Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ارشد شورای عالی سیاسی «جنبش انصارالله» از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای بررسی اوضاع «فاجعه آمیز» یمن ناشی از حملات ائتلاف سعودی، به این کشور سفر کنند.

 شبکه خبری «المسیره» امروز (شنبه) اعلام کرد که «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتر از نمایندگان شورای امنیت دعوت کرد، به کشورش سفر کنند تا از نزدیک در جریان اوضاع اسف‌بار یمن و بحران انسانی این کشور ناشی از ادامه حملات ائتلاف سعودی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحوثی در این توئیت تأکید کرد که اوضاع یمن به شرایطی رسیده که می‌توان آن را «بزرگترین فاجعه بشری» توصیف کرد.

وی افزود: ما از نمایندگان شورای اروپا می‌خواهیم که مسئولیت انسانی خود را برای مقابله با گرسنگی، محاصره و تحریم ملت یمن بر عهده بگیرند.

سازمان حامی حقوق زنان و کودکان "انتصاف" یمن به تازگی اعلام کرده که ۱۳ هزار و ۸۸ کودک و زن در این کشور در حملات ائتلاف سعودی به این کشور شهید و زخمی شده‌اند.

این سازمان حقوق بشری در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که از مارس ۲۰۱۵ تاکنون سه هزار و ۷۹۸ کودک و ۲ هزار و ۳۹۲ زن در بمباران‌های ائتلاف سعودی به یمن جان خود را از دست داده‌اند.

براساس این گزارش، در مدت یاد شده چهار هزار و ۸۹ کودک و ۲ هزار و ۸۰۰ زن نیز زخمی شده‌اند.

عربستان به همراه امارات متحده عربی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، مردم فقیر و مسلمان یمن را هدف حملات گسترده قرار داده و در طول این سالها با سلاح‌هایی که واشنگتن و متحدانش در اختیار آل سعود قرار داده، هزاران نفر از شهروندان یمنی را قتل عام کرده است.

محاصره دریایی ، هوایی و زمینی یمن از سوی ائتلاف سعودی امکان ارسال هرگونه کمکهای بشر دوستانه به این کشور را تقریبا ناممکن کرده است. سازمانهای حقوق بشری بین‌المللی بارها خواهان اقدام سازمان ملل به منظور رفع محاصره ظالمانه یمن از سوی عربستان و متحدانش شده‌اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری