Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ژاپن در گزارشی اعلام کرد که به دلیل اثرات منفی بحران ویروس کرونا، تعداد فرصت های شغلی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ شاهد سریعترین سقوط خود در ۴۵ سال اخیر بود، در حالی که نرخ بیکاری نیز برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، دولت ژاپن اعلام کرد که به دلیل اثرات منفی بحران ویروس کرونا، تعداد فرصت های شغلی در این کشور طی سال 2020 شاهد سریعترین سقوط خود در 45 سال اخیر بود، در حالی که نرخ بیکاری نیز برای اولین بار در 11 سال گذشته افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق گفته وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نسبت فرصت های شغلی 0.42 واحد کاهش یافته و به 1.18 واحد رسیده است و این معادل داشتن 118 فرصت شغلی برای هر 100 نفر متقاضی کار است.

این وزارتخانه در ادامه تأکید کرد که این رقم سریعترین سقوط از زمان ثبت 0.59 واحد کاهش در سال 1975 را نشان می دهد و این رقم کمترین سطح از سال 2014 محسوب می شود.

وزارت امور داخله و ارتباطات ژاپن نیز به طور جداگانه اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال 2020، 2.8 درصد بود که نسبت به سال گذشته 0.4 درصد افزایش داشت و اولین افزایش از سال 2009 را ثبت کرد.

اداره آمار ژاپن هم اعلام کرد تعداد افراد بیکار در سال 2020 با 290 هزار نفر افزایش به 1.91 میلیون نفر رسیده است که بالاترین رقم در 11 سال گذشته است در حالی که تعداد افراد شاغل با کاهش 480 هزار نفری به 66.76 میلیون نفر رسیده است که این اولین کاهش در هشت سال گذشته محسوب می شود.

اقتصاد ژاپن از رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بیرون می‌آیداقتصاد ژاپن وارد رکودی تاریخی شد

بر اساس این گزارش، تعداد کارمندانی که به طور موقت اخراج شده اند 800 هزار تا 2 میلیون و 560 هزار نفر به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است. داده های این وزارتخانه نشان می دهد که این رقم بالاترین سطح را از زمان در دسترس بودن داده های قابل مقایسه در سال 1968 نشان می دهد.

برای آخرین ماه سال 2020 یعنی دسامبر، نرخ بیکاری 2.9 درصد بود در حالی که نسبت فرصت های شغلی 1.06 بود و هر دو رقم نسبت به ماه قبل بدون تغییر باقی مانده بودند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار ژاپن اقتصاد ویروس کرونا اخبار ژاپن اقتصاد فرصت های شغلی ویروس کرونا نرخ بیکاری سال گذشته سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • شجاعیان در این فصل رکوردشکنی می‌کند!
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال