Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@12:13:26 GMT

نماینده سبزوار: خطای عنابستانی بزرگنمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۵۰۲

صراط: بهروز محبی نجم آبادی، نماینده سبزوار در مجلس، در رابطه با "طرح شفافیت آرا" گفت: این طرح در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و طرح آماده ارائه به صحن است. طرح شفافیت آرا برای نماینده هزینه دارد علی الخصوص برای نمایندگان شهرستان‌ها که مشکلاتی به وجود می‌آورد از این جهت که وقتی نسبت به یک قشری تصمیمی گرفته شود در فضای رسانه و فضای مجازی برخورد‌هایی به نسبت آن نماینده صورت می‌گیرد و شرایط خاصی را برای فرد رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش برنا، او ادامه داد: معتقدیم این طرح معایبی دارد، ولی اگر فرد بخواهد در میدان شفاف باشد باید این هزینه‌ها را بپذیرد. قبل از نمایندگانی، اموالم را اعلام کردم آن چنان بلایی در حوزه انتخاباتی بر سرم آوردند که مدت‌ها درگیر آن بودم، هزینه درستکاری در کشور بالا رفته، مجلس یازدهم قول داده است و باید قول خود را عملی کند.

این نماینده گفت: طرح شفافیت آرا باید سریع‌تر به صحن بیاید چرا که هم مطالبه مجلس بوده و هم اینکه مردم در انتظار هستند. اکثر نمایندگان مجلس برای ورودشان به بهارستان وعده‌هایی را در حوزه شفافیت به مردم داده بودند که این اقدام موضوع را جدی‌تر می‌کند. باید کمک کنیم که پس از تصویب این طرح، نمایندگان برای رای دادن شجاعت به خرج دهند و تحت تاثیر فشار‌های بیرونی قرار نگیرند. حاضریم مجلس یازدهم را فدای شفافیت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید جو مجلس نسبت به این طرح چگونه باشد، گفت: افراد در عمل خلاف آنچه را که بیان می‌کنند انجام می‌دهند، اما باید این طرح به تصویب برسد و دوستان رای بدهند. من خودم موافق این طرح هستم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: عده‌ای در کشور هزینه درست کاری را بالا بردند و هرچه شفاف باشی علیه تو گارد می‌گیرند، فضای رسانه‌ای تبدیل شده به عده‌ای شعبان بی مخ که از کاه کوه می‌سازند.

او در پاسخ به این سوال که منظورتان چیست، گفت: آدم‌هایی هستند که دروغ پردازی می‌کنند حادثه‌ها را بزرگ نمایی می‌کنند مانند خطای عنابستانی که در آن بزرگنمایی صورت گرفت.

این نماینده در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید این توهین به فضای رسانه‌ای کشور، است، اظهار کرد: منظورم با عده‌ای است که در اجرای نجفی واقعیت را وارونه نشان دادند، ولی در ماجرای عنابستانی بزرگنمایی کردند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نماینده سبزوار مجلس عنابستانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد