Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشته انفجارها و تیراندازی هایی در افغانستان منجر به کشته و زخمی شدن چندین نظامی و غیرنظامی شده است. خبرگزاری میزان – افغانستان از ساعات اولیه صبح روز شنبه، ۱۱ بهمن، شاهد رشته انفجار‌ها و تیرانداز‌هایی بود که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت.   به گزارش «طلوع نیوز»، بر اثر وقوع ۲ انفجار در «کابل»، پایتخت افعانستان، یک غیرنظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انفجار نخست، در غرب کابل در منطقه «پل کمپنی»، یک خودروی نیرو‌های امنیتی را هدف قرار داد و یک زخمی برجای گذاشت.   انفجار دوم نیز در منطقه «سلیم کاروان»، یک خودروی غیرنظامی را هدف قرار داد که مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن ۳ نفر دیگر را به دنبال داشت.   انفجار‌ها در کابل در ادامه حمله‌های هدفمند در این شهر رخ داد.   پلیس افغانستان همچنین اعلام کرد بر اثر انفجار  در «قندهار»، ۳ نفر از جمله یک کودک کشته شدند.   در عین حال منابع آگاه از «ننگرها» خبر دادند که انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک پاسگاه نیرو‌های امنیتی، سبب کشته شدن ۱۴ نظامی شده است.  بیشتر بخوانید:  انفجار در پایتخت افغانستان  انفجار در مرکز افغانستان از ولایت «میدان وردک» نیز خبر می‌رسد درگیری مسلحانه‌ای میان نیرو‌های امنیتی و افراد مسلح در جریان است.   این درگیری‌ها از دیشب آغاز شد و ۹ کشته برجای گذاشت.   همچنین درگیری‌های مسلحانه در منطقه «بدخشان» نیز ۶ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان کابل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افعانستان افغانستان کابل برجای گذاشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا

کشور‌های آفریقایی به دلیل زیرساخت‌های ضعیف آسیب پذیری بسیاری در برابر تغییرات اقلیمی دارند. از این رو، کاهش بارندگی باعث وقوع خشکسالی گسترده و بارش زیاد باران سیل‌های خانه برانداز را برای آنها به ارمغان می‌آورد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی کنیا اعلام کردند وقوع سیل ناگهانی و رانش زمین در کنیا دستکم ۴۵ کشته و بیش از ۱۱۰ زخمی برجای گذاشته است. 

جاری شدن سیل در شهر مای ماهیو باعث ویرانی خانه‌ها شده و حجم گسترده آب خودرو‌ها را با خود برد. 

مقامات محلی می‌گویند دلیل اصلی وقوع سیل سهمگین در این کشور شکسته شدن سدهاست. با این حال، برآورد‌ها بعدی نشان داد بسته شدن تونل آبی که از زیر راه آهن عبور کرده و آب‌های سطحی را از شهر خارج می‌کرد دلیل این امر بوده است. 

تجمع آب باعث نابودی خطوط راه آهن و جاری شدن سیل به سمت پایین دست شد. تا این لحظه ۴۵ جسد از آب گرفته شده است. با این حال، تیم‌های امداد و نجات در حال تلاش برای یافتن مفقودان این حادثه هستند و برآورد می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. 

باران‌های سیل آسا در کنیا از ماه گذشته میلادی تاکنون ۱۴۰ کشته برجای گذاشته است. همچنین ۱۸۵ هزار نفر به دلیل رانش زمین و سیل از خانه‌های خود آواره شده اند. تنها در نایروبی، پایتخت این کشور ۱۰ هزار نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • ببینید | اولین تصاویر از انفجار مرگبار کامیون در کامبوج
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان