Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:12:06 GMT

خشم رنگین‌پوستان از تلویزیون کانادا

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۷۹۷۹

خشم رنگین‌پوستان از تلویزیون کانادا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، جای تعجب نیست که کانادایی‌های رنگین‌پوست شکایت دارند که خود را در نمایش‌های داخلی نمی‌بینند. Numeris، شرکت رتبه بندی مخاطبان کشور کانادا، آنها را به حساب نمی آورد. این دیده نشدن به شدت موجب خشم رنگین پوستان و اقلیت های قومی و نژادی در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت تلویزیون کانادا از جنبش اعتراضی «Black Lives Matter» یا «جان سیاهان اهمیت دارد» در تابستان گذشته به طور فزاینده ای در مورد اطمینان از اینکه رنگین پوستان در بازارهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور و فرهنگ های کم رونق آنها در صفحه نمایش منعکس می شود صحبت کرده است.
 

 

*کم اهمیتی تلویزیون کانادا به مخاطبین رنگین پوست

اما تلاش ها برای درج  کامل آمار مخاطبین رنگین پوست توسط Numeris، گردآورنده آمار صنعت تلویزیون کانادا، انجام نشده و مخاطبان رسانه های «BIPOC» را سنجش نمی کند. جوآن جنکینسون، مدیر اجرایی «Black Screen Office»، به هالیوود ریپورتر گفت: در جامعه سیاه سوالات زیادی در مورد کمبود اطلاعات مخاطبان نژادی از Numeris وجود دارد.
 

 

آمار تلویزیون «Good TV» ارسال شده توسط Numeris، که داده هایی را برای پخش کنندگان تلویزیونی کانادایی که عمدتا مخاطبان گسترده انگلیسی و فرانسوی زبان دارند، جمع آوری می کند، نشان می دهد، درآمد تبلیغاتی بیشتر و یارانه تولید برای مجموعه های تلویزیونی داخلی به مدت چندین فصل به بخش تلویزیونی رنگین پوستان تعلق نگرفته است.
 

*تعداد انگشت شمار محتواهای تلویزیونی با حضور رنگین پوستان

این در حالی است که منتقدین می گویند به نسبت دلارهایی که با یارانه دولتی به این تلویزیون ها داده می شود به سریال ها و محتواهایی با موضوع و حضور رنگین پوستان پرداخته نمی شود.

 Guns ، Shoot the Messenger ، Book of Negroes و Da Kink In My Hair تعداد انگشت شماری از سریال ها و تولیدات تلویزیونی کانادا با موضوع و حضور رنگین پوستان هستند.

*ما رنگین پوستان نامرئی هستیم

جنکینسون تأکید می کند: و همچنین کمبود کلی داده های نژاد محور در صنعت ما، که ارتباط مستقیمی با کمبود محتوای نژادی در تلویزیون های کانادایی وجود دارد، به نظر می رسد که ما رنگین پوستان نامرئی هستیم.

زمانیکه هالیوود ریپورتر از مدیران ارشد Numeris در مورد جمع آوری داده ها و اطلاعات اقلیت های قومی نژادی در کانادا و بهره برداری برای تولیدات تلویزیونی سوال کرد، آنها در این مورد پاسخی ارائه ندادند.

*تغییر سیستم تلویزیونی کانادا جایی برای اقلیت های نژادی باقی نمی‌گذارد

«Black Screen Office»، که برای گسترش دسترسی به داستان های سیاهان کانادا برای تولیدات تلویزیونی تلاش می کند، پخش کننده های چند زبانه و چند فرهنگی که مدت هاست از Numeris شکایت دارند، را دنبال کرده و میزان مخاطبان رنگین پوست تلویزیون در سرتاسر کانادا را که مغفول مانده اند، آمار برداری می کند.

اما تغییر سیستم تلویزیونی کانادا که به پخش کنندگان بزرگتر که مخاطبان گسترده انگلیسی و فرانسوی زبان را با کمدی ها و درام های آمریکایی در اولویت اول قرار می دهند، چندان جایی برای اقلیت های قومی نژادی باقی نمی گذارد.

گزارش نهایی شبکه های بزرگ تلویزیون کابلی مانند «BCE »و «Cogeco» و «Rogers» و پخش کننده های برجسته انگلیسی و فرانسوی زبان مانند «Corus» و «Quebecor Media» حاکی از آن است که این شبکه های مهم کانادایی با اپراتورهای کانال های تلویزیونی چند زبانه اقلیت های نژادی همکاری قابل توجهی ندارند.

دی فیلیس از گروه TLN معتقد است اپراتورهای کانال های تلویزیونی اقلیت های قومی و نژادی در کانادا کوچک باقی مانده اند زیرا آنها سهم عادلانه ای از آگهی های تبلیغات ملی یا بودجه تولید را از سرمایه گذاران اصلی مانند صندوق رسانه کانادا دریافت نمی کنند.

والری کریتون، رئیس و مدیرعامل صندوق رسانه ای کانادا می پذیرد که کمبود داده های «Numeris» (مرکز ارزیابی و جمع آوری اطلاعات مخاطبین تلویزیون کانادا) برای جوامع نژادی، نقطه کوری برای برترین سرمایه گزاران تلویزیون کشور ایجاد کرده است. کریتون به هالیوود ریپورتر می‌گوید: به طور واضح به آنها (جوامع متنوع نژادی) مراجعه نمی شود و مخاطبان آنها شمارش نمی شود و آنها در سیستم کانادا نمایندگی نمی شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانادا تلویزیون خشم هالیوود رنگین پوستان تبعیض تلویزیونی کانادا هالیوود ریپورتر تلویزیون کانادا اقلیت های قومی رنگین پوستان رنگین پوست داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده