Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@14:34:40 GMT

این مرگ از کدام در وارد شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۴۵۴۷

این مرگ از کدام در وارد شد؟

انگار در فضای یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی به سر می‌بریم؛ جایی که همه اتفاقات در زمان خودشان ساده و معمولی و روزمره به نظر می‌رسند اما وقتی فاجعه بزرگ رخ می‌دهد و دوباره به همان اتفاقات ساده فلش‌بک می‌زنیم، معنای دیگری پیدا می‌کنند؛ معنایی تلخ و تکان‌دهنده.

روزنامه همشهری نوشت: «درگذشت مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا، اتفاق تلخی بود که در آخرین روزهای هفته گذشته کام اهالی فوتبال و طرفداران این ملی‌پوش سابق را تلخ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میناوند ستاره درخشان پرسپولیس و تیم‌ ملی ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ بود که خیلی زود بازی فوتبال را در ۳۰ سالگی کنار گذاشت و حالا با یک مرگ نابهنگام و باورنکردنی در ۴۵سالگی، دنیای فانی را هم خیلی زودتر از آن چه تصور می‎شد ترک کرده است. او بعد از بازنشستگی، حضور پررنگی در برنامه‌های مختلف داشت و طی سال‌های اخیر تلویزیون‌های اینترنتی از حضور همیشگی او - چه به عنوان مهمان و چه در قالب مجری - بهره می‌بردند.

درباره دلایل ابتلای این چهره ورزشی به کرونا و سهل‌انگاری‌هایی که موجب این واقعه تلخ شد حرف‌وحدیث‌های زیادی در اظهار نظرهای رسمی و غیر رسمی مطرح شده است. ویدئوهایی که میناوند و انصاریان از حضورشان در یک کلینیک دندانپزشکی منتشر کردند، حضور همزمان همین دو نفر در ویژه‌برنامه داربی و صحبت‌های مرحوم میناوند درباره داروهایی که مصرف می‌کرد و بیماری‌هایی که از سر گذرانده بود؛ اینها اتفاقاتی هستند که حالا بعد از مرگ تلخ مرحوم میناوند معنا و مفهوم تازه‌ای پیدا کرده‌اند. انگار در فضای یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی به سر می‌بریم؛ جایی که همه اتفاقات در زمان خودشان ساده و معمولی و روزمره به نظر می‌رسند اما وقتی فاجعه بزرگ رخ می‌دهد و دوباره به همان اتفاقات ساده فلش‌بک می‌زنیم، معنای دیگری پیدا می‌کنند؛ معنایی تلخ و تکان‌دهنده.

استودیوهای تلویزیونی

۲۹آذرماه، روزی که پرسپولیس باید در فینال آسیا بازی کند، مهرداد میناوند مهمان ویژه‌برنامه یکی از تلویزیون‌های اینترنتی است. کنار او علی کریمی نشسته و روبه‌روی آنها خداداد عزیزی اجرای برنامه را به عهده دارد. خداداد در بخشی از صحبت‌هایش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره می‌کند و به احتمال کرونا گرفتن یا نگرفتن میناوند و کریمی در کنار هم. حرف‌های ساده خداداد در میان تمام شوخی‌های فوتبالی و کری‌های جذاب آن برنامه گم می‌شود و می‌ماند تا ۴۰روز بعد که با بستری شدن میناوند تازه اهمیت پیدا کند، همه ویدئوهای وایرال‌شده آن برنامه را کنار بزند و در گوشی‌های مردم دست‌به‌دست شود. ۲۳ روز بعد، داربی بزرگ تهران در پیش است و مهرداد این بار به همراه علی انصاریان در استودیوی برنامه حضور دارد. این بار اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس میزبان ستاره‌ها است. مهرداد و علی در کنار یک مجری دو - سه ساعتی گپ می‌زنند، خاطره‌بازی می‌کنند و با گل‌های پرسپولیس هوا می‌پرند. هم میناوند و هم علی انصاریان چند روز بعد از این برنامه به کرونا مبتلا می‌شوند. علی زودتر به بیمارستان مراجعه می‌کند و مهرداد کمی دیرتر. آن چه نباید، رخ می‌دهد و حسین کرمانپور، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام‌پزشکی در یک توییت تلخ می‌نویسد: «میناوند آخرین نخواهد بود. روی استودیوهای ضبط برنامه و تهیه فیلم و سریال نظارت چندانی نیست. من خود در چندین برنامه شرکت کرده و دیده‌ام! برای این عزیزان موضوع چندان جدی نیست. ماسک‌ها به‌صورت موثر زده نمی‌شود، فاصله رعایت نمی‌شودو تهویه هم مناسب نیست.» دستگاه‌های تهویه در استودیوهای ضبط برنامه به دلیل صدای مزاحمی که برای صدابردار برنامه ایجاد می‌کنند، اغلب اوقات خاموش‌اند. مهمانان هم به محض آغاز برنامه ماسک‌ها را از صورت برمی‌دارند و به راحتی در کنار هم می‌نشینند. اینها همان اتفاقات به‌ظاهر ساده‌ای هستند که حالا معنا پیدا کرده‌اند.

کلینیک دندانپزشکی

در کنار برنامه‌ای که اپلیکیشن پرسپولیس برای داربی تهران تدارک دیده بود، حضور میناوند و انصاریان در یک کلینیک دندانپزشکی هم اتفاق دیگری بود که بعد از درگذشت تلخ مرحوم میناوند در رسانه‌ها مطرح شد. چندی قبل، مهرداد میناوند ویدئویی از حضورش در این کلینیک پزشکی منتشر و از زحمات پزشکان این مرکز تشکر کرد.

او گفت خیلی زودتر از اینها می‌خواسته به این مرکز مراجعه کند اما از ابتلا به کرونا می‌ترسیده است. با این وجود به محض حضور در این کلینیک متوجه شده پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شوند و خطری بیماران را تهدید نمی‌کند. علی انصاریان هم ویدئوی مشابهی درباره همین کلینیک منتشر کرد و در صحبت‌هایی که ظاهرا جنبه تبلیغاتی هم داشت از خدمات دندانپزشکی در این مرکز و البته رعایت کامل پروتکل‌ها تقدیر و تشکر کرد.

از این قبیل ویدئوها در صفحه ورزشکاران و سلبریتی‌ها فراوان دیده می‌شود و ظاهرا موضوع غیر عادی و خاصی در کار نیست اما چندی بعد وقتی میناوند و انصاریان به کرونا مبتلا و هر دو بستری می‌شوند همه دوباره به سراغ آن ویدئوها می‌روند و کلینیک دندانپزشکی هم به عنوان یکی از مکان‌هایی که ممکن است ویروس کرونا در آنجا منتشر شده باشد، مطرح می‌شود.

بیماری‌های زمینه‌ای

در کنار همه اینها، ابتلای میناوند به بیماری‌های زمینه‌ای هم موضوعی است که در زمان فعالیت‌های آن مرحوم چندان مورد توجه قرار نگرفته و حالا بیشتر پررنگ شده است. در همه پروتکل‌های مربوط به کووید-۱۹ دائما تاکید می‌شود کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیش از بقیه در خطر ابتلا به کرونا هستند و لازم است مراقبت‌های شدیدتری داشته باشند.

میناوند مدتی قبل مبتلا به بیماری عجیبی بود که باعث ریزش موها و ابروهایش هم شد و مردم کم‌وبیش از این ماجراها باخبرند. او در برنامه دورهمی و در گفت‌وگو با مهران مدیری هم اشاره‌هایی به دوران سخت درگیری‌اش با این بیماری داشت. آثار داروهایی که این ملی‌پوش سابق برای رهایی از آن بیماری استفاده می‌کرد تا مدت‌ها قابل مشاهده بود.

میناوند در همان برنامه مربوط به داربی هم چندین بار تکرار کرد که برای مشکلات قلبی و فشار خون دارو مصرف می‌کند و داروهایش را همراه خود به استودیوی برنامه آورده است. اشاره‌های کوتاه میناوند به این نکات در زمان خودشان ساده به نظر می‌رسیدند اما ای کاش به سادگی از کنار آنها عبور نمی‌شد. شاید اگر به این نکات توجه می‌شد چهره محبوب پرسپولیسی‌ها و ملی‌پوش خوش‌مشرب فوتبال ایران در ۴۵سالگی با زندگی وداع نمی‌کرد و مرگ تلخ او این همه افسوس و ای‌کاش به جا نمی‌گذاشت.»

لینک کوتاه: asriran.com/003DoE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلینیک دندانپزشکی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: کشت غیراصولی محصول پسته و عدم رعایت موارد مذکور در مناطق مختلف شهرستان طی سالیان گذشته خسارت جبران‌ناپذیری را به بهره‌برداران وارد کرده است.

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تنوع کیفی منابع آب و خاک در شهرستان، تک کشتی محصول پسته را تهدیدی برای بهره‌برداران عنوان کرد و افزود: شهرستان خوشاب دارای چندین محصول مزیت دار از جمله پسته، انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری، خربزه و پنبه و ... است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به عملکرد مناسبی از محصولات مذکور رسید.

وی به اقدامات بسیار خوب مدیریت در زمینه کشت انگور با روش‌های نوین اشاره و اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه باغات انگور در مناطق مستعد شهرستان هزینه شده است، به طوری که تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین در شهرستان احداث شده است و تلاش می‌شود این سطح در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.

رودسرابی در ادامه گفت: کیفیت منابع آب و خاک در مناطق مختلف شهرستان ایجاب می‌نماید که کشاورزان با بهره‌گیری از نظرات مشاوران تخصصی و رعایت اصول فنی نسبت به انتخاب نوع محصول در هر منطقه اقدام نمایند تا به بهره‌وری حداکثری از منابع مذکور دست یابند.

افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی از برنامه‌های اصلی

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اینکه قبل از هرگونه کشت محصولات زراعی و باغی، ابتدا باید نسبت به انجام آزمایش‌های آب و خاک آن منطقه اقدام نمود، اضافه کرد: کشت غیراصولی محصول پسته و عدم رعایت موارد مذکور در مناطق مختلف شهرستان طی سالیان گذشته خسارت جبران‌ناپذیری را به بهره‌برداران وارد کرده و تغییر این رویه از اهداف و برنامه‌های مهم مدیریت است.

وی در ادامه افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی را از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی این شهرستان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش سالانه هزینه تولید محصولات کشاورزی، تنها راه برون رفت از این وضعیت افزایش تولید در واحد سطح از طریق استفاده از فناوری و دانش نوین در بخش کشاورزی است.

رودسرابی خاطرنشان کرد: ارتقاء دانش فنی و تجربی کشاورزان، افزایش بهره‌وری آب از طریق اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، افزایش ضریب مکانیزاسیون و مدیریت علمی مزارع و باغات از مهمترین برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی در سال جاری خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین با اشاره به اینکه شهرستان به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان رتبه دوم را بعد از مه ولات دارا است، تصریح کرد: شهرستان خوشاب ۱۳ هزار هکتار باغ پسته دارد که سال گذشته ۷۰۰۰ تن پسته خشک از باغات شهرستان برداشت شده است.

وی ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب را شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی اعلام کرد و گفت: شهرستان خوشاب دارای چندین محصول مزیت‌دار است که همه ساله این محصولات گردش مالی خوبی را برای شهرستان به ارمغان می‌آورند.

نگرانی از پایین بودن میانگین تولید محصولات کشاورزی و باغی

وی با ابراز نگرانی از پایین بودن میانگین تولید محصولات کشاورزی و باغی در واحد سطح، به ویژه پسته به عنوان اصلی‌ترین محصول شهرستان ادامه داد: صادراتی بودن این محصول و برنامه‌ریزی هدفمند کشورهای رقیب در زمینه توسعه کمی و بازار مصرف محصول پسته، تهدیدی جدی بر آینده پسته کشور خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تنها راه مقابله با این تهدید را افزایش میزان تولید محصول در واحد سطح دانست که باغداران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی بر ادامه آموزش و ترویج هدفمند در زمینه مدیریت علمی مزارع و باغات شهرستان به ویژه در زمینه محصول پسته تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ با اجرای چندین همایش هدفمند و بازدیدهای داخل و خارج استانی، زمینه تغییر نگرش باغداران را نسبت به نحوه مدیریت باغات خود ایجاد کرده و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی شهرستان باشیم.

افزایش تولید مستلزم وجود تشکل‌های تخصصی و قوی

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب برنامه‌ریزی برای افزایش تولید را مستلزم وجود تشکل‌های تخصصی و قوی دانست و افزود: ایجاد، توسعه و تقویت تشکل‌ها از جمله شرکت‌های تعاونی کشاورزان و دامداران، انجمن پسته شهرستان، شرکت‌های خدمات مکانیزه و شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای، به صورت ویژه مورد توجه و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه جهش تولید با مشارکت مردم را اولویت اول مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در سال جدید دانست و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری امسال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی شهرستان و به ویژه جهش تولید، به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رودسرابی از استقرار سه مرکز جهاد کشاورزی غیر دولتی در شهرستان و در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: استفاده از توان علمی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، بهبود کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به ویژه در بخش‌های سه گانه و مشارکت بخش خصوصی در تحقق اهداف و برنامه‌های بخش کشاورزی شهرستان از دلایل شروع فعالیت مراکز مذکور است.

ضرورت تسریع در صدور مجوزها و ارائه به موقع تسهیلات

وی حمایت همه جانبه از ایجاد و توسعه شرکت‌های خصوصی وابسته به بخش کشاورزی را یکی از عوامل تحقق شعار سال برشمرد و عنوان کرد: شرکت‌های تعاونی تولید، تعاونی روستایی و ...می‌توانند نقش بسیار مؤثری در جهش تولید محصولات از طریق ارائه خدمات تخصصی و تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید اعضای خود داشته باشند که در همین راستا تمامی امور مربوط به تأمین و توزیع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران شهرستان به شرکت‌های مذکور واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به تجربه بسیار موفق مدیریت در اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی با استفاده از مشارکت بهره‌برداران و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه کشاورزی گفت: این روند در سال جاری تقویت و زمینه حضور و مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی در برنامه‌های ترویجی شهرستان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی رفع موانع تولید را پیش نیاز مشارکت مردم در جهش تولید دانست و افزود: تسریع در صدور مجوزها، ارائه به موقع تسهیلات و پیگیری مستمر رفع موانع مربوط به سرمایه‌گذاری در شهرستان، از اولویت‌های مدیریت در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد