Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رسانه‌های رسمی الجزایر روز شنبه گزارش دادند که این کشور واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را با واکسن روسی " اسپوتنیک وی " آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، این واکسیناسیون در استان "البلیده" نخستین منطقه ای که مارس گذشته (فرودین/ اردیبهشت) کووید-۱۹ در آن انتشار یافته بود، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش این خبرگزاری، مرحله نخست این واکسیناسیون شامل بخش بهداشت، افراد سالخورده و مبتلایان به بیماری‌های مزمن را خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید که فردا یکشنبه نیز گسترده این واکسیناسیون افزایش خواهد یافت و نیروهای امنیتی، امداد و نجات، بخش آموزش، امامان جمعه و جماعت، سیاستمداران و روزنامه نگاران را نیز دربرخواهد گرفت.
حدود هشت هزار مرکز بهداشتی در مناطق مختلف الجزایر برای واکسیناسیون درنظر گرفته شده است.
الجزایر نخستین دوز از واکسن روسی را روز جمعه تحویل گرفت، اما به میزان دقیق این واکسن ارسالی از سوی روسیه هیچ اشاره‌ای نکرده است.
مقامات الجزایر اواخر دسامبر گذشته اعلام کردند که ۵۰۰ هزار دوز واکسن را از مسکو سفارش داده‌اند.
"همچنین عمار بلحمیر" سخنگوی دولت الجزایر در این باره گفت که نخستین دوز واکسن آسترازنکا/ آکسفورد نیز روز یکشنبه وارد الجزایر می‌شود.
خبرگزاری رسمی الجزایر بدون ذکر جزییات همچنین اعلام کرد که این کشور واکسن‌هایی از چین و هند را نیز تحویل خواهد گرفت.
براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت الجزایر، تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۷ هزار رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.
این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.
تاکنون سه میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید شده است.
علاوه بر الجزایر تعدادی از کشورها مانند، بلاروس، تونس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایرنا برچسب ها: الجزایر

منبع: خرداد

کلیدواژه: الجزایر واکسن روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود