Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین قصمی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها با اشاره به اینکه برای رفع مشکل فاضلاب و استفاده مجدد از پساب، راه حلی جز حمایت صنایع غرب میسر نبود، افزود: سرانجام با حمایت ویژه استاندار هرمزگان، پیگیری نمایندگان مجلس و مقام قضایی استان، این قرارداد به شرکت جدید (تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس) که سهام داران آن صنایع بزرگ غرب بندرعباس همچون شرکت‌های نفت، فولاد و مس هستند، واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بیان داشت: ابلاغیه این قرارداد امضا شده و در مرحله ابلاغ به سهامداران شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه مجاب کردن صنایع برای خرید و استفاده مجدد پساب به راحتی امکان پذیر نبود، اظهارداشت: با انتقال قرارداد سرمایه گذاری شرکت «ژرف کار جم» به شرکت جدید، طرح ارتقا و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، تصفیه و بازچرخانی پساب و اجرای خط انتقال پساب جهت استفاده مجدد در صنایع غرب توسط سهامداران این شرکت اجرا می‌شود.
 بنا به گفته قصمی. قرار است این طرح طی یک زمان بندی ۳۰ ماهه و مرحله به مرحله اجرا شود. 
وی ادامه داد: درحال حاضر عملیات اجرایی ارتقاء و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب و تصفیه و شیرین سازی پساب، اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز دارد و برای شیرین سازی هم نیاز به احداث یک آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی می‌باشد.  
این مسوول یادآورشد: قرارداد سرمایه گذاری حق استفاده از پساب مدول اول تصفیه خانه فاضلاب به روش بیع متقابل در سال ۹۷ اجرایی شد که به دلیل مشکلات مالی و نبود توانایی انجام کار از سوی سرمایه گذار آن در سال ۹۹ متوقف شد.

بافت فرسوده دلیل تاخیر در اجرای طرح فاضلاب بندرعباس است
 مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به مشکلات اجرای طرح فاضلاب در بافت فرسوده شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۴۲ درصد این شهر را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که چالشی بسیار جدی بوده به طوری که کار را برای اجرای طرح فاضلاب در این مناطق سخت و یا غیرممکن ساخته است. 
قصمی افزود: علاوه بر سختی کار در این مناطق، مشکلات مالی و مسائل اجتماعی در بافت فرسوده باعث شده تا اجرای طرح فاضلاب در این مناطق با تاخیر انجام شود.
وی تصریح کرد: آبفا آمادگی دارد تا در هر نقطه‌ای از بافت فرسوده که توسط شهرداری و راه و شهرسازی معبری باز شود، شبکه جمع آوری فاضلاب را در آن مناطق اجرا کند اما با وضعیت موجود امکان اجرای شبکه فاضلاب در همه مناطق وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند مشارکت همگانی مردم و دستگاه‌های اجرایی است که اتفاق نظر خوبی در استان برای اجرای این طرح نیز شکل گرفته است.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هرمزگان پروندهٔ خبری افتتاح طرح های آب و برق در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصفیه خانه آب و فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان هرمزگان اخبار کنکور آب و فاضلاب هرمزگان اجرای طرح فاضلاب بافت فرسوده تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد