Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-27@23:21:34 GMT

کرونا از چه راهی به مرحوم میناوند رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۵۹۸

کرونا از چه راهی به مرحوم میناوند رسید؟

درگذشت مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا اتفاق تلخی بود که کام اهالی فوتبال و طرفداران این ملی‌پوش سابق را تلخ کرد. فوت نابهنگام مرحوم میناوند حرف‌وحدیث‌های زیادی در اظهارنظر‌های رسمی و غیررسمی به همراه داشت.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از روزنامه همشهری، درگذشت مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا، اتفاق تلخی بود که در آخرین روز‌های هفته گذشته کام اهالی فوتبال و طرفداران این ملی‌پوش سابق را تلخ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میناوند ستاره درخشان پرسپولیس و تیم‌ملی ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ بود که خیلی زود بازی فوتبال را در ۳۰ سالگی کنار گذاشت و حالا با یک مرگ نابهنگام و باورنکردنی در ۴۵ سالگی، دنیای فانی را هم خیلی زودتر از آنچه تصور می‎شد ترک کرده است.



او بعد از بازنشستگی، حضور پررنگی در برنامه‌های مختلف داشت و طی سال‌های اخیر تلویزیون‌های اینترنتی از حضور همیشگی او -چه به عنوان میهمان و چه در قالب مجری- بهره می‌بردند. درباره دلایل ابتلای این چهره ورزشی به کرونا و سهل‌انگاری‌هایی که موجب این واقعه تلخ شد حرف‌وحدیث‌های زیادی در اظهارنظر‌های رسمی و غیررسمی مطرح شده است.

ویدیو‌هایی که میناوند و انصاریان از حضورشان در یک کلینیک دندانپزشکی منتشر کردند، حضور همزمان همین دو نفر در ویژه‌برنامه داربی، و صحبت‌های مرحوم میناوند درباره دارو‌هایی که مصرف می‌کرد و بیماری‌هایی که از سر گذرانده بود؛ این‌ها اتفاقاتی هستند که حالا بعد از مرگ تلخ مرحوم میناوند معنا و مفهوم تازه‌ای پیدا کرده‌اند. انگار در فضای یکی از فیلم‌های اصغر فرهادی به سر می‌بریم؛ جایی که همه اتفاقات در زمان خودشان ساده و معمولی و روزمره به نظر می‌رسند، اما وقتی فاجعه بزرگ رخ می‌دهد و دوباره به همان اتفاقات ساده فلش‌بک می‌زنیم، معنای دیگری پیدا می‌کنند. معنایی تلخ و تکان‌دهنده.

استودیو‌های تلویزیونی
۲۹ آذرماه، روزی که پرسپولیس باید در فینال آسیا بازی کند مهرداد میناوند میهمان ویژه‌برنامه یکی از تلویزیون‌های اینترنتی است. کنار او علی کریمی نشسته و روبه‌روی آن‌ها خداداد عزیزی اجرای برنامه را به عهده دارد. خداداد در بخشی از صحبت‌هایش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره می‌کند و به احتمال کرونا گرفتن یا نگرفتن میناوند و کریمی در کنار هم.

حرف‌های ساده خداداد در میان تمام شوخی‌های فوتبالی و کری‌های جذاب آن برنامه گم می‌شود و می‌ماند تا ۴۰ روز بعد که با بستری شدن میناوند تازه اهمیت پیدا کند، همه ویدیو‌های وایرال‌شده آن برنامه را کنار بزند، و در گوشی‌های مردم دست‌به‌دست شود. ۲۳ روز بعد، داربی بزرگ تهران در پیش است و مهرداد این بار به همراه علی انصاریان در استودیوی برنامه حضور دارد.

این بار اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس میزبان ستاره‌ها است. مهرداد و علی در کنار یک مجری دو سه ساعتی گپ می‌زنند، خاطره‌بازی می‌کنند و با گل‌های پرسپولیس هوا می‌پرند. هم میناوند و هم علی انصاریان چند روز بعد از این برنامه به کرونا مبتلا می‌شوند. علی زودتر به بیمارستان مراجعه می‌کند و مهرداد کمی دیرتر. آنچه نباید، رخ می‌دهد و حسین کرمانپور، مدیر روابط‌عمومی سازمان نظام‌پزشکی در یک توییت تلخ می‌نویسد: «میناوند آخرین نخواهد بود. روی استودیو‌های ضبط برنامه و تهیه فیلم و سریال نظارت چندانی نیست. من خود در چندین برنامه شرکت کرده و دیده‌ام! برای این عزیزان موضوع چندان جدی نیست.

ماسک‌ها به‌صورت موثر زده نمی‌شود، فاصله رعایت نمی‌شودو تهویه هم مناسب نیست.» دستگاه‌های تهویه در استودیو‌های ضبط برنامه به دلیل صدای مزاحمی که برای صدابردار برنامه ایجاد می‌کنند، اغلب اوقات خاموش‌اند. میهمانان هم به محض آغاز برنامه ماسک‌ها را از صورت برمی‌دارند و به راحتی در کنار هم می‌نشینند. این‌ها همان اتفاقات به‌ظاهر ساده‌ای هستند که حالا معنا پیدا کرده‌اند.

کلینیک دندانپزشکی
در کنار برنامه‌ای که اپلیکیشن پرسپولیس برای داربی تهران تدارک دیده بود، حضور میناوند و انصاریان در یک کلینیک دندانپزشکی هم اتفاق دیگری بود که بعد از درگذشت تلخ مرحوم میناوند در رسانه‌ها مطرح شد. چندی قبل، مهرداد میناوند ویدیویی از حضورش در این کلینیک پزشکی منتشر و از زحمات پزشکان این مرکز تشکر کرد. او گفت خیلی زودتر از این‌ها می‌خواسته به این مرکز مراجعه کند، اما از ابتلا به کرونا می‌ترسیده است.

با این وجود به محض حضور در این کلینیک متوجه شده پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شوند و خطری بیماران را تهدید نمی‌کند. علی انصاریان هم ویدیوی مشابهی درباره همین کلینیک منتشر کرد و در صحبت‌هایی که ظاهرا جنبه تبلیغاتی هم داشت از خدمات دندانپزشکی در این مرکز و البته رعایت کامل پروتکل‌ها تقدیر و تشکر کرد. از این قبیل ویدیو‌ها در صفحه ورزشکاران و سلبریتی‌ها فراوان دیده می‌شود و ظاهرا موضوع غیرعادی و خاصی در کار نیست. اما چندی بعد وقتی میناوند و انصاریان به کرونا مبتلا و هر دو بستری می‌شوند همه دوباره به سراغ آن ویدیو‌ها می‌روند و کلینیک دندانپزشکی هم به عنوان یکی از مکان‌هایی که ممکن است ویروس کرونا در آنجا منتشر شده باشد، مطرح می‌شود.

بیماری‌های زمینه‌ای
در کنار همه اینها، ابتلای میناوند به بیماری‌های زمینه‌ای هم موضوعی است که در زمان فعالیت‌های آن مرحوم چندان موردتوجه قرار نگرفته و حالا بیشتر پررنگ شده است. در همه پروتکل‌های مربوط به کووید-۱۹ دائما تاکید می‌شود کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بیش از بقیه در خطر ابتلا به کرونا هستند و لازم است مراقبت‌های شدیدتری داشته باشند. میناوند مدتی قبل مبتلا به بیماری عجیبی بود که باعث ریزش مو‌ها و ابروهایش هم شد و مردم کم‌وبیش از این ماجرا‌ها باخبرند.

او در برنامه دورهمی و در گفتگو با مهران مدیری هم اشاره‌هایی به دوران سخت درگیری‌اش با این بیماری داشت. آثار دارو‌هایی که این ملی‌پوش سابق برای رهایی از آن بیماری استفاده می‌کرد تا مدت‌ها قابل مشاهده بود. میناوند در همان برنامه مربوط به داربی هم چندین بار تکرار کرد که برای مشکلات قلبی و فشار خون دارو مصرف می‌کند و داروهایش را همراه خود به استودیوی برنامه آورده است.

اشاره‌های کوتاه میناوند به این نکات در زمان خودشان ساده به نظر می‌رسیدند، اما‌ای کاش به سادگی از کنار آن‌ها عبور نمی‌شد. شاید اگر به این نکات توجه می‌شد چهره محبوب پرسپولیسی‌ها و ملی‌پوش خوش‌مشرب فوتبال ایران در ۴۵ سالگی با زندگی وداع نمی‌کرد و مرگ تلخ او این همه افسوس و ای‌کاش به جا نمی‌گذاشت.

منبع: شریان

کلیدواژه: کلینیک دندانپزشکی مهرداد میناوند ابتلا به کرونا مرحوم میناوند پروتکل ها ویدیو ها ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود
  • «هفت» در فضایی نوستالژیک راهی آنتن می‌شود/ پخش از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه
  • عکس| تصویر دیده نشده از رضا داوودنژاد در روز دامادی‌اش
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!