Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:40:37 GMT

فعالیت بچه‌های مسجدی کرمان در فضای مجازی طی دهه فجر

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۲۸۹۲

فعالیت بچه‌های مسجدی کرمان در فضای مجازی طی دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: برنامه‌ها همراه با عقلانیت اثر خوب و موثری را دارند و در فرآیند شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با رویدادهای متفاوتی روبه‌رو هستیم که در گذر زمان قطعا هم تلنگر و هم انگیزه ایجاد می‌کنند و قطعا اثر دیگر این رویدادها ترجمه فرهنگی زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان داشت: در هر عصری ترجمه‌ای از رویدادهای گذشته را می‌توانیم داشته باشیم و ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از فرمایشات رهبری داریم که ترجمه‌ای از انقلاب اسلامی در قالب زمان و عصر جدید است.

گرجی ابراز کرد: این بیانیه با نگاه نافذ مقام معظم رهبری همراه با یادآوری گذشته و یادمان رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی تبیین نگاه جدیدی برای حرکت روبه رشد برای آینده انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی دارای سه رکن اساسی شامل عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی و معنویت اسلامی است و بقا و تداوم انقلاب اسلامی باید بر مبنای این سه رکن مورد دقت و توجه متولیان و مردم جامعه ایران اسلامی باشد.

با تاکید بر اینکه رژیم مبتنی بر اشرافیت خلاف اصول اسلام است، تصریح کرد: توده‌ها و به‌ویژه ستمدیده‌گان و محرومان باید طعم عدالت اجتماعی را بچشند و در فرآیند 42 ساله باید حرکت رشد و پویایی ما بر سه رکن اصلی انقلاب اسلامی باشد.

گرجی اضافه کرد: گام دوم انقلاب اسلامی نسخه‌ای درمانی برای فهم دقیق جریان انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی که بر مبنای آن علاوه بر مرور گذشته می‌توانیم آینده‌ای روشن بر اساس رکن‌های سه‌گانه انقلاب اسلامی دنبال کنیم.

وی افزود:  554 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های خود طی دهه فجر انقلاب اسلامی را در قالب طرح «ایران قوی» و جریان فهما و بر اساس سه شبستان و 12 رواق را در حوزه مسجد دنبال می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر در فضای مجازی و زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌ها در دهه فجر به تناسب ظرفیت‌های موجود و محدودیت‌های مربوط به شیوع کروناویروس برگزار می‌شود و تکریم شهدا و بزرگان اثرگذار جریان انقلاب اسلامی، جشنواره ملی سرود سردار آسمانی، جشنواره قرآنی مدهامتان، همایش پیامبر اعظم (ص) و طرح شنبه‌های کتاب با رویکرد انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان است.

گرجی بیان داشت: شخصیت سردار سلیمانی به عنوان الگوی فکری جامعه ایران اسلامی قلمداد شود و با شناخت شخصیت این شهید به عنوان راهگشا و فرآیندی روبه رشد داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: کمک‌های مومنانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب طرح راهکار اجرا می‌شود و به‌مناسبت دهه فجر دو تن گوشت گرم در استان کرمان با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) توزیع شده است.

انتهای پیام/80019/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دهه فجر فضای مجازی کانون فرهنگی مساجد فرهنگی و هنری مساجد فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی استان کرمان دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی