Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، تجزیه و تحلیل داده های ۱۷ ایالت آمریکا و دو شهر نشان می‌دهد سیاه پوستان آمریکایی واکسن کرونای بسیار کمتری نسبت به سفیدپوستان دریافت کرده اند و این مساله نشان دهنده شکاف نژادی فزاینده در میانه بیماری همه گیری است که به شیوه ای نامتناسب بر افراد رنگین پوست بیش از دیگر اقلیت ها تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیوزویک نوشت: براساس مطالعه ای که آسوشیتدپرس دیروز شنبه منتشر کرد، سیاه پوستان در هر ایالت کمتر از نسبت جمعیتی خود واکسینه شده اند و در برخی موارد این اختلاف بسیار قابل توجه است. به عنوان مثال داده های ایالت‌های آلاسکا، کلرادو، دلاور، فلوریدا، ایندیانا، مریلند، می‌سی‌سی‌پی، نبراسکا، نیوجرسی، کارولینای شمالی، اوهایو، اورگن، تنسی، تگزاس، ورمونت، ویرجینیا و ویرجینیای غربی و همچنین فیلادلفیا و شیکاگو این اختلاف چشمگیر را به وضوح نشان می دهد.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاهپوستان با وجود اینکه درصد زیادی از کارکنان مراقبت های بهداشتی کشور را تشکیل می دهند، کمتر از دیگر همکاران سفیدپوست خود واکسینه شده اند. این امر علی رغم ادعای دولت برای اولویت بخشی به واکسیناسیون کارکنان خدمات بهداشتی در آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) است.

به عنوان مثال، در مریلند، سیاه پوستان ۳۰ درصد جمعیت و ۴۰ درصد از کارکنان بهداشت و درمان را تشکیل می دهند، اما تاکنون تنها ۱۶ درصد از افراد واکسینه شده را شامل شده اند. اما سفیدپوستان، که در داده های ایالتی شامل سفیدپوستان اسپانیایی تبار و غیر اسپانیایی تبار بوده و ۵۵ درصد جمعیت را تشکیل می دهند، ۶۷ درصدشان واکسینه شده اند.  

به همین ترتیب، در کارولینای شمالی، سیاه پوستان ۲۲ درصد جمعیت و ۲۶ درصد از نیروی خدمات درمانی و مراقبت های بهداشتی را تشکیل می دهند، اما تنها ۱۱ درصد از آنها واکسینه شده اند. در مقابل سفیدپوستان اسپانیایی تبار و غیر اسپانیایی تبار، ۶۸ درصد جمعیت را تشکیل داده و ۸۲ درصد از آنها واکسینه شده اند.

در جاهای دیگر، از جمله فلوریدا و اوهایو، تنها ۵.۸ درصد از کسانی که واکسینه شده اند سیاه پوستان هستند، در حالی که بیش از ۷۵ درصد واکسینه شده ها سفیدپوست می باشند.

در ایالت هایی از جمله نبراسکا، کلرادو، ویرجینیای غربی، اورگن، ورمونت و آلاسکا، تنها ۲.۵ درصد جمعیت سیاه پوستان واکسینه شده اند.

این مطالعه همچنین نشان داد که سفیدپوستان در بیشتر ایالت های مورد بررسی بیش از حد انتظار واکسینه شده اند.

در این گزارش هنوز داده های ایالت های کالیفرنیا و نیویورک که بیشترین جوامع رنگین پوست را در خود جای داده و به شدت تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته اند لحاظ نشده است.

این داده ها در واقع نشان می دهد شکاف های نژادی به چالش مقابله با کووید-۱۹ دامن زده و چگونگی تاثیرگذاری همه گیری کرونا را بر جوامع رنگین پوست آمریکا به نمایش می گذارد.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سیاه پوستان اسپانیایی تبار و بومی آمریکا نزدیک به سه برابر سفیدپوستان در اثر کووید-۱۹ جان باخته اند.

از سوی دیگر کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که عوامل مختلفی می تواند باعث ایجاد شکاف در واکسیناسیون جوامع سفیدپوست و رنگین پوست شود؛ از جمله عدم اعتماد جامعه سیاه پوستان آمریکا به پزشکان به دلیل سابقه تبعیض در درمان و شکاف دیجیتالی که می تواند دستیابی به اطلاعات مهم را در مورد واکسن را دشوار کند.

در ماه نوامبر (آبان)، «آل شارپتون» (Al Sharpton) فعال حقوق مدنی سیاه پوست گفت که «جو بایدن» باید راهی برای مقابله با اوضاع اقتصادی و اختلاف نژادی عمیق در مبارزه با کووید-۱۹ پیدا کند.

وی افزود: بسیاری از سیاهپوستان آمریکا در مناطق فاقد هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی زندگی می کنند. بنابراین او باید مسیر را برای توزیع برابر واکسن هموار کند.

این فعال مدنی تاکید کرد: بسیاری از سیاه پوستان آمریکایی به دلیل سابقه گذشته جامعه پزشکی مانند آزمایش سفلیس در تاسکیگی (یکی از بدنام‌ترین پرونده‌های جنجالی ایالات متحده در خصوص اخلاق پزشکی که با شیوع سفلیس در تاسکیگی ایالت آلاباما بر روی مردان آمریکایی آفریقایی‌تبار انجام گرفت) به آنها بی اعتماد هستند. شارپتون در ادامه افزود: بایدن باید با این تبعیض نژادی موجود در نظام سلامت به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا مبارزه کند.

دولت بایدن وعده داده است که برابری بیشتری در مصرف واکسن ایجاد کند و با استفاده از ابزاری مانند شاخص آسیب پذیری اجتماعی، ایالات را ترغیب کند که محلات آسیب پذیر را هدف قرار دهند.

ایالات متحده از تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) واکسیناسیون سراسری کرونا را آغاز کرده است. این کشور براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز با داشتن بیش از ۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار مبتلا و ۴۵۰ هزار و ۳۸۰ هزار نفر جانباخته رتبه نخست را در میان سایر کشورها از نقطه نظر تاثیرپذیری از کووید-۱۹ دارد.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا تبعیض نژادی واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا تبعیض نژادی واکسن کرونا جامعه سیاه پوستان آمریکا تبعیض نژادی واکسن کرونا اخبار کنکور سیاه پوستان آمریکا تشکیل می دهند واکسینه شده اند اسپانیایی تبار رنگین پوست درصد جمعیت سیاه پوست کووید ۱۹ داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی