Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس این گزارش با وجود ظرفیت‌ها و الزامات قانونی مرتبط با سیاست‌های کلی اصل 44 ابلاغی مقام معظم رهبری، خصوصی‌سازی و واگذاری اموال و دارایی‌های دولتی با چالش‌هایی مواجه بوده که برای رفع این چالش‌ها در این جلسه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مواردی مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: در امر واگذاری و خصوصی‌سازی اصل بر رعایت دقیق، روشن و شفاف قانون است و باید با رفع ابهامات، زمینه تفسیرهای متفاوت را از میان برداشت به نحوی که در امر واگذاری‌ها اخلال ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی هدف اصلی واگذاری‌ها را در کنار رفع تصدی‌گری دولت از بنگاه‌داری و مالکیت اموال مازاد، به وجود آوردن بخش خصوصی واقعی و حقیقی دانست و اظهار داشت: می‌بایست نسبت به این موضوع دقت شود که با رعایت اصول رقابت سالم و شفاف، بخش‌های حاکمیتی و شبه دولتی نتوانند بخش خصوصی را در این موضوع به حاشیه برانند. از این رو لازم است نهادها و فرآیندهای قانونی واگذاری مورد حمایت همه نهادهای حاکمیتی قرار گیرد.

در ادامه جلسه گزارش سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ارائه شد و اعضا به بررسی پیشنهادات تنظیم بخشی از مقررات برای تحقق نظام متمرکز تامین اجتماعی پرداختند.

روحانی با اشاره به این گزارش خاطرنشان کرد: نظام جامع تامین اجتماعی به عنوان یک ضرورت اصلی و اساسی تحقق عدالت اجتماعی همواره مورد اصرار و اهتمام دولت بوده است. نظام متمرکز تامین اجتماعی با ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات تامین اجتماعی و ایجاد عدالت در برخورداری از منابع عمومی، می‌تواند از فقر و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و از طریق اولویت دادن به توانمندسازی و مصون سازی افراد آنها را از خطر صدمات اقتصادی و اجتماعی حفظ کند.

رئیس جمهور با تاکید بر قابلیت های یک نظام جامع و چند لایه در تجمیع همه ظرفیت‌های موجود تصریح کرد: نظام جامع تامین اجتماعی می‌تواند حداقل‌‌های قابل قبولی از خدمات و برخورداری اجتماعی و اقتصادی را برای همه اقشار جامعه تضمین می‌‌کند. در واقع ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم، راهی برای حمایت از اقشار ضعیف و کم برخوردار و کاهش مشکلات معیشتی مردم است؛ امری که اخیراً رهبری نظام نیز بر آن تاکید نموده‌اند.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از سفر به عمان و مذاکره با مقامات آن کشور برای توسعه روابط اقتصادی راهبردی و نیز روند مبادلات مالی و تجاری ارائه کرد.

پربیننده ترین همسان‌سازی حقوق ۳میلیون و ۶۰۰بازنشسته تامین اجتماعی/ رتبه بندی معلمان ۱۴۰۰قطعا اجرایی می‌شود یک ماه فرصت به مهاجران افغان برای دریافت کد شهاب/ تخصیص ارز به واردات خودرو جزو اولویت‌ها نیست واردات خودرو منتفی شد؟ کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداریم/ در حال رایزنی با مجلس برای ارز۴۲۰۰ هستیم مدیرعامل بانک صادرات: دنبال حل مشکل مهاجرین عزیز هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

 
به گزارش تابناک، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک اظهار کرد: سال قبل سرمایه بانک های تحت مدیریت دولت  به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی گفت:مجموعا ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد، در دولتهای قبل فقط ۵۴ همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هیأت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی عنوان کرد:سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک