت و افزایش قیمت ها به بهانه بالا بودن نرخ دلار در کشور بیداد می کند، چراکه این ثروت دست آقایانی است که آن را روانه کشورهای دیگر کرده اند، بنابرانی انتظار می رود برای نجات مملکت تدابیری اتخاذ شود، چراکه سوءاستفاده های مالی زیادی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا که علاوه بر برخورد با دانه ‌درشت ‌ها با مفاسد درون‌ قوه‌ای خودش هم برخورد کرد، افزود: راه حل این است که بدون استثنا برای دستگیری دانه درشت ها اقدام کرد، بدون تردید قوه قضائیه این توانایی را دارد، البته در این راستا اقدام های خوبی انجام داده است، اما کافی نیست و می طلبد که پول هایی که رفته به کشور برگردد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو

دریافت 8 MB دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده "چَتِر بِیت" که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود، اظهار داشت: متأسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان( ۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه "چَتِربِیت" که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و... تبلیغ می‌نمود گرفتار آمده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و... می‌کردند.

کد خبر 847387 منبع: فارس برچسب‌ها دختران خبر مهم فساد

دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف