Web Analytics Made Easy - Statcounter

نگرانی استاندار از احتمال شیوع مجدد کرونا درقم

استاندار قم گفت: به دلیل زیارتی بودن و زائرپذیر بودن قم از احتمال شیوع مجدد کرونا در روزهای آینده به‌شدت نگران هستیم.

بهرام سرمست درجلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود: وضعیت کرونایی قم در مقایسه با هفته قبل افزایشی شده و از رتبه سی و یکم به جایگاه بیست و نهم در میزان ابتلا نزول کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر میزان رعایت پروتکل‌ها در قم به‌درستی انجام می‌گرفت، تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از ۵۰ نفر بود.

سرمست گفت: عادی‌انگاری کرونا خطری است که می‌تواند تمام دستاوردهای کرونایی قم طی ماه‌های اخیر را نقش بر آب کند.

وی افزود:  ممنوعیت تردد شبانه همچنان در قم ادامه خواهد داشت؛ این امر در کاهش تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسیار موثر بوده‌ است.

به گفته وی ،نانوایی‌ها، مراکز شماره‌گذاری، بانک‌ها و برخی مراکز آزمایشگاهی و درمانگاهی وضعیت مطلوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

ممنوعیت تردد شبانه در قم تداوم خواهد داشت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم هفته گذشته درجلسه ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد) برای حفظ دستاوردهای کرونایی قم همچنان ادامه خواهد داشت.

بیژن سلیمانپور تاکید کرد: عموم مردم قم اعتراضی نسبت به تداوم ممنوعیت تردد شبانه ندارند.

وی همچنین گفت: ضرورت صرفه‌جویی درمصرف انرژی یک الزام ملی است و در شورای اطلاع‌رسانی استان تلاش شده تا زمان قطعی برق به‌ویژه در مراکز درمانی به‌موقع اطلاع داده شود.

وی اظهار داشت: حفظ وضعیت فعلی و حرکت در مسیر بهبود آن صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط تمام مردم و نهادها محقق می‌شود.

نگران آینده کرونا در قم هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: تجمعات تا جایی که لازم نیست نباید برگزار شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امری کاملا حیاتی و ضروری است.

محمدرضا قدیر خاطرنشان کرد: در برنامه‌های برنامه‌ریزی ‌شده برای دهه فجر پروتکل‌های بهداشتی باید به‌صورت کامل رعایت شود.

وی یادآور شد: طبق رصد و پایشی که انجام می‌گیرد نگران آینده و روند رو به افزایش دوباره بیماری کرونا هستیم.

قدیر تاکید کرد: ویروس جهش یافته کرونا تقریبا در بسیاری از کشورهای دنیا مشاهده شده، از همین رو پیشگیری اولویت اصلی نظام درمانی کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: تعداد فوتی‌های کرونایی در قم روبه کاهش است و قم از نظر ابتلا به این ویروس در رتبه بیست و نهم قرار دارد.

وی عنوان کرد: گیم‌نت‌ها از محل‌هایی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رضایت‌بخش نیست.

ویروس انگلیسی در قم شناسایی نشده‌است

رییس مرکز بهداشت قم نیز اظهار داشت: جایگاه قم در حال حاضر از نظر بستری و فوت وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفت، اما این روند دائمی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

سیامک محبی  با اشاره به شناسایی ۶ مورد ابتلا به ویروس انگلیسی در تهران، تاکید کرد: گزارشی مربوط به ورود ویروس انگلیسی به قم هنوز در این استان اثبات نشده است.

وی تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بانک‌های استان به‌شدت کاهش یافته است.

۹ میلیون ماسک در قم دپو شده‌است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز بیان کرد: قم جزو سه استانی است که بیشترین تعداد ماسک را در کشور تولید می‌کند و با انبوهی از دپوی این محصول روبه‌رو شده است.

مهرداد غضنفری اضافه کرد: از وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌کنیم امکان صادرات ماسک را به استان قم بدهند.

روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک معمولی در قم تولید می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز تاکید کرد: اسفندماه سال گذشته حتی یک واحد تولید ماسک در قم وجود نداشت.

محمود سیجانی اضافه کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۱۴ واحد تولید ماسک در قم راه‌اندازی شده و روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک معمولی و ۷۸ هزارماسک تخصصی در قم تولید می‌شود.

وی یادآور شد: ۹ میلیون ماسک سه لایه در قم دپو شده است و از مسئولان ملی درخواست می‌کنیم امکان صادرات این محصولات دپو شده را به قم بدهند.

سیجانی تاکید کرد: با توجه به اشباع بازار مصرف و افزایش تولید، واحدهای تولید ماسک قم ممکن است با خسارت‌های مالی روبه‌رو شوند.

قم عملکرد بسیاری خوبی در مقابله با کرونا داشت

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان عملکرد بسیار خوبی در مقابله با ویروس کرونا داشت.

 احمد امیرآبادی فراهانی هفته گذشته  در جلسه کارگروه مشورتی تخصصی بهداشت و درمان مجمع نمایندگان قم، افزود: قم این شجاعت را داشت که برای اولین بار این کرونا را در سطح کشور شناسایی و اعلام کند و از جمله استان‌هایی است که عملکرد بسیار خوبی را در راستای مبارزه با بیماری کرونا داشته است.

وی با بیان این‌که قم جز اولین استان‌هایی بود که در وضعیت آبی قرار گرفت، اضافه کرد: از کادر بهداشت، درمان و تمامی کسانی که در این امر دخیل بوده‌اند، تشکر می‌کنم و سعی داریم در بودجه ۱۴۰۰ دولت این زحمات دیده شود.

تردد شبانه در قم همچنان ممنوع است

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با توجه به وجود نگرانی‌ها از عادی‌انگاری شرایط کرونا در این استان، تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا استمرار محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است.

محسن اوروجی هفته گذشته در شورای اطلاع‌رسانی استان در سالن کرامت استانداری قم، ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا استمرار محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را به استان‌ها واگذار کرده است که با توجه به شرایط کنونی، تصمیم استان استمرار این محدودیت‌هاست.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که ویژه برنامه‌های ۲۲ بهمن امسال در این استان تنها نمادین و به‌صورت خودرویی و موتوری است، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا،‌ برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با توجه به شیوع کوئید۱۹، ممنوع است.

وی اظهار داشت: برگزاری هرگونه سخنرانی در ۲۲ بهمن نیز تنها از طریق صداوسیما و همچنین فضای مجازی، مجاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین با اشاره به درخواست‌های متعدد برگزاری نمایشگاه در این استان، افزود: این نمایشگاه‌ها تنها باید به‌صورت تخصصی و بدون حضور مردم باشد و برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع است.

وی با اشاره به قرار گرفتن قم در بین استان‌های آبی از نظر شیوع کرونا، ادامه داد: در چنین شرایطی که شیوع کرونا در این استان به‌خوبی  کنترل شده و فعالیت تمام اصناف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز شده است، نگرانی از عادی انگاری شرایط در استان وجود دارد.

کُندی شیب نزولی کرونا در قم نگران‌کننده‌است

استاندار قم بابیان این‌که شیب نزولی کرونا در قم خیلی کُند شده است، گفت: نگران هستیم اگر عادی‌انگاری صورت بگیرد ممکن است که این شیب دوباره برگردد و پیک بعدی شروع شود.

بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده در این جلسه در کشورهای مختلف از جمله در اروپا و آمریکا تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی به‌شدت در حال افزایش است.

وی افزود: در کشور ما نیز که شیب نزولی کرونا شروع شده بود و با شیب تند حرکت می‌کرد، هم‌اکنون در برخی از استان‌ها این شیب متوقف شده و در برخی استان‌ها همچنان ادامه دارد و در برخی از استان‌ها نیز یک شیب صعودی مجددی در حال شکل‌گیری است که نگران‌کننده می‌باشد.

استاندار قم تصریح کرد: در قم نیز با توجه به اینکه یک شیب کاهشی بسیار مطلوبی داشتیم و از وضعیت قرمز به نارنجی، زرد و آبی کرونایی رسیدیم و هنوز هم در وضعیت آبی قرار داریم، انتظار داشتیم که این شیب با همان سرعت بالا کاهش پیدا کند و به نقطه بسیار مطلوب‌تری برسیم اما متاسفانه شیب خیلی کُند شده است.

بیمارستان شهید بهشتی قم از کرونا خارج شد

عملیات واشینگ و ضدعفونی بخش اورژانس بیمارستان بهشتی شهر قم در بخش‌های حاد یک و دو و سی.پی.آر. (CPR) انجام و این بیمارستان از پذیرش بیماران کرونایی خارج شد.

با انجام این عملیات، دیگر بیمار کرونایی در این بخش وجود ندارد و بیمارستان امیرالمومنین(ع) در مجاورت آن در خدمت بیماران کرونایی است.

بر اساس این گزارش، در عین حال همه بیمارستان‌ها موظف به تریاژ و پذیرش اولیه بیماران مشکوک به کرونا هستند.

بستری ۱۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۰۵ بیمار در رابطه با کرونا در استان قم بستری و سه نفر از آن‌ها بدحال هستند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در استان قم، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۰ بهمن‌ماه جاری، خوشبختانه فوتی در رابطه با کرونا مثبت نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که در این بازه زمانی، ۱۷ نفر با علائم کرونا پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر در این رابطه بستری شدند و نیز ۱۴ نفر  ترخیص شدند.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.»

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌ دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.»

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ممنوعیت تردد شبانه رعایت پروتکل ها مقابله با کرونا مدیریت بحران عادی انگاری ویروس کرونا استان ها استان قم ستاد ملی قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه

ایمان محرابی نیا، مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: تردد موتورسیکلت‌ها به استثناء موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: در محور کندوان نیز برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۸:۳۰ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، از مرزن‌آباد به سمت تهران در مسیر شمال به جنوب محور مسدود خواهد بود.

او اظهار کرد: در این روز از ساعت ۱۰:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد یک‌طرفه اعمال شده و از ساعت ۲۴ ممنوعیت تردد یک‌طرفه اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن‌آباد دوطرفه می‌شود.

وی  توضیح داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها مبنی بر اعمال محدودیت در صورت پر حجم بودن ترافیک در محور کندوان از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۴ اردیبهشت، از مرزن‌آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب این محور از ساعت ۱۰ صبح به طور کامل مسدود خواهد بود.

او بیان کرد: همچنین از ساعت ۱۲ نیز تردد خودروها از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه بوده و از ساعت ۲۴ این محدودیت لغو و مسیر از پل زنگوله تا مرزن‌آباد دوطرفه می‌شود.

وی تاکید کرد:  تردد در محور کندوان در مسیر جنوب به شمال از ساعت ۸:۳۰ روز شنبه ۱۵ اردیبهشت اعمال محدودیت از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس اجرا می‌شود.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  اظهار کرد: ممنوعیت تردد از ساعت ۹:۳۰ صبح این روز از ابتدای پل زنگوله انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس اعمال شده و از ساعت ۱۱:۳۰ نیز از مرزن‌آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب مسیر یک‌طرفه خواهد بود.

وی افزود: با اتمام این طرح در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، حرکت خودروها از پل زنگوله تا مرزن‌آباد در مسیر دوطرفه انجام می‌شود.

او  تصریح کرد: در روزهای اجرای اعمال محدودیت (جنوب به شمال) تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند، از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی افزود: از سویی بر اساس پیش‌بینی اعمال محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پر حجم بودن ترافیک از ساعت ۱۱ تا ۲۴ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در محور کندوان، از ساعت ۱۱ محدودیت‌ها از ابتدای آزادراه تهران - شمال به مقصد چالوس اجرا می‌شود.

 او  تصریح کرد: علاوه بر ممنوعیت تردد از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس)، از ساعت ۱۴ تردد از مرزن‌آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) محور یک‌طرفه خواهد بود، این طرح از ساعت ۲۴ اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن‌آباد دوطرفه می‌شود.

وی افزود: تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، اما تردد خودروهایی که در روزهای اعمال محدودیت از ساعت ۸ صبح قصد عزیمت به چالوس (جنوب به شمال) را دارند، از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه در محور هراز و در صورت افزایش حجم ترافیک و اعلام مأموران پلیس‌راه، محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت از محدوده پلور تا پلیس‌راه لاریجان و بالعکس به‌صورت رفت‌وبرگشت اعمال می‌شود گفت: در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه تردد خودروهای تریلر از محور هراز همچنان ممنوع است گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ساعت 2 بامداد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع اعلام شده است.

محرابی نیا  با بیان اینکه  در محور قدیم رشت - قزوین و بالعکس، تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و شنبه ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت ممنوع خواهد بود گفت: تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء خودروهای حامل مواد سوختی و یا فاسدشدنی از ساعت ۷ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و شنبه ۱۳ و ۱۵ اردیبهشت در محور آستارا - اردبیل و بالعکس ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟