Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:11:39 GMT

استاندار قم: همراهی مردم باعث کنترل بیماری کرونا شد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۹۳۵۶

استاندار قم: همراهی مردم باعث کنترل بیماری کرونا شد

بهرام سرمست روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسبت فرارسیدن ۱۲ بهمن‌ماه در جوار مزار شهدا در جامعه‌الزهرا(س) که به‌صورت ویدیوکنفرانس سخنرانی می‌کرد، افزود: در شرایطی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که در طول این سال‌ها، انقلاب فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، ولی امروز با شتاب و پویایی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ما در این مسیر، هشت سال دفاع مقدس و مشکلات مختلفی را پشت سر گذاشتیم، شاهد تحریم‌های ظالمانه از سوی قدرت‌های جهانی بودیم و همچنان این فشارهای اقتصادی به‌صورت حداکثری ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی جشن می‌گیریم که دشمنان وعده کرده بودند انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی نمی‌رسد، اما امروز شاهد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

سرمست همچنین گفت: اگرچه هم‌زمان با سراسر دنیا گرفتار بیماری کرونا شدیم، اما جمهوری اسلامی به مدد مجاهدت و مقاومت مردم ایران توانست نه‌تنها از نظر مقابله با این بحران، قدم‌های موفقیت‌آمیز  بردارد، بلکه شاهد کنترل و آرامش نسبی در مقابله با این ویروس هستیم.

وی افزود: معیشت و امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی و سلامت به‌عنوان اضلاع مثلتی هستند که برای توسعه پایدار نیاز داریم و بر همین اساس امنیت اقتصادی و رونق تولید را در استان دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: امسال برای حفظ سلامت شهروندان، دانش‌آموزان و معلمان، شرایط تحصیل را به‌صورت غیرحضوری ادامه می‌دهیم، اگرچه این شرایط هیچ‌گاه جایگزین حضوری نیست؛ ول نظام آموزش غیرحضوری با همکاری و همدلی گسترده معلمان، دانش‌آموزان و اولیا برای حفظ سلامت شهروندان گزینه مناسبی است.

استاندار قم همچنین به مثلث ارتباط اولیا، معلمان و دانش‌آموزان در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: امروز زندگی جدید را در شرایط بحران تمرین می‌کنیم و باید خود را برای دریافت آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و نوین آماده کنیم.

وی با بیان این که دانش آموزان آینده سازان این کشور و سرمایه انسانی هستند، گفت: دانش آموزان بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران و نسل جدید و عامل پویایی، ماندگاری و بقای همه نظام‌ها محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که دانش‌آموزان در جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز بودند، افزود: در این مرحله حساس باید با تربیت شایسته دانش‌آموزان به‌ویژه در قم که شهر علم، فقهات و اجتهاد است، در این صحنه پررقابت جهانی بتوانیم به مدد این سرمایه‌های انسانی خوش بدرخشیم.

سرمست تاکید کرد: علم بدون اخلاق و تعلیم بدون تربیت یکی از نقیصه‌ها و خلاهای نظام آموزش‌های کنونی دنیا محسوب می‌شود و امید است در نظام آموزشی جمهوری اسلامی که بر اساس الگو و نظام شایسته تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره می‌شود،‌ بتوانیم تعلیم و تربیت شایسته داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌و پرورش قم نیز در این آیین با گرامی‌داشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور،‌ گفت: قبل از انقلاب اسلامی، حدود ۴۶ درصد جوانان و نوجوانان در فضاهای آموزش و مدارس حضور داشتند، اما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیش از ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان قمی در دوره‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان این‌که صد درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی تحت پوشش تحصیلی هستند،‌ افزود: قبل از انقلاب حدود چهار دبیرستان شامل امام صادق(ع)، صدوق، صدر و دین و دانش که یادگار آیت‌الله بهشتی بود و در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد، در قم فعال بود،‌ در حالی‌که امروز بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در مجموعه استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی مجتمع آموزشی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند و در رشته معارف توفیقات بسیار خوبی را در سطح کشور در بعد آموزش، مسابقات قرآنی و حدیثی به دست آورده‌اند.

ویژه‌برنامه زنگ انقلاب با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س) و برخی مسئولان استانی در مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد؛ در این آیین زنگ انقلاب راس ساعت ۹ و ٣٣ دقیقه صبح همزمان با ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در سال ۵۷ طنین‌انداز شد.

همچنین در این مراسم، تندیس ۶ طلبه شهیده جامعه‌الزهرا(س) رونمایی شد؛ گلباران و عطرافشانی مزار شهدای گمنام توسط فرزندان شهدا و کارکنان مجموعه و نیز اجرای سرود انقلابی با اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی هدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

برچسب‌ها حوزه علميه قم شهید استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم شهید حوزه علميه قم شهید استانداری قم اخبار کنکور جامعه الزهرا س انقلاب اسلامی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست

مجتبی مرادی؛ حکومت‌ها اگر بتوانند از سلاح و موشک و بمب دست بردارند، از آموزش و پرورش نمی‌توانند صرف‌نظر کنند، چون ایده‌ها، الگو‌ها و مدل‌هایی از کمونیستی‌ترین وضع تا سکولاریسم و لیبرال دموکراسی و اسلام دارند که با قوای نظامی امکان نهادینه‌کردنِ آن‌ها وجود ندارد، پس ناگزیرند روی قوای ذهنی کار کنند تا نظام حکومتی و بلکه اجتماعی‌شان از هم نپاشد و نسل‌های بعدی همچنان به نظم مطلوب و برساخته‌ی حکومت پایبند باشند. از همین روست که گزینه‌ی آموزش اجباری در بسیاری از ممالک هست، حال آن که سربازی اجباری نیست.

انصاف این است که جمهوری اسلامی ایران اصلِ سیِ قانونِ اساسی‌اش را که رایگان بودنِ آموزش و پرورش است مراعات کرده، به علاوه تغییرات پی‌در‌پی نظامِ آموزشی، فارغ از آثار و نتایجش، خود گواه دیگری بر اهمیتِ آن و دغدغه‌ی نظام است.

امروز دیگر با یک حسابِ سرانگشتی معلوم می‌شود که دخل و خرج این سازمان عریض و طویل با هم نمی‌خواند و فقط با تقسیم رقمِ بودجه بر کارکنانش مشخص می‌شود هشت‌اش گروِ نه است. هزینه‌ی مدرسه‌سازی و نگه‌داری ساختمان‌ها و مراکزِ آموزشی خود قوز بالا قوز است. تجهیز مدارس به ضروریات روز گاهی به خیالبافی می‌ماند وقتی هنوز مدارسِ کپری داریم.

اگر تحریم‌ها برداشته شود و نفتِ ۱۵۰ دلاری بفروشند و دستِ دولت و حاکمیت پر باشد، می‌تواند به آزمون و خطاهایِ آموزشی پرورشی‌ ادامه دهد که به احتمالِ زیاد کم‌ترین عوارضِ آن حیف و میلِ بیت‌المال خواهد بود، همین الان آمار‌های رسمی از افتِ شدیدِ تحصیلی و عدمِ رغبت در دانش‌آموز و احتمالا معلم حکایت دارد.

دو چیز ثابت است:

۱. نظام در زمینه‌ی آموزش و پرورش دغدغه دارد.

۲. به هیچ وجه آن را رها نمی‌کند.

دو چیز روشن است:

۱. آموزش و پرورش اگرچه نمرده است، اما سرپا هم نیست.

۲. آموزش مثل هر امر دیگری متناسب با عصر و زمانه‌اش تغییر می‌کند و ابعاد و وجوهِ تازه‌ای می‌یابد.

پیشنهادها:

۱. آموزش مقطع ابتدایی اجباری شود، هزینه‌های آن تمام و کمال به عهده‌ی دولت باشد.

۲. نصفِ هزینه‌ی تحصیل در مقطع راهنمایی از خانواده‌ها گرفته شود و نصفِ دیگر را دولت تأمین کند.

۳. هفتاد درصد هزینه‌ی تحصیل در مقطع متوسطه را والدین و سی درصد دیگر را دولت بپردازد.

۴. نظامِ تربیت‌معلم، مثلِ دانش‌سراها، بعد از مقطع راهنمایی با جدیت احیا و فعال شود.

۵. دانش‌آموزان پس از پایانِ مقطع راهنمایی و با نظارت دولت جذبِ کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکزِ تولیدی شوند تا هم ضمن کارآموزی و کارورزی پس از چهار سال نیروی تخصصی کار آماده باشد. بیمه و حقوق حداقلی هم ضروری است.

۶. معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی و سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا به تدریج و در حالت ایده‌آل نیمی از امر آموزش را عهده‌دار شود. مدارسِ خصوصی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ارتقای آموزش و کاستنِ از بار دولت است.

۷. با فعال شدن بخشِ خصوصی ماجرایی تحتِ عنوان خیرین مدرسه‌ساز و ساختمان‌سازی‌های بیهوده متوقف شده، کمک‌های داوطلبانه‌ی مردمی مستقیما به خزانه‌ی آن برسد.

۸. مدرک‌گرایی که آفت و ضد ارزش است برچیده شده، دانشگاه‌های دولتی به حداقل ممکن برسد (مثلا حداکثر بیست دانشگاه) و بقیه‌ی آموزش عالی به بخش خصوصی سپرده شود تا افراد با هزینه‌ی شخصی و در صورت تمایل در آن مراکز ادامه تحصیل دهند.

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است