Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور جلوگیری از ایجاد تنش و جنجال، تا جایی که ممکن باشد در اعلام اسامی تیم‌های صعود کننده به جام جهانی فوتسال سکوت می‌کند.

 لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، معادلات برگزاری مسابقات جام جهانی فوتسال را هم تحت تاثیر قرار داده است. جام جهانی فوتسال با یک سال وقفه قرار شد شهریور ۱۴۰۰ به میزبانی لیتوانی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های قهرمانی آسیا هم به منزله تعیین پنج سهمیه این قاره در جام جهانی فوتسال محسوب می‌شد که با لغو این بازی‌ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد روش‌های دیگری را برای انتخاب نمایندگان قاره و حضورشان در لیتوانی تعیین کند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد با در نظر گرفتن نتایج سه دوره اخیر جام ملت‌های فوتسال آسیا، حضور پنج تیم ایران، ژاپن، تایلند، ازبکستان و ویتنام در جام جهانی قطعی است. هیچ رده بندی رسمی برای تعیین جایگاه جهانی تیم‌های فوتسال وجود ندارد و AFC ناچار است به نتایج چند دوره گذشته تیم‌های آسیایی استناد کند.

از سوی دیگر AFC فعلاً سیاست سکوت در پیش گرفته است و از اعلام اسامی تیم‌هایی که در نظر دارد به جام جهانی اعزام کند، تا جایی که امکان داشته باشد خودداری خواهد کرد.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این امکان وجود دارد که فیفا مسابقات جام جهانی فوتسال را لغو کند و یا آن را به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق اندازد. به این ترتیب AFC فعلاً صبر می‌کند تا تکلیف بازی‌های جام جهانی مشخص شود و سپس نمایندگانش را معرفی خواهد کرد.

به این ترتیب AFC ایجاد تنش و جنجال با دیگر کشورهای مدعی حضور در جام جهانی از جمله لبنان، کویت، اندونزی و چین را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین بیانیه خود اعلام کرد جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۰ لغو شده و دوره بعدی این مسابقات با حفظ میزبانی کشور کویت، در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتسال ایران که از ۱۵ دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، ۱۲ بار به عنوان قهرمانی رسیده است، در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا موفق شد عنوان سوم را از آن خود کند.

چندی پیش فیفا با اعلام اسامی داورانی که کاندیدای قضاوت در جام جهانی فوتسال هستند، این امیدواری را ایجاد کرده که این رقابت‌ها را تحت هر شرایطی برگزار کند.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی فوتسال جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو

در پنجمین روز از مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکو نمایندگان ایران در بخش سرعت تپانچه ۲۵ متر رقابت کردند که در پایان مرحله دقت و سرعت هانیه رستمیان با ۵۸۶ امتیاز در رده پنجم ایستاد و راهی فینال شد. گلنوش سبقت الهی نیز امتیاز ۵۶۷ را ثبت کرد و در رده پنجاه و هشتم ایستاد. در این ماده ۶۹ تیرانداز حضور داشتند.

فینال این ماده فردا سه شنبه از ساعت ۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

در تپانچه بادی هانیه رستمیان هجدهم، گلنوش سبقت‌اللهی پنجاه و هفتم و سجاد پورحسینی سی و سوم شدند. تیم ایران در میکس تپانچه (گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی) در رده بیست و چهارم وتیم‌های میکس تفنگ (شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام) نهم و تیم دیگر (فاطمه امینی و پوریا نوروزیان) سی و پنجم شدند.

در تفنگ بادی امیرمحمد نکونام یازدهم، پوریا نوروزیان پنجاه و هشتم، نجمه خدمتی بیست و سوم، فاطمه امینی نوزدهم و شرمینه چهل‌امیرانی سی و ششم شدند.

دیگر خبرها

  • صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • والیبال ساحلی زیر 19 ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ ساله‌ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا