Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا حل مشکلات را دوست دارید؟ آیا به خلق و تولید کالا علاقه دارید؟ آیا دوست دارید با مردم در ارتباط باشید و کار کنید؟ آیا فردی با توانایی سازماندهی هستید؟

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، آیا حل مشکلات را دوست دارید؟ آیا به خلق و تولید کالا علاقه دارید؟ آیا دوست دارید با مردم در ارتباط باشید و کار کنید؟ آیا فردی با توانایی سازماندهی هستید؟ آیا دوست دارید به صورت تیمی کار کنید؟ آیا استفاده از رایانه برای حل مشکلات عملی، کاری است که به آن علاقه دارید؟ آیا هم موضوعات فنی را یاد بگیرید و هم به موضوعات مربوط به کسب و کار؟ آیا به نحوه کارکرد تک تک قطعات یک سیستم علاقه دارید؟ آیا به دنبال یک چالش هستید؟ اگر پاسخ ما برای تمام این سؤالات مثبت است، مسیر را درست آمده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسی صنایع می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باید و تحصیل در این رشته می‌تواند آینده شغلی شما را درخشان رقم بزند.

مهندسی صنایع چیست؟

سایر رشته‌های مهندسی نیاز به مهارت‌ها و دانش در زمینه‌های بسیار خاص دارند. مهندسان برق با سیستم‌های الکتریکی و مدارهای سروکار دارند و باید این موارد را طراحی و بسازند، مهندسان مکانیک با سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌های ساختمانی سروکار دارند، مهندسان شیمی با سیستم‌های شیمیایی و بررسی فرآیندهای شیمیایی سروکار دارند و مهندسان عمران با ساخت سازه‌ها و کارهای عملیاتی سروکار دارند. مهندسان صنایع چه چیزی می‌سازند و خلق می‌کنند و در اصل مهندسی صنایع چیست؟

پاسخ کوتاه این است که مهندسان صنایع فرایندها و سیستم‌هایی را طراحی می‌کنند که کیفیت و بهره وری را بهبود می‌بخشند. آنها با استفاده از دانش مهندسی، ریاضیات، مدیریت بازرگانی و مدیریت، بر نحوه ساخت و تولید محصولات و خدمات تمرکز می‌کنند. مهندسان صنایع علاوه بر تولید، در هر صنعت از جمله بیمارستان‌ها، ارتباطات، تجارت الکترونیک، سرگرمی، دولت، امور مالی، غذا، داروسازی، نیمه هادی، ورزش، بیمه، فروش، حسابداری، بانکداری، گردشگری و حمل و نقل کار و مشاوره ارائه می‌دهند.

مهندسان صنایع به خوبی می‌دانند که چگونه کارها را به بهترین شکل انجام دهند و به صرفه جویی در هزینه‌ها نیز کمک می‌کنند. مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است که بیشترین ارتباط را با منابع انسانی دارد، زیرا آنها از مهارت‌های اجتماعی خود برای کار با انواع کارمندان از مهندسین گرفته تا فروشندگان و مدیریت رده بالا استفاده می‌کنند. یکی از محورهای اصلی مهندسی صنایع بهبود کار و تولید است.

مهندسان صنایع چه خصوصیات شخصیتی دارند؟

ویژگی‌های مشترک مهندسان صنایع عبارت‌اند از:

ذهن پرسشگر مهارت در مذاکره مهارت‌های شنیداری حل خلاقانه مسئله دیپلماسی صبر توانایی سازگاری با بسیاری از محیط‌ها و تعامل با گروه متنوعی از افراد عقل سلیم میل مستمر برای یادگیری مهارت در رهبری تدبیر تمایل به سازماندهی مهارت بالا در ریاضی مهارت بالا در مدیریت زمان مهارت در برقراری ارتباط و فروش عالی صلاحیت فنی میل مداوم برای پیشرفت شور و اشتیاق مهندسان صنایع چه نوع شغلی دارند؟

با مشاهده فرصت های شغلی برای استخدام مهندسین صنایع در ایران تلنت، متوجه خواهیم شد که مهندسان صنایع در طیف وسیعی از پروژه‌ها و صنایع مشغول به کار هستند و امکان استخدام دارند. مهندسان صنایع تقریباً در هر سازمانی که تصور کنید از تکنیک‌های حل مسئله خود استفاده می‌کنند تا بتوانند شرکت را به هدف خود نزدیک‌تر کنند. مهندسان صنایع در مشاغلی در تولید، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌های دولتی، حمل و نقل، ساخت و ساز، پردازش، خدمات اجتماعی، الکترونیک و ایمنی و انبار مشغول به کار هستند.

از آنجایی که در شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری به حضور مهندسان صنایع نیاز است، به همین دلیل برای استخدام تنوع زیادی دارند و می‌توانند از میان آنها آن شرکتی را انتخاب کنند که با اهداف شغلی خودشان نزدیک‌تر است. شما به عنوان یک مهندس صنایع می‌توانید درگیر فعالیت‌هایی از قبیل: برنامه ریزی‌های طولانی مدت، طراحی تاسیسات جدید، رباتیک، نصب سیستم‌های تولیدی، بهبود روند کار و تولید در شرکت‌ها، طراحی سیستم اطلاعات مدیریت، تجزیه و تحلیل آماری، مطالعات بهینه سازی و فعالیت‌های اقتصادی باشید و در آنها از تصمیم گیری، تجزیه و تحلیل مدیریت پروژه استفاده کنید تا فرایندهای تولیدی، کنترل موجودی کالا یا کنترل کیفیت را بهبود دهید.

مهندسان صنایع چقدر می‌توانند درآمد کسب کنند؟

مهندسی صنایع حرفه‌ای است که تنوع بسیار زیاد و قدرت کسب درآمد فوق العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. فارغ التحصیلان در این رشته می‌توانند در صنایعی مانند استخراج نفت و گاز، حمل و نقل خط لوله نفت خام، حمل و نقل دیگر خط لوله، تولید قطعات و ابزارهای هوافضا، ساخت قطعات وسایل نقلیه موتوری و مدیریت شرکت و سازمان کار کنند و درآمد بالا داشته باشند.

در میان پردرآمدترین گرایش مهندسی صنایع، گرایش نفت و گاز و همچنین هوافضا می‌تواند بهترین انتخاب برای مهندسان صنایع باشد تا بیشترین درآمد را از کار و شغل خود داشته باشند. برای رسیدن به بالاترین میزان درآمد علاوه بر انتخاب گرایش و شاخه درست، باید مهارت و دانش بالا داشت. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که راه درست را در پیش بگیرید که اگر روزی روزگاری بازار کار کساد شد، بتوانید سراغ دیگر مهارت‌های خود بروید و از آنها برای کار در دیگر شرکت‌ها و صنایع استفاده کنید.

در نهایت این شما هستید که باید درباره نوع علاقه و دانش انتخاب کنید که آیا دوست دارید تا در صنایع تحصیل و کار کنید. اما بدانید که این رشته در میان دیگر رشته‌های مهندسی بازه فعالیت و کار متنوع‌تری دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهندسی صنایع تولیدات داخلی اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی آیا دوست دارید مهندسان صنایع مهندسی صنایع سروکار دارند علاقه دارید حمل و نقل کار کنید مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ نمک، یکی از مهمترین سنگ‌های مورد استفاده در امور روانشناختی و درمانی است. این سنگ به شدت تاثیری در تصفیه هوا و حفظ خلقیت و انرژی مثبت فضا‌های اطراف ما دارد. این سنگ باعث تعادل انرژی‌های مختلف در فضا می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای آرامش خاطر و تصفیه فضا‌های اطراف ما باشد.

نمک صورتی

دفع انرژی‌های منفی آیا با سنگ نمک امکان پذیر است؟

امواج الکترومغناطیسی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم، به دلیل پیشرفت فناوری و استفاده از دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، موبایل، مودم، اینترنت بی سیم، تلفن، ماشین لباسشویی و ماکروویو، تأثیرات منفی بر روی بدن و محیط پیرامون ما دارند. به همین دلیل، استفاده از سنگ نمک موجب خنثی شدن امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف خواهد شد.

مزایای استفاده از سنگ نمک

از سنگ نمک برای پاکسازی و تصفیه انرژی استفاده می‌شود. این سنگ قدرت جذب انرژی منفی را دارد و با قرار دادن آن در محیط‌های مختلف می‌توان به تصفیه و تعادل انرژی کمک کرد. پس از گرم شدن، سنگ نمک یون‌های منفی را آزاد می‌کند و یون‌های مثبتی را که ناشی از موبایل، کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی هستند و می‌توانند خستگی افراد را افزایش دهند، خنثی می‌کند.

از جمله مزایای دیگر می‌توان به افزایش آرامش و کاهش استرس، جذب بو‌های نامطبوع مانند بوی سیگار و کاهش سردرد‌های میگرنی، محافظت در برابر چشم زخم و کاهش آلرژی، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش میل بدن به خوردن نمک، کاهش احساس سنگینی ناشی از آلودگی هوا و محیط‌های آلوده اشاره کرد.

دلنمک صورتی

کاربرد‌های استفاده از سنگ نمک در محیط‌های مختلف

سنگ نمک یکی از سنگ‌های طبیعی است که به دلیل خواص آن در جذب و دفع انرژی منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ یکی از سنگ‌های است که در مکان‌هایی مانند خانه، محل کار و یا هر جای دیگری که احساس می‌کنید انرژی منفی وجود دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید و آرامش خاصی داشته باشید در ادامه چند مورد استفاده از سنگ نمک خواهیم گفت:

مدیتیشن و آرامبخشی

در زمان مدیتیشن یا تمرین‌های آرامش‌بخش، می‌توانید سنگ نمک را در دست گرفته و به آرامی به آن نگاه.

استفاده در محیط

ماده معدنی طبیعی سنگ نمک شامل عناصر سدیم و کلرید است. سدیم بار مثبت و کلرید بار منفی دارند. در صورتی که احساس کنید انرژی منفی در خانه و محل کارتان وجود دارد، می‌توانید با استفاده از سنگ نمک، این انرژی را دفع کرده و محیط کار و زندگی خود را بهبود بخشید.

در خانه: سنگ نمک را در بخش‌های مختلف خانه‌تان، مانند اتاق خواب یا در نزدیکی ورودی، قرار دهید.

در محل کار: اگر امکانش وجود دارد، سنگ نمک را در محل کارتان قرار دهید.

استفاده از سنگ نمک در حمام

قرار دادن سنگ نمک در حمام، به دلیل آزاد شدن یون‌های آن در برابر بخار آب، باعث افزایش اثربخشی آن می‌شود.

 استفاده از نمک دریایی، نمک آبی و یا سنگ نمک به عنوان تکنیک حمام نمک، یک فرآیند آرام‌بخش و پاکسازی است. این فرآیند، به کاهش استرس و احساس آرامش کمک کرده و در تسکین دردها، به خصوص درد عضلات و مفاصل، موثر است. همچنین، از ادعای اینکه حمام نمک می‌تواند به تنظیم pH پوست کمک کرده و در بهبود کیفیت پوست موثر استفاده می‌شود. همچنین، حمام نمک می‌تواند به رفع خستگی پا‌ها و بدن کمک کند، به خصوص پس از یک روز خسته کننده یا فعالیت طولانی. برای استفاده از حمام نمک، مقداری نمک را در آب بریزید و پا‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول آب و نمک قرار دهید.

خرید نمک آبی

سنگ نمک را به چه صورت استفاده کنیم؟

جاشمعی سنگ نمک

شمع با جای دادن ۴ عنصر آب، خاک، باد و آتش در خود، تنها چیزی است. ترکیب سنگ نمک و شمع نیز از جمله ترکیبات قدرتمندی است که برای جذب انرژی‌های منفی در محیط استفاده می‌شود. این ترکیب از دو عنصر مهم تشکیل شده است. سنگ نمک به عنوان یکی از مواد معدنی با خاصیت جذب انرژی منفی و شمع که آتش آن انرژی مثبتی را به محیط منتقل می‌کند، با هم ترکیب شده و این ترکیب بسیار قوی و مؤثر در جذب و از بین بردن انرژی‌های منفی در محیط است

گوی نمک

از جمله روش‌های مورد استفاده برای خارج کردن سودای بدن، استفاده از گوی ماساژ نمکی در کف پا و چرخش مداوم نمک توسط کف پا میتواند به عنوان یک روش بسیار موثر مطرح شود. با توجه به اینکه کف پا دارای بیش از ۷۰۰۰ عصب حسی است، گوی‌های ماساژ نمکی بر روی آن‌ها تأثیر مثبتی دارند و به دلیل خواص ضد عفونی کننده نمک، به عنوان یک درمان طب سنتی نیز شناخته میشود. به طور کلی، استفاده از گوی‌های نمکی در کف پا و چرخش مداوم نمک توسط کف پا یک روش ساده و موثر برای خارج کردن سودای بدن میباشد.

صابون نمک

صابون نمک صورتی یکی از محصولات طبیعی و ارگانیک است که در کنار تمیز کنندگی، خواصی درمانی نیز دارد. این صابون به دلیل حاوی نمک صورتی هیمالیا، باعث ترمیم و بهبود وضعیت پوست می‌شود. نمک صورتی بخشی از خواص درمانی این صابون است که باعث شادابی و نرمی پوست شده و خشکی و ترک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین، صابون نمک صورتی باعث درمان آکنه، جوش و نقاط سیاه پوست می‌شود و به رفع التهابات پوست کمک می‌کند.

همچنین، خواص آرامبخش صابون نمک صورتی، از جمله خواص دیگر این محصول است. این صابون با حاوی موادی مانند روغن کرچک و عصاره چای سبز، باعث آرامش و استراحت پوست می‌شود و سبب ایجاد رطوبت و تغذیه کافی پوست می‌شود.

آباژور سنگ نمک

بهتر است یک لامپ سنگ نمک (سنگ نمک چراغ دار/آباژور سنگ نمک) تهیه کنید و آن را در اتاق خود روشن کنید. گرمای لامپ باعث آزاد شدن یون‌های سنگ نمک می‌شود که در نتیجه برای تصفیه هوا و بهبود کیفیت خواب و میزان اکسیژن رسانی به مغز بسیار موثر است.

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود