Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ایرج مصطفوی روز شنبه به رسانه ها افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی از سامانه جوی متاثر خواهد بود.

وی در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: نفوذ جریانات ناپایدار به استان سمنان در اثر این سامانه از بعد از ظهر جمعه آغاز شد و نوع مخاطره آن بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید ،احتمال کولاک، کاهش نسبی دما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفوی ادامه داد: بارش باران و برف دربرخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان و مه آلودگی و کاهش دید در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و محورهای شمالی پیش‌ بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه وزش باد شدید در برخی نقاط و با شدت بیشتر در نواحی جنوبی و بخشهایی از شمال استان دور از انتظار نیست تاکید کرد: احتمال کولاک برف نیز در ارتفاعات و نواحی شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: متوسط دمای هوای شهرهای استان متاثر از این سامانه بارشی بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی منطقه اثر فعالیت این سامانه را بارشهای پراکنده باران و برف از نواحی شمال غربی و غربی و از امروز بارشهای پراکنده به ویژه در ارتفاعات شمالی و شمال غربی استان، وزش باد شدید عنوان کرد.

مصطفوی ادامه داد: فعالیت این سامانه برای فردا یکشنبه به صورت وزش باد شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اثر مخاطره این سامانه به صورت لغزندگی، یخبندان، کاهش دید و امکان اختلال در تردد در محورهای کوهستانی و نواحی شمالی استان است.
وی گفت: مهمترین توصیه های هواشناسی برای روزهای آینده خودداری از کوهنوردی، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی و مجهزبودن به تجهیزات زمستانی، تمهیدات لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی و تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار جوی در استان تا روز دوشنبه است افزود: تا آن روز شهرهای شهمیرزاد و رضوان دمای منفی پنج درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

برچسب‌ها سمنان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بارش برف بارش باران سمنان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی اخبار کنکور وزش باد شدید استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان

 رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:  از ظهر جمعه تا آخر وقت جمعه (۷ اردیبهشت) برای زاهدان و ارتفاعات شرقی استان رخداد رگبار رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

علی ملاشاهی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری گردد و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


????«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»????

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان