Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسن جلیلی با خبرنگاران با تشکر از وزارت بهداشت که از ویروس جدا شده انگلیسی از بیمارانی که در ایران بودند، نمونه ای را در اختیار ما قرار دادند برای اینکه بتوانیم امکان خنثی سازی واکسن ایرانی کرونا را وی این ویروس آزمایش کنیم، افزود: بلافاصله محققان ما در مجموعه شفافارمد مشغول تکثیر ویروس شدند و از نمونه خون سه نفر اولی که دو «دوز» واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند آزمایش ها و کنترل ها مطابق استانداردها انجام شد و نتایج نشان داد که پلاسمای این افراد به طور کامل قادر به خنثی سازی ویروس جهش یافته انگلیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن کوو ایران برکت، ویروس انگلیسی را خنثی می‌کند

­مدیر گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه واکسن ایرانی کرونا روی خنثی سازی واکسن جهش یافته انگلیسی هم موثر است، گفت: اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی چه تفاوتی با ویروس قبلی دارد این است که قدرت سرایت ویروس 70 درصد افزایش یافته بود اما اینکه قدرت بیماری زایی چه تغییری کرده است هنوز دقیق نمی توان گفت که این ویروس قدرت بیماری زایی آن چقدر تغییر کرده است.

دکتر جلیلی گفت: برخی گزارش ها حاکی است که قدرت بیماری زایی تغییر کرده و برخی گزارش ها نیز تایید نمی کند اما قدرت سرایت افزایش یافته است و خوشبختانه واکسن ایرانی کوو ایران برکت، توانایی خنثی سازی این ویروس را داشت.

­مدیر گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان امام گفت: نتایج امروز به دست ما رسید و مراجع ذیصلاح را در جریان قرار خواهیم داد.

افزایش داوطلبان به 56 نفر تا پایان هفته جاری

دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: تا پایان هفته گذشته 35 داوطلب را وارد مطالعه کردیم که برخی تک «دوز» و تعدادی هم «دوز» دوم را دریافت کردند.

وی افزود: در هفته پیش رو امیدواریم که همه 56 داوطلب را وارد مطالعه کنیم و حجم نمونه مطالعه تکمیل می شود و تا نیمه اسفند دوره پیگیری خواهد بود و تزریق های دوم انجام خواهد شد.

دکتر حسینی گفت: در این مدت اطلاعات جمع آوری و سپس در قالب گزارش علمی تقدیم وزارت بهداشت خواهد شد.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تاکنون به جز عوارض طبیعی مانند تب، درد موضعی و قرمزی محل تزریق ، عوارض غیر قابل انتظاری نداشتیم.

کوو ایران برکت با ویروس انگلیسی مقابله می‌کند

خانم دکتر مینو محرز متخصص ناظر بر کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا هم با ابراز خرسندی از موفقیت واکسن ایرانی کرونا در خنثی کردن ویروس انگلیسی، گفت: این آزمایش روی سه نفر اولی که واکسن زده بودند به طور کامل موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه واکسن ساخته شده ایرانی در ستاد اجرایی فرمان امام توانایی مقابله با ویروس انگلیسی کرونا را دارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت نمونه‌ای از ویروس جهش‌ یافته انگلیسی را که ۷۰ درصد قدرت سرایت بالاتری از کرونا دارد، در اختیار محققان ستاد اجرایی فرمان امام قرار داد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: آزمایش‌های مربوط بر روی پلاسمای خون ۳ داوطلب اول واکسن «کوو ایران برکت» انجام شد و ویروس به طور کامل خنثی شد.

خانم محرز با اشاره به اینکه این خبر همه ما را امروز خوشحال کرد و خستگی را از تنمان درآورد، خاطرنشان کرد: تا کنون که مرحله اول آزمایش انسانی طی شده است هیچگونه عارضه ای در داوطلبان نداشته ایم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونای انگلیسی واکسن کرونا ویروس انگلیسی ستاد اجرایی فرمان امام واکسن ایرانی کرونا کوو ایران برکت یافته انگلیسی ویروس انگلیسی خنثی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال