Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@11:25:45 GMT

کمبود ۱۰۰ مدرسه در قم

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۳۶۵۰

کمبود ۱۰۰ مدرسه در قم

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه شورای آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی نفع و تصمیم گیر ظرف مدت زمان بندی مشخص بر رفع مشکل اختصاص فضای آموزشی به آموزش و آموزش و پرورش تاکید کرد.


او با اشاره به ضرورت تامین زمین برای ساخت فضای آموزشی در استان، از دستگاه‌های استانی خواست تا زمین‌های لازم را در فضای شهری برای ساخت مدارس اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرمست  بر ایجاد سازوکار دقیق برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل تاکید کردو گفت: مدیران آموزش و پرورش تلاش کنند تا حداکثر جذب را برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مقطع متوسطه داشته باشند.


استاندار قم در مورد طرح نماد و اجرای طرح مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان استان افزود: نحوه عملیاتی کردن طرح با رعایت ملاحظات و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی فردی و اجتماعی در استان اجرایی شود.


مدیر کل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به این که ۹۵ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ۹۸ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم تحت پوشش تحصیلی قرار دارند، افزود: برنامه ریزی شده است تا در قالب طرح نماد ۳ هزار دانش آموز در مناطق محروم به وسیله آموزش از راه دور شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند.


شیخ الاسلام گفت: ۵۰ درصد از مدارس استان قم خیر ساز است و تا پایان سال آینده خیران مدرسه ساز استان ۳۰ مدرسه دیگر نیز به آموزش و پرورش تحویل خواهند داد.


او از تشکیل کارگروهی برای زمین‌هایی با کاربری آموزشی به خیران با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی خبر داد و افزود: سالانه با افزایش ۱۰ هزار نفری دانش آموز در استان نیازمند  ساخت  ۱۰۰ مدرسه هستیم.


مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: از سال ۹۲، ۱۸۰ مدرسه در استان ساخته شده و  رتبه استان در کشور از ۳۲ به ۲۶ رسیده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش قم اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره چگونگی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده، اظهار کرد: در سیل اول و دوم ۳۶۸ مدرسه در عرصه دیواره‌ها و بعضی از قسمت‌های مدارس دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی معلمان و دانش‌آموز و گروه‌های قومی بهسازی، مرامت‌سازی و شاداب‌سازی شد، تصریح کرد:، اما این امر به معنای این نیست که مشکلات اتفاق‌افتاده به‌طور کامل رفع شده است و بر اساس آمار کسب‌شده ۷ تا ۸ مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

اجرای ویژه طرح شهید عجمیان پس از پایان امتحانات خرداد

پرنیان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلالی به آموزش دانش‌آموزان وارد نشده است، ابراز کرد: آموزش دانش‌آموزان در مکان‌های عمومی از جمله مسجد انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ مدرسه‌ای در این مناطق تعطیل نیست. مدارسی که به دلیل حجم بالای آب میسر به بازگشایی نباشند، به مکان‌های عمومی انتقال داده می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان، تشریح کرد: پس از پایان امتحانات نهایی نوید می‌دهیم که طرح شهید عجمیان را در قالب ویژه‌تری جهت رفع این مشکلات اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش