Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:13:32 GMT

۵۲۰ روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند می شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۱۹۹۰

۵۲۰ روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شیخی بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با ابلاغ مصوبه‌ای در راستای افزایش سرانه گازرسانی به روستاهای مرزی، ۹۰۰ روستای مرزی استان گازدار شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاخص بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان از گاز طبیعی به ۷۳ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال نیز ۶۶ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها شش هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند که برای گازرسانی به این روستاها ۸۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ مشترک گاز آذربایجان‌غربی در طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها ثبت نام کرده‌اند، افزود: تعداد مجریان ثبت نام کننده در این طرح نیز ۳۲۱ نفر بوده که تاکنون قرار داد اجرای بهینه‌سازی ۱۵ موتورخانه منعقد شده و از این تعداد عملیات ۵ مورد به اتمام رسیده و هزینه‌های ۳ مورد از آنها پرداخت شده است.

شیخی ادامه داد: پس از ابلاغ بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه از سوی دولت تدبیر و امید به وزارت نفت، طرح‌های گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفت به طوری که مطابق آن هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار روستاهای بالای بیست خانوار شش میلیون تومان بود که طی رایزنی‌های انجام شده با وزیر نفت، این میزان ابتدا به ۱۲ میلیون تومان و سپس ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی به مشکل افت فشار گاز در جنوب آذربایجان‌غربی نیز اشاره و تصریح کرد: افت فشار گاز در شهرهای جنوبی استان به ویژه شهرستان سردشت از سال ۱۳۹۷ با وصل به خط انتقال صادراتی رفع شده است.

شیخی محل تأمین اعتبارات پروژه‌های گاز روستایی از سال ۹۲ را غیر از بودجه دولتی دانست و گفت: با تدبیر وزیر نفت، اعتبار این پروژه‌ها از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه برنامه پنجم توسعه است و هر ساله نیز ادامه دارد که این بند هم شامل اعتبارات حاصل از جایگزینی سوخت گاز با مایع است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه برای آنکه استان‌مان عقب‌ماندگی‌های خود را در زمینه گازرسانی جبران کند، نیازمند افزایش اعتبارات بودیم، ادامه داد: مطابق بند ق، هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار روستاهای بالای بیست خانوار ۶ میلیون تومان بود که طی رایزنی‌هایی با وزیر نفت، این میزان ابتدا به ۱۲ میلیون تومان و سپس ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

کد خبر 5134722

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا شیخی گازرسانی روستایی دهه فجر دهه فجر ویروس کرونا گرگان کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج شیراز بوشهر شهرکرد اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی