Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف ، وب سایت صهیونیستی «إسرائيل ديفينس» مقاله‌ای تحت عنوان «توانایی پدافند هوایی اسرائیل در برابر حملات احتمالی ایران با هواپیماهای بدون سرنشین» تهیه کرده و نتیجه گرفت که سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی آمادگی صد درصد برای مقابله با چنین حملاتی را ندارد. 

بر اساس این گزارش، حملات اسکادران های مختلف و پهپادها از هر جهت و در ارتفاعات متعدد می ‌تواند سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کرده و مانورهای نیروی زمینی ارتش آن را مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ایران اخیراً مانورهای زیادی با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده که  اسرائیل نباید اجازه بدهد توانایی‌های ایران در این زمینه اسرائیلی‌ها را غافلگیر کند؛  چرا که این کشور از زمان جنگ با عراق طی دهه‌های گذشته در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین بوده و جهش بزرگی در این زمینه داشته است.  همان طور که چندین بار پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی توسط ایرانی ها ساقط شده است.

وبسایت صهیونیستی اسرائیل دیفینس افزود: ایران دارای دانشگاه های عالی در زمینه علوم دقیق و حرفه های مهندسی بوده و فارغ التحصیلان زیادی در مشاغل مربوط به صنعت امنیتی دارد. پهپادهای ایران بسته به نوع آن می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند.  لازم به یادآوری است که قرار نیست همه این پهپاد ها وارد حریم هوایی اسرائیل شوند یا به همه اهداف برخورد کنند بلکه ضربه زدن به تعدادی از این اهداف نیز برای ایجاد ویرانی و مرگ در اسرائیل کافی است.  به عنوان مثال اگر پهپادهای ایران به ایستگاه های راداری اسرائیل برخورد کند سامانه دفاع هوایی کارایی خود را از دست می دهد و امواج بعدی حملات با موفقیت بیشتری به هدف می خورند.  در این شرایط جنگ بزرگی را تصور کنیم که با حملات پهپادی ایران همراه باشد.

طبق گزارش سایت مذکور اسرائیلی، درست است که سامانه پدافند هوایی اسرائیل شامل هواپیماهای جنگی و بالگردهایی است که می‌تواند پهپادها را رهگیری کند؛ همانطور که در گذشته نیز این کار را انجام دادند اما هر موشک هوا به هوا برای مدیریت یک پهپاد طراحی نشده است. بنابراین حتی تسلیحات مناسب در نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز هم از نظر تنوع و هم از نظر کمیت محدود است. علاوه بر آن بالگردها و هواپیماها نیاز به سوختگیری دارند و این فرآیند دفاع را پیچیده تر می کند. اگر یک حمله هماهنگ با استفاده از پهپاد های مختلف در ارتفاعات متفاوت و از جهت های مختلف توسط ایران به سمت اسرائیل انجام  شود در این صورت کارایی کلی سامانه‌های پدافند هوایی به شکل چشمگیری کاهش می یابد.  در موسسه های امنیتی اسرائیل برخی معتقدند که بهترین دفاع حالت تهاجمی بوده و از آنجایی که سامانه های پدافند هوایی اسرائیل قابلیت تهاجمی دارند می توان از این روش برای مهار حملات ایران استفاده کرد.  اما از آنجایی که نمیتوان دقیقاً تشخیص داد که حملات ایران از کدام منطقه صورت میگیرد به عنوان مثال ممکن است این حمله از کشتی های موجود روی دریا یا از خاک ایران یا یمن و سوریه و لبنان انجام شود، این روش برای خنثی کردن تهدیدات ایران زمان‌بر خواهد بود.

این وبسایت صهیونیستی خاطرنشان کرد: در این میان باید نگاهی به آخرین مانورهای ایران داشته باشیم که با استفاده ازپهپاد تهاجمی مشابه پهپاد «هاروپ»  که ساخت صنایع هوایی اسرائیل است انجام شد. این یک پهپاد بزرگ است که کلاهکی با وزن کمتر را هم می کند  و طوری طراحی شده که  برای ایجاد اختلال در رادیاتورهای دستگاه های شناسایی دشمن نیز به کار می رود.  ایران مستقیماً یا از طریق کشورهایی مانند یمن و لبنان می‌تواند از این پهپادها علیه اهداف داخلی اسرائیل استفاده کند و حتی ممکن است ساختمانهای بزرگ اسرائیل مورد هدف قرار بگیرند  و شمار زیادی از اسرائیلی ها کشته شوند؛ به ویژه که میزان حساسیت به کشته شدن شهروندان در اسرائیل بنا به ملاحظاتی جمعیتی بسیار زیاد است.

بر اساس این گزارش، البته هیچ کس نمی تواند قدرت نیروی هوایی اسرائیل را انکار کند اما ایرانی ها نیز به نوبه خود بیکار نمی نشینند. آنها می‌دانند که نیروی هوایی ایران در حال حاضر  در سطح پایین تری از نیروی هوایی اسرائیل قرار دارد بنابراین به دنبال  منافذی در سامانه های پدافند هوایی اسرائیل هستند.  ایرانی ها سالهاست که در حال انجام تحقیقات و مطالعاتی درباره اسرائیل هستند و به خوبی می‌دانند که عنصر مرگ در جبهه داخلی یا در میدان جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای برای اسرائیلی‌ها دارد و  اگر چنین کشتاری اتفاق بیفتد  اسرائیلی ها به طور کامل اعتماد خود را نسبت به ارتش از دست می‌دهند. پهپادهای ایران می‌توانند از سامانه پدافند هوایی محوری اسرائیل عبور کنند  و تلفات انسانی زیادی بر جبهه داخلی اسرائیل وارد آورند.  

وبسایت اسرائیل دیفینس در پایان نوشت: بر همین اساس اعتماد ارتش اسرائیل به نیروی هوایی برای موفقیت در مانورهای زمینی ممکن است در جنگ بعدی ناامیدکننده باشد.  هراندازه که سامانه پدافند هوایی بیشتر برای محافظت از مواضع داخلی اسرائیل هدایت شود کمتر قادر به پشتیبانی از نیروهای زمینی ارتش خواهد بود و هر اندازه که این سامانه ها توسط رادارهای مازاد و ابزار جنگ الکترونیکی برای شناسایی تهدید ها محدود شوند در برابر حملات پهپادها آسیب‌پذیرتر خواهند بود.  بنابراین تا زمین زمانی که نیروی زمینی ارتش برای مانورهای خود وابسته به نیروی هوایی باشد استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین علیه اسرائیل موثرتر خواهد بود  و می تواند تلفات انسانی بیشتری وارد کند. این چالش درباره جبهه داخلی اسرائیل نیز وجود دارد.  به همین دلیل یک برنامه ۵ ساله برای دفاع از اسرائیلی‌ها در برابر حملات احتمالی پهپادهای ایرانی  طراحی شده تا افراد را در یک پناهگاه جای دهد.  البته هنوز فرض بر این است که در جنگ احتمالی آینده ایران و متحدان آن اقدام به کشتار جمعی در جبهه داخلی اسرائیل نخواهند کرد و حداقل این اتفاق در روزهای ابتدایی جنگ نمی‌افتد.  اما این سناریو دور از انتظار نیست. می توان اینگونه نتیجه گرفت که افزایش توانایی های ایران در زمینه توسعه پهپاد ها بخشی از استراتژی گسترده این کشور با هدف فرسایش اسرائیل در نبردهای آینده است که کاهش مشروعیت حاکمیت اسرائیل را برای اسرائیلی ها به همراه خواهد داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: هواپیماهای بدون سرنشین پدافند هوایی اسرائیل سامانه پدافند هوایی پهپادهای ایران داخلی اسرائیل اسرائیلی ها نیروی هوایی جبهه داخلی سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی‌ها جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین را سرکوب کند.

به گزارش ایسنا، «سید رسول موسوی» مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین و غزه در آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی را باید جدی گرفت. فراموش نکنیم که جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد. نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی ها این جنبش را سرکوب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • روایت سرهنگ آمریکایی‌ از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین