Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:13:22 GMT

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های تهران و وین

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۶۷۸۵

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های تهران و وین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در نشست مجازی با پروفسور هاینس ورنر انگل رئیس دانشگاه وین اتریش بر گسترش همکاری‌های علمی مشترک تأکید کرد و گفت: چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها در زمینه بحران ناشی از شیوع کرونا و تأثیرات آن در عملکرد دانشجویان و استادان، فرصتی را برای ارتقای آموزش الکترونیکی دانشگاه و برگزاری وبینارهای تخصصی با حضور استادان بین‌المللی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشنهادهای بیان شده از سوی رئیس دانشگاه وین، در خصوص همکاری در حوزه‌های علوم انسانی را مثبت ارزیابی کرد و موضوع ارائه مدرک مشترک بین دو دانشگاه در مقطع دکتری در رشته‌های علوم انسانی را نیز مطرح کرد.

رئیس دانشگاه تهران همچنین با تبیین زمینه مناسب برای برقراری تعامل در رشته بیوتکنولوژی و کاربردهای آن در مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد برگزاری کارگاه آنلاین جهت تبادل اطلاعات دو دانشگاه را ارائه داد.

وی همچنین به تشریح رشته بیومواد که به صورت مشترک بین پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود پرداخت و از رئیس دانشگاه وین، برای شرکت در کنفرانسی که سال آینده در همین زمینه و به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

نیلی در ادامه تاکید کرد: برگزاری سه کلاس مشترک آموزش زبان آلمانی بین دانشگاه تهران و دانشگاه وین از آوریل ۲۰۲۱ و انعقاد قرارداد سه ساله با دانشگاه وین به‌منظور تبادل استاد و دانشجو از برنامه‌های مشترک این دو دانشگاه است.

در ادامه پروفسور هاینس ورنر انگل، رئیس دانشگاه وین ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه تهران در حوزه‌های علمی مختلف ابراز امیدواری کرد که پس از دوران کرونا بتواند مانند گذشته به تهران سفر کند.

وی با دعوت متقابل از رئیس دانشگاه تهران به بازدید از دانشگاه وین تصریح کرد: ما فارغ از همه مسائل به‌ویژه ویروس کرونا، علاقه زیادی به ارتباط با دانشگاه تهران در رشته‌های بیوتکنولوژی، علوم زمین، فنی مهندسی، اقتصاد و فلسفه در مقطع دکتری و در قالب اراسموس و تبادل استاد و دانشجو داریم.

پروفسور انگل، همچنین با تشریح جهت‌گیری رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه وین به سمت علوم زیستی، ابراز علاقه‌مندی کرد تا در این زمینه‌ها و علوم مرتبط با داروسازی با دانشگاه تهران همکاری‌های بیشتری صورت گیرد که با توجه به جدایی شاخه‌های دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از یکدیگر به پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران مقرر شد، در این خصوص زمینه همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی که دارای تجربه‌های غنی در زمینه مقابله با ویروس کرونا هستند، فراهم آید.

کد خبر 5135024 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه وین همکاری علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران سازمان سنجش دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه تهران آزمون دستیاری خوابگاه دانشجویی ویروس کرونا علی خاکی صدیق دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی

رئیس دانشگاه تهران با صدور احکامی همسر رئیس‌جمهور و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور را به‌عنوان عضو هیأت اجرایی جذب دانشکده خانواده این دانشگاه منصوب کرد.

به گزارش مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیأت علمی و عضو هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی‌کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رئیس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری‌های میان رشته‌ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران