Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور گفت: با اتمام فاز یک طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، سه و نیم میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه شده و اگر طرح به طور کامل انجام شود به رکورد 9 و نیم میلیون تن افزایش تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز شنبه یازدهم بهمن ماه جاری در مراسم اجرای فاز دوم طرح احیای اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام ضمن تشکر از زحمت های وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت اجرای این طرح بسیار مهم، اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال ۱۳۷۵ اعلام شد که باید این اراضی احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا سال ۹۹ از ۵۵۰ هزار هکتار حدود ۷۴ هزار هکتار از کار انجام شد و در دولت تدبیر و امید با مجوزی که برای اجرای طرح از مقام معظم رهبری گرفته شد، مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه به این طرح اختصاص یافت و خوشبختانه ۲۹۵ هزار هکتار امروز به بهره برداری رسیده است.

او گفت: با اتمام فاز یک طرح، سه و نیم میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی کشور اضافه شده و اگر طرح به طور کامل انجام شود به رکورد 9 و نیم میلیون تن افزایش تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور خواهیم رسید.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح درآمد کشاورزان منطقه نیز افزایش یافته است، افزود: دولت برای خرید هر کیلو گندم در سال جاری از کشاورزان بیش از چهار هزار تومان اختصاص داده است و این در حالی است که در ابتدای کار دولت آقای روحانی هر کیلو گندم تنها 420 تومان خریداری می شد. از طرف دیگر دولت هر کیلو گندم را به بهای 600 تومان به فروش می رساند تا نان ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری با اشاره به آغاز فاز دوم اجرای طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام، بیان کرد: امیدوارم با اجرای این طرح از سوی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو به میزان 255 هزار هکتار از اراضی باقیمانده نیز از نعمت آب و اصلاحات کشاورزی برخوردار شده و در اختیار مردم خوب خوزستان و ایلام قرار گیرد تا رضایت مردم همه شهرستان های استان تامین شود.

او همچنین در خصوص مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان کشاورزان منطقه، اضافه کرد: هنگامی که می بینم مردم منطقه ای که در نزدیکی کانون های نفت و گاز هستند درخواست بهره مندی از نعمت گاز را دارند، متاسف می شوم، حتماً دستور لازم را به استاندار محترم و وزیر نفت برای رفع دغدغه های مردم منطقه خواهم داد.

جهانگیری گفت: از ابتدای دولت تا کنون تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از 14 هزار به 32 هزار روستا رسیده است یعنی نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

معاون اول رییس جمهور در پایان تصریح کرد: باید نیاز های روستاییان که با فعالیت شان توسعه برای کشور ایجاد می کنند، به نحو مطلوب برآورده شود.

لازم به ذکر است که معاون اول رییس جمهور در آستانه آغاز ایام الله دهه فجر به منظور بهره برداری از طرح های زیرساختی و خدماتی و پیگیری مشکلات استان خوزستان، از صبح امروز با سفر به شهرستان های آبادان و ماهشهر، سفر دو روزه خود را آغاز کرد و سپس در ادامه وارد اهواز شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی روستاییان معاون اول رییس جمهور برنا خوزستان طرح 550 هکتاری رهبری خوزستان و ایلام تامین گاز معاون اول رییس جمهور خوزستان و ایلام نیم میلیون تن ۵۵۰ هزار هکتار تولید محصولات هزار هکتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان خبر داد. 

حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه های غیرمجاز در استان، اظهارکرد: باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و نیز مصرف بی رویه آبهای زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و نیز کشت های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه ای باید تلاش های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامدهای منفی حفرچاه های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع  از اقدامات شرکت آب منطقه ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه هایی خواهد بود که احتمال برداشت های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی در ادامه اشاره ای هم به اجرای طرح کاداستر(حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستانها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز  نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی