Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:08:27 GMT

شهدا تجلی و مظهر رفتار و تربیت مادران هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۴۷۸۱

شهدا تجلی و مظهر رفتار و تربیت مادران هستند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: مادران شهدا به تأسی از حضرت ام‌البنین (س) فرزندان و قهرمانان بزرگی را تربیت کردند و می‌توان گفت شهدا تجلی و مظهر رفتار و تربیت مادران هستند.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی با حضور در برنامه زنده «مصباح» شبکه قرآن با تسلیت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت روز «تکریم مادران و همسران شهدا» گفت: خانواده‌های معظم شهدا یکی از نعمات و برکات بزرگی هستند که خداوند به جامعه ما ارزانی داشته است و وقتی در بین این عزیزان حضور پیدا می‌کنیم با فضایی خاص و معنوی روبرو می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وقتی از حضرت ام‌البنین (س) صحبت می‌کنیم در واقع از فرزندان شهید ایشان هم یاد می‌کنیم. امروز نیز مادران شهدای ما به تأسی از همین حضرت، فرزندان و قهرمانان بزرگی را تربیت کردند و می‌توان گفت شهدا تجلی رفتار و تربیت مادران هستند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه مادران شهدا چندین فرزند خود را از زیر قرآن رد کردند و به صحنه نبرد فرستادند افزود: مادران زیادی در کشور ما هستند که چندین فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و این صبر و استقامت مسئله‌ای است که به سادگی نمی‌توان آن را درک کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: در این مراسم معنویت خاصی موج می‌زد و دیدار این مادران بزرگوار برای همه ما بسیار ارزشمند بود.
اوحدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جمعاً ۱۳۵ هزار نفر از پدران و مادران معظم شهدا در قید حیات هستند افزود: این خانواده‌های معزز نیازی به هیچ کدام از ما ندارند و در واقع ما نیازمند آنان هستیم و از خدا می‌خواهیم که در مسیر رشد و کمال از آنان درس بگیریم. جامعه ایثارگری به قدری عزت نفس دارند که خدمات ارائه شده به چشم آنان نمی‌آید و این خدمات قطره‌ای در برابر عظمت و بزرگی آنان است.
وی افزود: کارهایی که شهدا، جانبازان و آزادگان انجام دادند به هیچ وجه با هیچ خدمت مادی و مالی قابل جبران نیست. در سال‌های اخیر دیدیم که مدافعین حرم برای مقابله با فتنه بیرون از مرزهای ایران با دشمنان جنگیدند و همه ما همواره مدیون بصیرت آنان هستیم.
معاون رییس جمهور در خصوص شهدای جامعه قرآنی کشورمان نیز گفت: حدود ۱۳۰۰ شهید بزرگوار از جامعه قرآنی و مداحان کشورمان تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و در سال‌های اخیر ۶ شهید از این جامعه نیز در فاجعه منا به شهادت رسیدند. البته تمام شهدای ما اهل قرآن بودند و در سال جاری برنامه تجلیل از ۱۱۵ ایثارگر فعال در حوزه قرآن را نیز در دستور کار داریم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع شهدای سلامت گفت: پرونده‌های این عزیزان در کمیته‌های استانی جمع‌آوری و به کمیته ملی ارسال می‌شود و تا امروز ۲۴۱ پرونده در اختیار کمیته ملی قرار گرفته و کارهای مربوط به ۵۰ درصد این پرونده‌ها تکمیل و حکم شهید برای آن‌ها صادر شده است. این عزیزان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر شهدا گام برداشتند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ