Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: صاحبان ویلا مشکلات اقتصادی و فرهنگی زیادی را برای جامعه روستایی به ارمغان می آورند.

جهانبخش علیپور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از هرگونه تغییرکاربری شالیزارهای این شهرستان جلوگیری می‌شود، گفت: این اراضی ارزشمند برای تولید برنج اختصاص دارد و جای ساخت هیچ ویلایی در آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جاذبه‌های گردشگری بالای این شهرستان موجب شده است که برخی از سودجویان کشاورزان را اغفال کنند و آنها را برای فروش زمین وسوسه کنند.

علیپور ادامه داد: علاوه بر اینکه با متخفلین در این زمینه به شدت برخورد می‌کنیم به کشاورزان نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا مبادا به دلیل گران‌شدن زمین اقدام به فروش شالیزارشان کنند.

وی تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی برای تامین غذای مردم کشور هستند و حفاظت از آنها وظیفه همه هموطنانمان است.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال با بیان اینکه بیشتر سازندگان ویلا در این شهرستان افراد غیر بومی هستند و علاوه بر تهران شاهد هستیم که مردمانی از استانهای اصفهان و شیراز نیز برای ویلاسازی متقاضی هستند، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید بدانند که نباید منافع آنی را فدای منافع آتی کنند و حفظ زمین‌هایشان برای خود و خانواده‌شان در درازمدت منافع مهمتری دارد.

نگرانی از پیرشدن جامعه کشاورزی

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش کشاورزی از پیرشدن و افزایش سن کشاوزان نگران است و تمهیداتی اندیشیده شده است تا جوانان روستایی و کشاورز زادگان ترغیب بیشتری برای ورود به این بخش داشته باشند، زیرا از مهارت و تجربه زیادی برای تولید محصولات کشاورزی برخوردارند.

علیپور گفت: اکوتوریسم و کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی از جمله عواملی است که جوانان را راغب می‌کند بیشتر به فعالیت در بخش کشاورزی بپردازند.

وی افزود: خوشبختانه تعداد و وسعت  گلخانه‌ها و کشت محصولات جدیدی چون آلوئه‌وار در ماسال رو به افزایش است و این مشاغل منجر به افزایش درآمد کشاورزان و ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

صاحبان ویلا تحمل آواز خروس و بوی دام را ندارند

مدیر جهاد کشاورزی ماسال با بیان اینکه هر چقدر در شهرستان کمتر ویلاسازی شود، روستاییان ما نیز با مشکلات کمتر مواجه خواهند شد، گفت: تجربه نشان داد، افرادی که در گذشته خانه‌های روستایی خود را به غیر بومی‌ها برای ساخت خانه های دوم فروختند، مشکلات فرهنگی زیادی را به این قشر وارد کردند.

وی افزود: صاحبان ویلا که حتی تحمل آواز خروس و بوی دام را نداشتند، روستاییان را مجبور کردند که از پرورش مرغ بومی و یا دام خودداری کنند و این امر به خسارت اقتصادی روستاییان افزوده است و به همین دلیل از هم اکنون باید از گسترش این مشکلات پرهیز کرد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ويلاسازي مشکلات روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • ارمغان روانشناسان و مشاوران، بهرورزی و فضیلت مندی در زندگی
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد