Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا  توکلی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری زئونوز (مشترک بین انسان و پرندگان) است، افزود: مردم به هیچ وجه مرغ را از مراکز غیرمجاز ، خریداری نکنند.

وی اظهار داشت: اگر مردم با  فروش فله ای یا بدون مهر و  برچسب دامپزشکی مواجه شدند، موضوع را بلافاصله به شبکه های دامپرشکی مستقر در شهرستان ها گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه مرغداری های صنعتی مستقر در استان البرز از لحاظ درگیری با این بیماری به دلیل واکسیناسیون ۱۰۰درصدی پاک هستند و هیچ واحدی درگیر این بیماری نشده است.

توکلی تاکید کرد که در هنگام استفاده به طور حتم گوشت مرغ را کاملا پخته و تا حد ممکن از استفاده گوشت مرغ به صورت جوجه ای خودداری کرده و یا به صورت کامل بپزند ضمن اینکه تخم مرغ را نیز به صورت کامل بپزند.

وی در خصوص نظارت های لازم بر کشتار مرغ، گفت: از سوی دامپزشکی در تمام کشتارگاه ها مسوول فنی و ناظر شرعی مستقر است و کنترل ۱۰۰درصدی انجام می شود حتی خودروهای حمل مرغ زنده به کشتارگاه ها به طور کامل  ضدعفونی می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز همچنین به مردم توصیه کرد در صورتیکه در منزل پرنده ای نگهداری می کنند اگر با کاهش مصرف دان یا تلفات غیرمتعارف پرندگان روبرو شدند موضوع را فوری به شبکه های دامپزشکی اطلاع داده ضمن اینکه از تماس کودکان با پرندگان جلوگیری کنند.

از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۶۵ دوز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی استان به تعداد ۹ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۲۴ قطعه طیور تزریق شده است.

برچسب‌ها طیور مرغداری سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان البرز پروندهٔ خبری شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طیور مرغداری سازمان دامپزشکی کشور طیور مرغداری سازمان دامپزشکی کشور آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان البرز اخبار کنکور فوق حاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد

ایسنا/البرز مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص چگونگی رشد جوجه پرورشی در یک بازه ۴۵ روزه، گفت: این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند و تزریق هورمون در هیچ واحد مرغداری وجود ندارد.

علیرضا رفیعی پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت دام مولد و مرغ گوشتی البرز پاسخگوی نیاز این استان نیست، اظهار کرد: بر این اساس بخشی از نیاز البرزنشینان از سایر استان‌ها و گوشت وارداتی از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۷۹ هزار کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ از طریق فرودگاه پیام به استان وارد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت واحدهای مرغ گوشتی در استان توضیح داد: در این واحدها جوجه‌ای که در شرایط پرورش سنتی در بازه یکساله به حدود دو کیلوگرم می‌رسد، ۴۵ روزه این وزن را پر کرده و به واحدهای کشتار انتقال می‌یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش سریع وزن به مرغ‌ها هورمن تزریق می‌کنند، گفت: این اتفاق در هیچ یک از واحدهای مرغداری نمی‌افتد. این جوجه‌ها با استفاده از یک خوراک مغذی که سرشار از پروتئین و دیگر مواد مغذی است در یک فرآیند کاملا بهداشتی و سالم به وزن مناسب می‌رسند.

وی با اشاره به میزان نهاده‌ای که هر جوجه در طول رشد خود مصرف می‌کند، ادامه داد: هر کدام از این جوجه‌ها با مصرف پنج کیلو نهاده تقریبا به وزن سه کیلو می‌رسند.

رفیع پور ابراز کرد: در مجموع سالانه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون جوجه ریزی در کشور انجام می‌شود که به تولید سه میلیون تن گوشت مرغ منتهی می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی البرز در پایان با اشاره به نظارت دوره‌ای بر واحدهای تولید مرغ گوشتی استان تصریح کرد: هر مرغداری معمولا یک ناظر فنی دارد که به صورت هفتگی گزارش دقیق و کاملی از تغذیه، تلفات احتمالی و... ارائه می‌دهد و در صورت تخلف موارد را گزارش می‌کند تا برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند