Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:13:22 GMT

افتتاح ۱۰۳ پروژه عمرانی در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۲۲۴۵

افتتاح ۱۰۳ پروژه عمرانی در دهه فجر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افتتاح پروژه ها، عمومی نخواهد بود و سعی می‌شود از طریق ویدیو کنفرانس و یا بصورت محدود نیز پروژه‌ها افتتاح و کلنگ زنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه امسال ۱۱۷ پروژه با هزینه بری ۱۰۹ میلیارد تومان در تربت حیدریه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، افزود: از مجموع این پروژه‌ها ۱۰۳ طرح با هزینه بری ۶۵ میلیارد تومان افتتاح و همچنین ۱۴ پروژه با اعتبار پیش بینی شده ۴۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: بیشترین میزان پروژه‌ها به لحاظ تعداد شامل، دهیاری‌ها با ۱۸، جهاد کشاورزی ۱۴، مخابرات ۱۲، شهرداری ۷، شرکت برق ۶، صنعت و معدن ۵ و میراث فرهنگی و کمیته امداد هر کدام با ۴ طرح است.

رستمی بیان کرد: بیشترین میزان هزینه بری پروژه‌ها در دستگاه‌های اجرایی را شامل صنعت و معدن با ۱۷.۵ میلیارد تومان، شهرداری ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، مخابرات ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، اوقاف ۵ میلیارد تومان، راهداری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و جها کشاورزی ۳ میلیارد تومان هستند.

او تصریح کرد: امسال هم کلنگ زنی دولتی بدون تامین اعتبار نداریم و بیشترین میزان طرح‌ها در این حوزه مربوط به شهرداری با ۵ پروژه و میزان سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان و آغاز به کار زیر ساخت‌های مسکن مهر با ۱۲ میلیارد تومان خواهد بود.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: در همین روز‌های اخیر ۵۰ تن روغن سهمیه‌ای وارد بازار کردیم تا جلوی ازدحام مردم گرفته شود و امروز نیز ۲۰ هزار قطعه مرغ وارد بازار شد تا کمبود‌های احتمالی رفع و  فضای ناامیدی و گرانی در اینجا شکل نگیرد.

رستمی اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بازار زعفران در این شهرستان به یک پدیده انتخاباتی و سیاسی تبدیل شده و بعد هر انتخاباتی فردی می‌آید و تلاش‌های مدیران قبلی را کم‌ می‌شمارد که البته این در ذات هر انتخاباتی است، اما بعد پایان آن قربانی می‌گیرد و نخستین قربانی انتخابات مجلس در منطقه تربت‌حیدریه، شهردار این شهر بود که استیضاح و برکنار شد.

او افزود: سعی شده است پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری این خطه مثل فولاد دچار معطلی یا تعطیلی نشود و تکلیف سه کارخانه فولاد را مشخص یا آن‌ها را دارای شناسنامه کردیم، زیرا به جز کارخانه فولاد رُخ، وضعیت ۲ کارخانه دیگر مشخص نبود.   فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: در نهایت کارخانه فولاد بانک ملی (شرکت توسعه صنعتی معدنی ایران) و کارخانه فولاد بنیاد مستضعفان یکی به بخش خصوصی و دیگری به موسسه فولاد سناباد که از مجموعه هلدینگ فولاد خوزستان است، واگذار شدند.

انتهای پیام//ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی ویروس کرونا پروژه های عمرانی فرماندار تربت حیدریه کارخانه فولاد میلیارد تومان پروژه ها کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه