Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:22:43 GMT

محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۹۸۹۶

محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد

وزارت گردشگری این هفته منتظر مصوبه و موافقت نهایی ستاد کرونا با صدور ویزای توریستی، پس از حدود یک سال توقف بود، اما حالا این ستاد از سخت‌تر شدن مقررات ورود به ایران برای اتباع خارجی خبر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بودجه سال ۹۹ ورود ۱۰ میلیون توریست را به کشور پیش‌بینی کرده بود اما با شیوع ویروس کرونا، تعلیق پروازهای بین‌المللی، بسته شدن مرزهای زمینی و توقف صدور ویزای توریستی، آن برآوردها به‌هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آماری که معاونت گردشگری از نیروی انتظامی گرفته و در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، از اسفندماه ۹۸ که ویروس کرونا به ایران سرایت کرد تا پایان مردادماه ۹۹ نزدیک به ۲۶۲ هزار مسافر خارجی به ایران وارد شدند. گمرک ایران هم تایید کرده تردد مسافران ورودی از مرزهای زمینی، ریلی و هوایی۸۴.۵۷ درصد کاهش داشته است. معاون آمار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک گفته که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان ماه آذر، جمعا دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۳۴ مسافر به کشور وارد شده‌اند که فقط ۳۱۸ هزار و ۹۶۵ نفرشان تبعه خارجی بوده‌اند. وزارت امور خارجه گفته که بیشتر اتباع خارجی با ویزای درمان و تجارت به ایران سفر می‌کنند.

با ادامه توقف سفر گردشگران خارجی به ایران، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز وارد مذاکره با ستاد ملی مقابله با کرونا شد تا ویزای توریستی ایران از بایکوت خارج شود. در هفته‌های گذشته نیز، پس از درخواست‌های متعدد تورگردان‌ها برای صدور ویزا دست‌کم برای طبیعت‌گردی و گردشگرانی که با اتومبیل شخصی خود سفر می‌کنند، معاون گردشگری از نهایی شدن برخی مذاکرات برای ازسرگیری صدور ویزای توریستی به شکل محدود و برنامه‌ریزی‌شده به ایسنا خبر داد، درحالی که اکنون سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تعیین الزامات جدید برای ورود مسافران خارجی به کشور و سخت‌تر شدن مقررات مربوط به آن سخن می‌گوید.

علیرضا رئیسی ـ شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ـ پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، درحالی که فعالان گردشگری انتظار شنیدن خبر از سرگیری صدور ویزای توریستی ایران را داشتند، اعلام کرد: همه مسافران از هر کشوری، حتی کشورهای همسایه برای سفر به ایران باید تست منفی PCR را همراه داشته باشند. همچنین قرار است از تمام مسافران ورودی دوباره تست کووید - ۱۹ گرفته شود و اگر مسافری از اروپا به کشور وارد شد علاوه بر داشتن گواهی منفی تست کرونا و انجام دوباره PCR در مرز ورودی، باید ۱۴ روز در خانه قرنطینه شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا در مردادماه مقرراتی را برای کنترل مسافران به اجرا گذاشته بود که بنا بر آن، تمام مسافران بالای دو سال، باید دست‌کم ۹۶ ساعت قبل از سفر، تست PCR انجام و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی به نمایندگان وزارت بهداشت و پایگاه‌های بهداشت مرزی تحویل می‌دادند. در صورت مشاهده موارد مشکوک، پس از انجام تست PCR، مسافر با ملیت غیرایرانی در محل مشخص‌شده از سوی وزارت بهداشت با هزینه شخصی قرنطینه می‌شد و از مسافر ایرانی تعهدنامه گرفته می‌شد تا مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی شود. در صورت ارائه نکردن گواهی‌نامه سلامت و تست معتبر کووید - ۱۹، PCR، به مسافران با ملیت غیرایرانی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شد. هرچند که به گفته برخی از مسافران ورودی به ایران، این پروتکل‌ها گاهی به‌درستی، سختگیرانه و یا مطابق با دستورالعمل اجرا نمی‌شدند.

حالا معاون وزیر بهداشت گفته که با سخت کردن اجرای آن الزامات و پروتکل‌ها، قرار است مرزهای زمینی، هوایی و آبی به شدت کنترل شود. وزیر بهداشت هم چندی پیش خواسته بود مرزهای مشترک با عراق، افغانستان و پاکستان دقیق‌تر کنترل شود.

با این وجود، سخنگوی ستاد ملی کرونا این امید را داده که اگر شش هفته باقی‌مانده تا پایان سال، پروتکل‌ها به خوبی رعایت شود، تعطیلات نوروز آرامی خواهیم داشت و حتی یکی از مصوبات این جلسه ستاد به فعالیت هتل‌ها در مناطقی با وضعیت مناسب و با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه و اجرای بعضی تورها در عید نوروز با نظارت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري گردشگران خارجی کروناویروس رواديد ویزای ایران همه باهم علیه کرونا تعطیلات نوروزی سفر ستاد ملی مقابله با کرونا صدور ویزای توریستی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد