Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از خلف وعده چندین باره بانک عامل در پرداخت تسهیلات کرونایی گلایه کرد و گفت: برای پرداخت حقوق پرسنل ناچار به فروش واگن شده ایم.

به گزارش تین نیوز، محمد رجبی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره عدم اعطای تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری خصوصاً شرکت رجا اظهار داشت: صبر من لبریز شده است ۹ ماه است که تسهیلات را پرداخت نمی‌کنند و همه شرکت‌های ریلی از این موضوع گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت رجا، باید به دادستانی پاسخ بدهد که چرا از اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها سر باز می‌زند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: اعطای تسهیلات مذکور، مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ بانک مرکزی هم به بانک عامل دستور داده است تا آن را هر چه سریع‌تر پرداخت کند. سه بار از بانک مرکزی نامه آورده ایم؛ از معاون اول رئیس جمهور و مسئول دفتر رئیس جمهور نامه داریم که بانک مذکور در پرداخت تسهیلات کرونایی تعجیل کند اما اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل بانک مذکور تماس گرفته و گفته است آیا لازم است حضوری به دفتر مدیرعامل بانک بیایم؟ مگر بانک عامل فکر می‌کند می‌خواهیم کالای لوکس وارد کنیم؟ نمی‌توانیم کالاهای ضروری صنعت ریلی حتی روغن صنعتی خریداری کنیم؛ جریان نقدینگی شرکت به خطر افتاده است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: معوقه در پرداخت مطالبات شرکت‌های طرف قرارداد داریم؛ در صنعت ریلی مسافری حدود ۱۰ هزار نفر و در شرکت رجا بیش از ۵ هزار نفر پرسنل داریم که باید حقوق شأن را پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرعامل راه آهن و وزیر راه بارها از بانک عامل پیگیری کرده‌اند اما پاسخی نشنیده‌اند؛ برای شرکت رجا ۳۱۲ میلیارد تومان وام کرونایی تعیین شده بود ما حتی حاضر بودیم در بخش اول ۲۰۰ میلیارد تومان بگیریم تا اوضاع را سامان دهیم ولی هیچ رقمی به ما پرداخت نشده است.

رجبی بیان کرد: فقط بدهی رجا در بازار به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سایر شرکتها نیز وضعیتی مطلوبی ندارند؛ جالب اینجاست که مشتری داریم اما قطار نداریم نمی‌توانیم این شرکت را اداره کنیم؛ قرار بود در شهریور ماه این تسهیلات داده شود اما با گذشت بیش از ۴ ماه از موعد مقرر، هنوز هیچ پولی به ما پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: شرکت رجا با کمک سهامداران و فروش دارایی‌ها سر پا مانده است.

رجبی یادآور شد: نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد تعیین شده است و مقرر گردید در قبال اخذ تسهیلات، ترهین واگن‌ها را انجام دهیم که آنها هم در نهایت قبول کردند؛ هر درخواست دیگری که داشتند پذیرفته ایم اما باز هم تسهیلاتی را پرداخت نکردند.

رجبی خاطرنشان کرد: شرکتهای ریلی ناگزیر به طرح شکایت در مراجع ذیصلاح بابت ترک فعل بانک عامل هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت حمل و نقل ریلی رجا تسهیلات کرونایی حمل و نقل ریلی بانک عامل شرکت رجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور