Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و هیات همراه امروز بازدیدی از فدراسیون وزنه‌‌برداری داشتند. 

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌ برداری درباره برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک، گفت: مسابقات کسب سهمیه تا چند روز دیگر در ازبکستان برگزار می‌شود. ما رویداد دیگری هم داریم که در کلمبیا برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای این رشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ورزشکاران در سطح جوانان، بزرگسالان و بانوان شرایط خوبی داریم. حدود ۷۵ درصد ورزشکاران آماده هستند و برای ایده‌ آل شدن زمان لازم داریم. ما پول نقد نمی‌خواهیم چون ۱۰۰ درصد بودجه خود را گرفته و حمایت کافی داشتیم. ما از نظر تجهیزات دچار مشکل هستیم. 

مرادی با اشاره به هزینه‌های تجهیزات وزنه، عنوان کرد: با ۵۰ هزار دلار می‌توان وزنه و متعلقات آن را وارد کرد. مشکلی برای ورود تجهیزات نداریم. حق عضویت هم برای سال ۲۰۲۱ پرداخت نشده و باید این پول را بپردازیم. برای آزمایشات ضد دوپینگ ابهاماتی وجود دارد؛ به روز بودن تست‌های کنترل دوپینگ مهم است، اینکه چراغ خاموش حرکت کنیم و اینکه نمونه‌ها ارسال شده یا خیر اطلاعاتی نداریم. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به نمونه‌های اخذ شده دوپینگ، یادآور شد: ۳۰ نمونه تست دوپینگ گرفته‌ایم و به ما گفته‌اند به کلن ارسال شده است. یکی از کلیدی‌ترین نکته همین است و مشکلی ایجاد شود المپیک را از دست می‌دهیم. به ما گفته‌اند همه نمونه‌ها منفی است. قرار است آخر ماه در فینال لیگ وزنه‌برداری هم ۱۵ نمونه گرفته شود. این را می‌گویم تا وزنه‌برداری مرغ شادی و عزا نشود. 

مرادی گفت: بچه‌های ما ۴۰ روزه در قرنطینه هستند. ما به سرمربی ۱۰ میلیون و به مربی ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم. اما این حقوقی است که ما می دهیم و درخواست ما این است حق‌الزحمه‌ای که کمیته به مربیان می‌داد هم پرداخت شود.

مریم منظمی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در برنامه امروز گفت: تاکنون ۳ اردو برگزار شده و در حال حاضر بانوان در حال تمرین هستند. بچه‌ها با شرایط کرونا خودشان را خوب وفق داده‌اند و امیدواریم در مسابقات پیش رو عملکرد خوبی داشته باشند. مشکلات هست اما دختران آهنین تلاش می‌کنند این مشکلات را از پیش رو بردارد. رسانه‌ها باید بیشتر کنار بانوان باشند تا بتوانیم گام‌هایی را برداریم.

بهداد سلیمی در این بازدید، عنوان کرد: پیشکسوتان هر رشته ورزشی چشم و چراغ آن رشته هستند. جا دارد از طرز فکر علی مرادی به خاطر این توجه تشکر کنم. امیدوارم سال آینده وزنه‌برداری در المپیک مقل همیشه بدرخشد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته المپیک هم دراین بازدید عنوان کرد: کیکاووس سعیدی گفت: وزنه برداری چراغ المپیک را شروع کرده است و از 21 مدال طلا، 9 مدال آن را وزنه برداری گرفته است. ابهاماتی IOC نسبت به فدراسیون جهانی وزنه برداری دارد که امیدوارم حل شود و کرسی خوبی نیز نصیب ایران شود.

* وزنه‌برداری ۲۵ هزار دلار برای تجهیزات پول گرفت

سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، در بازدید امروز عنوان کرد: می‌خواستیم مشکلات را از نزدیک ببینیم و قدم برداریم. ما قول دادیم به این رشته کمک کنیم. باید ۲ کار برای فدراسیون انجام داد؛ آمتدگی داریم از الان ارز را هر کجا که بگویند پرداخت کنیم تا تجهیزات وارد شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ۲۵ هزار دلار تعهد کنیم و بقیه مبالغ هم سال آینده با بررسی بودجه پرداخت شود. در مورد اعزام ها هم هزینه پرواز دو اعزام به کلمبیا و ازبکستان را ما تقبل می‌کنیم تا باری از دوش فدراسیون برداشته شود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزنه برداری صالحی دوپینگ کمیته ملی المپیک کیکاووس سعیدی علی مرادی بهداد سلیمی وزنه برداری فدراسیون وزنه وزنه برداری نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه

چین روز جمعه با موفقیت کاوشگر Chang'e-۶ را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه آغاز کرد. این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

به گزارش تسنیم، کاوشگر Chang'e-۶ که توسط موشک Long March-۵ Y۸ قدرتمند حمل می‌شد، پس از رسیدن به مدار برنامه‌ریزی شده، سفر چند هفته‌ای خود به ماه را آغاز کرد. این کاوشگر شامل یک مدارگرد، یک فرودگر، یک صعود‌کننده و یک کپسول بازگشت است.

انتظار می‌رود Chang'e-۶ در اواخر سال جاری در حوضه Aitken، یک دشت عظیم برخوردی در قطب جنوب ماه، فرود بیاید. این منطقه که به دلیل قدمت باستانی و پتانسیل علمی بالا انتخاب شده است، می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد منشاء و تاریخچه ماه ارائه دهد.

جمع‌آوری نمونه از سمت دور ماه یک چالش فنی پیچیده است، زیرا این منطقه از دید مستقیم زمین پنهان است. برای غلبه بر این مشکل، Chang'e-۶ از یک ماهواره رله برای برقراری ارتباط با زمین استفاده خواهد کرد.

این کاوشگر همچنین حامل چهار ابزار علمی بین‌المللی است که توسط دانشمندانی از فرانسه، اروپا، ایتالیا و پاکستان توسعه یافته است. این ابزار‌ها برای مطالعه ترکیب، خواص فیزیکی و تاریخچه نمونه‌های جمع‌آوری شده استفاده خواهند شد.

ماموریت Chang'e-۶ گامی مهم در اکتشاف ماه توسط چین است. این کشور در سال ۲۰۲۰ با ماموریت Chang'e-۵ از سمت نزدیک ماه نمونه‌برداری کرد و اکنون قصد دارد با رسیدن به سمت دور ماه به اکتشافات خود ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان