Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اتحاد مردم و تبعیت از امام راحل رمز پیروزی انقلاب است، گفتند: جامعه اهل سنت قدردان نعمت نظام جمهوری اسلامی بوده و هیچگاه منکر خدمات ارزنده نظام اسلامی نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، دهه‌فجر پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور روزهای تلخ و شیرینی برای مردم ایران است که سرانجام با اتحاد و همبستگی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، بزرگترین انقلاب مردمی در قرن بیستم به منصه‌ظهور رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چهل و دو سال پیش در چنین روزی؛ دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷، آیت الله خمینی و همراهانش از پاریس به تهران بازگشتند و به دنبال آن ده روز بعد در۲۲ بهمن ماه با اعلام بی طرفی ارتش، نیروهای انقلاب محوطه رادیو تلویزیون ملی را تصرف کرده و خبر سقوط حکومت سلطنتی پهلوی و پیروزی انقلاب را از رادیوی ملی اعلام کردند.

 به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه گسترش مساجد و حوزه های علمیه بزرگترین دستاورد در تاریخ انقلاب است، گفتند: اهل سنت قدردان نعمات و خدمات نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند.

گسترش مساجد و حوزه های علمیه بزرگترین دستاورد نظام در چهل و دومین بهار آزادی

مولوی محمد جعفر محبی، مدرس حوزه علمیه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: ‏وحدت و اتحاد آحاد مختلف مردم ایران، یکپارچگی، عدم وجود اختلاف مبنی بر تنازع در بین اقشار ‏مختلف و وجود رهبری آگاه و بصیر که به همگان با یک دید نگریسته به طوری که تفاوتی بر قومیت ‏و فرقه های موجود در کشور ندارند از جمله عواملی به شمار می رود که باعث ماندگاری انقلاب در ‏چهل و دومین بهار پیروزی شده است.‏

وی افزود: هر انسانی در هر مملکتی که زندگی می کند باید به قوانینی و آرمان های آن پایبند باشد و ‏تا حد توان زندگی خود را وقف مسیری کند که در تضاد با آرمان های بلند آن کشور و حکومت نباشد؛ ‏اینجاست که اهل سنت به این مسئله پایبند و با آرمان ها و اهداف انقلاب همسو بوده و در تمامی صحنه ‏های انقلاب حضور پرشوری داشتند، انتظار هم بر این است همچون همیشه از تمامی امکانات بهره مند ‏شده و تبعیضی وجود نداشته باشد.‏

محبی ادامه داد: خدمات ارزنده ای در طول انقلاب شکوهمند اسلامی به مردم در اقصی نقاط استان ‏پهناور سیستان وبلوچستان ارائه شده و هنوز برای رسیدن به میانگین کشوری جای کار دارد، که بیش ‏از پیش به استان توجه شود تا شاهد حذف واژه محرومیت از این دیار باشیم.‏

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب حکومت اسلامی نبود و بیشترین توجهات به سمت و سوی ‏وابستگی ها و گرایش های سیاسی آن زمان پیش می رفت به گونه ای که به مذهب توجهی نمی شد، ‏پس از انقلاب اما حکومت اسلامی مستقر و گرایش به ترویج دین و دین گرایی بیشتر شد.‏

مدرس حوزه علمیه زاهدان اذعان کرد: پس از انقلاب اسلامی تمامی مذاهب اعم شیعه و سنی در ‏خدمت دین فعالیت های گسترده تری انجام داده و چون فضا مهیا بود گرایش و فعالیت های دینی و ‏فرهنگی گسترش بیشتری به خود گرفت به نحوی که شاهد رونق مساجد، حوزه های علمیه، مدارس، ‏سواد آموزی و سایر عرصه ها بوده و هستیم.‏
 
اهل سنت قدردان نعمات و خدمات نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند

مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت گلشن (جالق) در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه اهل سنت قدردان نعمات و خدمات نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند، بیان کرد: نمی توان ادعا کنیم که کاملا در رفاه و آرامش کامل هستیم اما با مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات و معضلات حل شده به خصوص در زمینه حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت که قبل از انقلاب در کل استان کمتر از انگشتان دست بود.

وی افزود:  در دیگر استان های کشور در زمان رژیم پهلوی نیز این مشکل وجود داشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران حوزه های علمیه از نظر کیفی و کمی گسترش یافته و امروز در هر شهر رو روستا حوزه علیمه، مکاتب و مساجد اهل سنت وجود دارد.

امام جمعه موقت گلشن (جالق) ادامه داد: قوم بلوچ و اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حمایت و همراهی از آرمان ها و ارزش های انقلاب نقش موثری ایفا کردند که اگر همگامی اقوام و مذاهب نبود، انقلاب به اسلامی به ثمر نمی رسید‌.

رئیسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فارغ از هر نوع قوم و مذهب است، اضافه کرد:  قوم بلوچ و اهل سنت با لبیک گفتن به ندای قرآن از تفرقه و اختلاف دوری جسته و همراه انقلاب اسلامی ایران شدند.

وی با بیان نقش موثر علمای اهل سنت از جمله مولوی عبدالعزیز مولا زاده، مولوی عبدالعزیز ساداتی، مولوی شهداد مسکان زهی و مولوی پیر محمد رئیسی در همراه  کردن مردم و سوق دادن به سمت انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد:  در برخی از استان های سنی نشین کشور نقشه های دشمن تاثیر گذار شد و برخی از اختلافات به وجود آمد اما در سیستان و بلوچستان با درایت و بصیرت علمای دینی مردم با جان و دل انقلاب ایران را همراهی کردند و دشمن نتوانست میان مردم رخنه کند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن (جالق) گفت: اهل سنت در هشت سال دفاع مقدس در کنار برادران شیعه از میهن اسلامی دفاع و در مراسمات و مناسبات ملی و مذهبی مختلف همواره حمایت خود را از انقلاب اعلام کردند.

رئیسی با توجه به اینکه امسال هم مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شور و شعف برگزار می شود، بیان کرد: برخی از مسئولین بی بصیر و بی درایت گاها سلیقه ای و برخلاف آرمان های انقلاب و منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب رفتار می کنند که انتظار می رود این موارد رفع شود تا دشمن نتواند از این موضوعات بهره برداری کند و صفوف متحد و زنجیروار مذاهب مختلف را از هم بپاشد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: بالاترین مقام در جمهوری اسلامی ایران مقام رهبری است که به وسیله مردم و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان انتخاب می شود که در این موضوع نیز تمامی اقوام و مذاهب دخیل و سهیم هستند.
 
برقراری عدالت بین اقوام و مذاهب ثمره شاخص انقلاب اسلامی

مولوی عبدالرحمن ترنجزر، امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش اهل سنت در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک نعمت بزرگی برای تمامی ادیانی است که در ایران زندگی می کنند و امروز برای  همه شهروندان به طور یکسان و عادلانه در هر نقطه از کشور بدون تبعیض خدمت رسانی می شود.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی در اهمیت به اهل سنت برای افزایش مدارس حوزه علمیه، مساجد و حضور بیشتر علما افزود: با نگاهی به دوران قبل از انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان تعداد مدارس حوزه علمیه، مساجد و نمازهای جمعه اهل سنت به پیشرفت قابل قبولی در این عرصه باید اشاره کرد.

مولوی اهل سنت ادامه داد: البته این توجه به مسائل دینی، مذهبی هم برای شیعه و هم سنی افزایش و پیشرفت قابل مشاهده داشته و نشان می دهد که انقلاب اسلامی به همه اقشار و مذاهب ارزش و احترام قائل است.

وی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و نقش موثر اهل سنت در کنار سایر مردم برای حضور در صحنه های مختلف تصریح کرد: دشمنان چه در داخل چه در خارج از کشور نسبت به پیشرفت و علیه نظام همیشه در حال توطئه و تفرقه افکنی است تا مانع حرکت روبه جلو او باشند و اجازه ندهند ثمره داشته باشد.

وی گفت: علمای اهل سنت درحال حاضر به جایگاه علمی و مراتب بالا رسیدند، که این خود نشان از پیشرفت وابسته به نگاه عادلانه نظام برای برقراری عدالت در بین همه اقوام و مذاهب دارد.

ترنجزر افزود: در دوران قبل از انقلاب حتی یک تحصیلکرده در روستا وجود نداشت، ولی الان به برکت این انقلاب علم در همه جا فراگیر شده است و در مسائل سیاسی کشور حق انتخاب و اظهار نظر دارند.

وی با اشاره به حضور اهل سنت در کنار مسولان نظام، نقش آنها در همراهی و همگامی برای پیشرفت و توسعه کشور اذعان کرد: جامعه اهل سنت همیشه در حال خدمت رسانی به جمهوری اسلامی هستند و در تمامی صحنه ها مثل سایر مردم در کنار نظام و انقلاب برای پایداری هستند.

امام جمعه اهل سنت چابهار اظهار کرد: قبل از انقلاب تعداد شهر، بیمارستان، مراکز درمانی و آموزشی ما در سطح خیلی پایینی بود به گونه ای که بسیاری از مردم به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی بر اثر کوچکترین بیماری فوت می شدند و یا به کشورهای همسایه برای معالجه مراجعه می کردند.

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی  شاهد هستیم که پیشرفت علم باعث شده تا مردم سایر کشورهای همسایه و منطقه برای درمان به کشور ما سفر کنند.

ترنجزر ادامه داد: عزت و جایگاهی که امروز کشور ما ایران در حال حاضر دارد، هیچ کدام از کشورهای اسلامی در جهان اسلام ندارند و این ثمره با ارزش حاصل شده از انقلاب ما است.

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: یک نمونه خیلی بارز از قدرت و عظمت ایران اسلامی نسبت به زمان قبل از آن وجود نیروهای قدرتمند نظامی و دفاعی در کشور است که می توان به دستگیری خفت بار تفنگداران آمریکایی به دست نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس اشاره کرد.
 
خدمات انقلاب در مناطق سنی نشین غیر قابل انکار است

مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از به ثمر رسیدن انقلاب در ایران همه مسلمانان توانستند با آزادی کامل احکام دین خود را اجرا کنند.

وی افزود: در دوران ستم شاهی اهل سنت در محدودیت قرار داشتند و حتی در بسیاری از مناطق اجازه اقامه نماز و داشتن مسجد به آنها داده نمی شد.

درواخ بیان کرد: اهل سنت بیشترین ستم را در دوران حکومت پهلوی  از نظر فشار های دینی و مذهبی دیده اند که پس از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و ورود اسلام واقعی به ایران ظلم پایان پذیرفت.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک واقعه تاریخی بود و باید قدر آن را دانست، امروز نظام خدمات بسیاری را به همه مسلمانان جهان ارائه می کند تا اسلام واقعی را گسترش دهد.
 
ظلم های رژیم پهلوی را فراموش نمی کنیم

درواخ با بیان اینکه هیچگاه ظلم و ستم رژیم پهلوی به اهل سنت را فراموش نخواهیم کرد گفت: وحدت شیعه و سنی باعث سقوط رژیم پهلوی شد، وحدت بین مسلمانان باعث خواهد شد که هیچ قدرتی نتواند به اسلام ضربه بزند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اهل سنت در تمامی صحنه های مملکتی حضور دارند حتی در خبرگان رهبری از علمای اهل سنت هم استفاده می شود که این نشان از آن دارد که در اسلام هیچ تفاوتی بین مذاهب نیست.

امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک، به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی را یک معجزه و نعمت برای مسلمانان دانست و بیان کرد: در رژیم پهلوی حتی نماز خواندان مذاهب هم با سوال و جواب به ماموران دولتی همراه بود، اهل سنت پس از انقلاب اسلامی توانستند نفس راحتی بکشند.

وی افزود: خدمات انقلاب اسلامی به مناطق سنی نشین غیر قابل انکار است، در همین استان سیستان و بلوچستان ببینید از بهداشت گرفته تا ارائه بیمه های روستایی، آب شرب، برق و ... همه اینها به برکت انقلاب رخ داده است در صورتی که رژیم پهلوی کمترین توجهی به مناطق سنی نشین نداشت.

درواخ تصریح کرد: کارهایی که انقلاب اسلامی برای مردم در مناطق محروم انجام داده است حتی رژیم پهلوی در خواب هم نمی توانست ببیند.
 
وحدت و همبستگی سوغات انقلاب برای مردم ایران  

مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر، افزود: انقلاب اسلامی، نماد تجلی نور در تاریکی و و همچنین نماد دستیابی به معانی عمیق قرآنی در قلوب ملت همیشه در صحنه و مسلمان کشورمان است.

وی گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و بهره مندی از تجربیات ارزشمند سال های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس و تدابیر نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و با گذشت قریب به چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب، دستاوردهای مهمی در عرصه های رخ داده است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: در چهل و دو سال گذشته قدرتهای استکباری و در راس آن آمریکای جنایتکار درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

وی ادامه داد: اما با مدد‌ و یاری خداوند متعال و همیاری و همکاری و همچنین حضور باشکوه و گسترده مردم، نقشه های شوم آنان نقش برآب شده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان عنوان کرد: در این چهل و دو سال گذشته روسای مختلفی در کشور آمریکا آمده و هدف اول و آخر همه آنها ضربه زدن به کشورمان بوده است، اما همانطور که می بینید، همه آنها رفته اند و این جمهوری اسلامی ایران است که سرپا ایستاده است.

مقدسیان گفت: وحدت و همبستگی، پیشرفت و آبادانی کشورمان ، نگاه و توجه به مستضعفان، توجه ویژه به آرمان قدس و مردم مظلوم فلسطین ، توجه به پیشرفت و آبادانی کشور،از جمله سوغات مهم انقلاب اسلامی برای مردم مسلمان بوده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: همه ما در هر جایگاه و منصبی که هستیم، موظف به حمایت همه جانبه از این نظام اسلامی هستیم و باید در مقابل دشمنان ، وحدت و همبستگی خودمان را حفظ کنیم.
 
امنیت و همدلی مهم ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: قبل از انقلاب مردم سیستان و بلوچستان مورد ظلم های فراوانی از سوی رژیم شاهنشاهی قرار می گرفتند و در مقایسه با سایر نقاط کشور از مشکلات عدیده ای در زمینه فرهنگی، عمرانی، خدماتی برخوردار بود.

وی افزود: این استان قبل از پیروزی انقلاب دارای  محرومیت مطلق بود و مردم سیستان و بلوچستان در حوزه مدارس و مساجد از امکانات قابل قبولی بهره‌مند نبودند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب ساکنان سیستان و بلوچستان برای ادامه تحصیل حوزوی و گذراندن دوره های طلبگی و دانشگاهی، علوم تربیتی از طریق مرز به سایر کشورها سفر می کردند و در آن زمان امکانات و تجهیزات، زیرساخت های لازم را برای گذراندن دوره های آموزشی در اختیار نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان رژیم پهلوی به مساجد اهل تشیع و تسنن هیچ اهمیتی داده نمی شد و در آن برهه زمانی مسئولین ذیربط به مسائل توسعه و ترقی آن مکان ها هیچ توجهی نداشتند.

ریگیان پور اضافه کرد: در زمان پهلوی در بحث مساجد هیچ کمک و امدادی به اهل سنت انجام نمی گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مردم شیعه و سنی در همه مسائل فرهنگی، آداب و رسوم یکسان بود.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم سیستان و بلوچستان تنها خاطراتی که از رژیم پهلوی به یاد داشتند شامل اشراف گرایی، تجمل گرایی، ظلم و ستم به آنان بوده است.

این خطیب جمعه اذعان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مردم با استقبال خوب و روی خوش نظام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفتند.

وی گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی اشخاصی از طرف امام خمینی (ره) برای هدایت و روشنگری مردم سیستان و بلوچستان و هدایت آنان به انقلاب آمده بودند و ساکنان این منطقه هم در برابر پیام های دریافتی آن حضرت دست برادری، دوستی و اخوت دراز کردند و در راهپیمایی ها و برنامه ها همگام و هم قدم با ایشان بودند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه تصریح کرد: بهترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت، اتحاد، همدلی و وحدت هستند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گفت و گو با خبرنگار ما مردم سیستان و بلوچستان پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران نظام جمهوری اسلامی امام جمعه اهل سنت پیروزی انقلاب اهل سنت قدردان برکت انقلاب حوزه های علمیه علمای اهل سنت خطیب جمعه نظام و انقلاب قبل از انقلاب اقوام و مذاهب پس از انقلاب امام خمینی رژیم پهلوی حوزه علمیه اهل سنت برای مردم آرمان ها سنی نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت محور باشد گفت: در این سال ها که خادم و امانت دار آراء شما عزیزان هستیم سعی کرده ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر براساس عدالت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه خوراسگان با اشاره به روز شوراها اظهار کرد: در سوره شوری به صفاتی از مؤمنین اشاره و گفته شده که از صفات اصلی و ذاتی مؤمنین این است که در امور اصلی خودشان شور و مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اولین مسئولیت‌های ما در شورای شهر انتخاب شهردار اصفهان است که شهردار نیز در سلسله مراتب بعدی، شهرداران مناطق و مدیران خود را می‌چیند، افزود: نظارت بر کار شهرداری برعهده شورای اسلامی شهر است و وظیفه شهرداری، اداره امور شهر در کنار مردم است، در غم و شادی مردم از زمان طفولیت تا زمان فوت، یعنی از زمان نوزادی آن پسماندی که در بیمارستان تولید می‌شود وظیفه قانونی شهرداری است که آن را دفع کند تا آن زمانی که تک تک ما فوت می‌کنیم باز وظیفه شهرداری ایجاد و اداره آرامستان‌ها است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر مکانی آتش بگیرد، آتش نشانی در کنار شماست، در حوزه شادی نیز اماکن و رویدادهای تفریحی و فرهنگی همگی جزو مأموریت‌های شهرداری است که شهرداری در این سال‌ها تلاش کرده است آنطور که شایسته و بایسته است آن را انجام دهد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت‌محور باشد، گفت: در این سال‌ها که خادم و امانت‌دار آرا شما عزیزان هستیم سعی کرده‌ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر بر اساس عدالت باشد و امروز در کمیته نظارتی شرق شهر به همراه از دو تن از همکاران ۶ ماه اول سال را مستقر هستیم که وظیفه داریم مسائل را به‌صورت دقیق ببینیم تا با مشورت شهرداری اعتباراتی را تخصیص دهیم و بر تأمین و هزینه کرد آن‌ها نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: چند روز قبل استاندار اصفهان بازدیدی از پروژه رینگ چهارم داشت؛ آزادسازی‌های پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان که در کاهش آلودگی و حل مسائل ترافیکی شهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی این دهه اصفهان بوده که تمام شده امسال همه ما در کنار هم بهره‌برداری از این منطقه و پروژه رینگ چهارم را جشن می‌گیریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کمربندی شمالی و احداث خیابان شهید باقری از دیگر پروژه‌های در دست انجام است که آزادسازی‌های آن در دست پیگیری است و کارهای زمین مانده دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در توان ما نیست اما سعی کرده‌ایم امروز صدای مردم اصفهان باشیم‌.

نباتی نژاد تاکید کرد: ما تعهد کرده‌ایم به‌عنوان منتخبین مردم در شورا و مجلس در کنار هم باشیم زیرا بسیاری از اوقات نرخ بانک و گرانی‌ها از من مطالبه می‌شود و نظافت شهر و کرایه اتوبوس از نمایندگان مجلس، و به همین دلیل ما باید در جلسات کنار یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: امروز در محضر نمایندگان مطالبه پیگیری متروی شرق اصفهان را مطرح کردم و عزم ما این است که مطالعات آن کامل شود، این پروژه مصوبه کشوری دارد و امیدواریم که بتوانیم در توان خودمان تصویب، طراحی و آغاز پروژه مترو را در این دوره داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: البته این مسئله به یک دوره و دو دوره نمی‌کشد اما دنبال هستیم تا حداقل پیگیری اجرای مترو از سمت شرق را در جهت تقویت حمل و نقل عمومی داشته باشیم‌.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: هرچقدر پیشنهاد بدهید، انتقاد کنید و توقع خود را به ما منتقل کنید قطع به یقین ما در تصمیم گیری‌ها آگاهانه‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنیم، در طول این ۶ ماه جلساتی را در خدمت شهرداری منطقه ۱۵ بوده‌ایم و اگر مشکلاتی باشد که بتوانیم پیگیری کنیم حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

وی در انتها گفت: جمله‌ای از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وظیفه مردم در قبال ما وجود دارد که فرمودند: «مملکت باید به دست خود مردم و با دست خود اشخاص اداره شود و شهرها باید به توسط خودتان اداره شود، آباد شود، ننشینید کنار و نگویید شورای شهر درست شد برویم کنار، شورای شهر خودش کاری نمی‌تواند، چند نفر آدمی هستند که مثل دیگران ضعیف هستند و نمی‌توانند کاری بکنند، تا همه باهم نباشند و دست به هم ندهند نمی‌شود این کارها انجام بگیرد و این وظیفه انسانی است که کمک کنیم همه به هم، معاونت کنیم تا بلکه انشاالله کارها اصلاح شود.»

کد خبر 748094

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور