Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@04:40:23 GMT

تصویب مرگ خودخواسته در پرتغال

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۹۰۷۰

آفتاب‌‌نیوز :

 پرتغال بدین ترتیب با تصویب این قانون و در صورت اجرایی شدن آن پس از بلژیک، هلند و لوکزامبورگ به چهارمین کشور اروپایی تبدیل می‌شود که حق استفاده از اتانازی را برای بیماران صعب‌العلاج قانونی قلمداد می‌کند.

به گزارش یورونیوز، این قانون که در برگیرنده پیشنهاد‌ها مصوب قبلی است تنها به افراد بزرگسال دارای تابعیت پرتغال و ساکن این کشور اجازه می‌دهد در صورت قرار گرفتن در وضعیت «درد و رنج شدید»، تحمل صدمات و ضایعات شدید و غیرقابل بازگشت و یا رنج بردن از بیماری‌های صعب‌العلاج به مرگ خودخواسته با کمک پزشکی متوسل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه قانونی یاد شده روز جمعه پس از به رای گذاشتن در پارلمان پرتغال با کسب ۱۳۶ رای موافق در برابر ۷۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به تصویب رسید و به قانون تبدیل شد.

قانون استفاده از اتانازی برای اجرایی شدن در پرتغال باید به تایید مارسلو ربلو، رئیس جمهوری این کشور برسد. آقای ربلو در صورت مخالفت یا از حق وتو خود استفاده می‌کند و یا آنرا به دیوان قانون اساسی ارجاع می‌دهد.

این لایحه در حالی به لطف اکثریت آرا نمایندگان سوسیالیست و احزاب چپ به تصویب رسید که پارلمان پرتغال پیش‌تر در فوریه ۲۰۲۰ نیز چندین پیشنهاد قانونی در خصوص حق استفاده از اتانازی برای بیماری‌های بی درمان را تصویب کرده بود.

لایحه قانونی مصوب در روز جمعه در واقع دربرگیرنده همه پیشنهادهای قبلی است که در صورت تایید ریاست جمهوری به صورت قانونی به اجرا گذاشته می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرگ خودخواسته پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی