Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:51:51 GMT

اجرای برنامه‌های دهه فجر در شهر زیرزمینی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۹۷۳۱

اجرای برنامه‌های دهه فجر در شهر زیرزمینی

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: همزمان با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ویژه برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، افزود: به همین مناسبت در ایستگاه‌های منتخب مترو برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با هدف بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی بیشتر مسافران با مفاهیم انقلاب برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این برنامه‌ها به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در قالب‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و مسافران مترو می‌توانند در هنگام استفاده از مترو با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد اجرای این برنامه ها باشند.
وی تصریح کرد:  به منظور ایجاد فضای بصری متناسب با این ایام تمامی ایستگاه‌های متروی تهران با کتیبه‌های فرهنگی شامل طرح‌های گرافیکی با مضمون و محتوای پیام‌های فرهنگی و انقلابی در معرض نگاه مسافران مترو قرار گرفت، همچنین مسافران را به تماشای نمایشگاه‌های عکس و پوستر در گذرگاه‌های فرهنگی مترو دعوت می کنیم.
نوبخت با اشاره به اینکه مجموعه برنامه های فرهنگی متروی تهران در ایام الله دهه فجر و در تمامی خطوط ایستگاه‌ های منتخب برگزار می‌شود، گفت: در برخی از ایستگاه‌های مترو نیز سازه‌های‌ حجمی با استفاده از نمادهای انقلاب اسلامی طراحی و نصب می‌شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خصوص سایر برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: در ایستگاه‌های منتخب مترو شاهد اجرای مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل اجرای سرود دانش آموزی، اجرای قطعات انقلابی و نمایش توسط گروه‌های هنری با موضوع انقلاب و وقایع مربوط به آن هستیم. همچنین غرفه‌های مختلف شامل غرفه روایتگری انقلاب، غرفه ویژه کودکان، قرآن، مشاوره پزشکی، خانواده و مشاوره مذهبی، طب سنتی و عفاف و حجاب همراه با توزیع اقلام و محصولات فرهنگی در این ایام برگزار می شود.
 وی در ادامه از برپایی پایگاه مشاوره حقوقی با مشارکت معاونت فرهنگی قوه قضائیه خبر داد و گفت: این کار به منظور پاسخگویی به سوالات حقوقی و قضایی مسافران مترو و با حضور کارشناسان قوه قضائیه برگزار می‌شود. 
نوبخت افزود: تهیه و تولید کلیپ با موضوع انقلاب اسلامی و پخش آن از نمایشگر ایستگاه‌های مترو و همچنین تولید پادکست رادیویی شامل سرودهای انقلابی و سایر موضوعات مرتبط با این ایام از مجموعه برنامه‌های سمعی بصری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. 

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مجموعه برنامه‌های فرهنگی مترو در طول ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در ایستگاه‌های منتخب از جمله تجریش، امام خمینی(ره)، فرهنگسرا، جانبازان، دکتر شریعتی، شهدای هفتم تیر، ابن سینا، شادمان، شهید محلاتی، شهید کلاهدوز، میدان آزادی، قلهک، میرداماد، فرهنگسرا، شهید نواب صفوی، امام حسین (ع)، نیروی هوایی، عبدل آباد، علی آباد و نعمت آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مترو شهرداري تهران شرکت بهره برداری متروی تهران چهل و دومین سالگرد پیروزی ایستگاه های منتخب برنامه های فرهنگی مجموعه برنامه انقلاب اسلامی برگزار می شود تهران و حومه دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد