Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه پنجمین سالگرد شهادت شهید حامد کوچک زاده نشست بررسی ابعاد مختلف زندگی این شهید گیلانی مدافع حرم با حضور آقایان مهدی کاسی و محمد مهدی نیازمند در تحریریه پایگاه خبری _ تحلیلی ۸دی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، شهید حامد کوچک‌زاده از شهدای فاتح شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا که سال ها در محاصره گروهک تروریستی النصره بود، ‌می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید گیلانی مدافع حرم متولد ۱۳۶۱و دارای تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی بود که در ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۴ در نبرد با تروریست های تکفیری در سوریه به فیض شهادت رسید.

در آستانه پنجمین سالگرد شهادت شهید حامد کوچک زاده نشست بررسی ابعاد مختلف زندگی این شهید گیلانی مدافع حرم با حضور آقایان “مهدی کاسی” و “محمد مهدی نیازمند” در تحریریه پایگاه خبری _ تحلیلی 8دی برگزار شد.

مهدی کاسی دوست و همرزم شهید با بیان اینکه شهید حامد کوچک زاده دارای شخصیتی چند وجهی به جهت ایفای نقش های مختلف بود اظهار کرد: وجه فرهنگی وی وجه غالب و وجه هیأتی پررنگ ترین وجه شخصیتی شهید حامد کوچک زاده بود و شهادت، مزد اخلاص وی بود.

وی با اشاره به بعد تربیتی و خانوادگی شهید کوچک زاده گفت: فعالیت در بخش نظامی و رزمی در طول ۱۵سال هیچگاه از وی شخصیتی زمخت ایجاد نکرد، حامد بر ترویج ازدواج ساده، نوع همسرداری و تربیت فرزندان توجه ویژه ای داشت.

پرهیز از هرگونه خودنمایی

همرزم شهید کوچک زاده در سوریه در بیان خاطره ای از این شهید مدافع حرم بیان کرد: در یکی از مراسم هایی که با حامد شرکت کرده بودیم واعظ مجلس یک حدیث درباره اخلاص در عمل خواند، حامد آنقدر محو این حدیث شده بود که ۳مرتبه گفت عجب! پس از این ماجرا بیش از پیش تمام تلاش خود را میکرد که هیچگاه بعنوان لیدر دیده نشود.

وی ادامه داد: حامد معمولا اجازه نمیداد کاری به نام خودش تمام شود، در برهه های مختلف مانند خنثی سازی فتنه ۸۸ نقش های کلیدی و اساسی را بر عهده داشت، اما کار را خالصانه و وجه الله انجام میداد و در نهایت به بالاترین مزد یعنی شهادت رسید.

کاسی با بیان اینکه افرادی نظیر شهید حامدکوچک زاده و سجاد طاهرنیا با اخلاص و آمادگی کامل میوه شهادت را چیدند افزود: حامد عامل وحدت بود و برای این وحدت از حق خود می گذشت.

وی با اشاره به شخصیت و دلایل حضور شهیدکوچک زاده با وجود مشغله های کاری و نظامی در دانشگاه گفت: حامد درگیر یک غلیان فکری و ذهنی بود و صرفا بخاطر اخذ مدرک به دانشگاه نرفت، بلکه بدنبال درک کنش های دانشجویان، محیط و فضای دانشجویی و با هدف یک منشأ اثرگذار وارد دانشگاه شد، که از جمله اقدمات وی بیشترین تلاش برای دفن ۲ شهید گمنام در دانشگاه آزاد واحد پل طالشان رشت است.

این همرزم شهید ادامه داد: حامد به دانشگاه رفت تا در زمان ارائه نظریات خود متهم به بی سوادی نشود، شاید این مسئله امروز تبدیل به آفتی شده است، اگر فردی بهترین و کامل ترین حرف ها و نظریات هم داشته باشد قبل از اینکه مخاطب ببیند چه چیزی می‌گوید بدنبال این است که بداند چه رشته ای و در کجا درس خوانده است.

کاسی با بیان اینکه حامد در آخرین کتابی که در دانشگاه پاس کرده بود نوشته بود ۴سال درس ما تمام شد و هیچ چیزی نیاموختم، افزود: شهید کوچک زاده در دانشگاه محتوا را اخذ کرد و اثرات منفی دانشگاه روی وی تأثیری نداشت، از طرفی امروز در کشور تولید علم در سطح زیادی داریم که میتوان آن ها را جایگزین واحدهای کلاسیک دانشگاهی کنیم.

هوش و توان بالای شهید کوچک زاده در دانش نظامی

همرزم شهید کوچک زاده در سوریه با اشاره به هوش و توان نظامی گری شهید حامد کوچک زاده گفت: نظامی گری هم یک دانش است که در طول قرن ها و جنگ های مختلف پیشرفت و توسعه داشته است، نمره حامد در فضای میدان تیر همیشه بین ۹۸ تا۱۰۰ بود که باعث میشد نمره کل گردان بالا رود.

ماجرای تصادف شهید حامد کوچک زاده

وی با بیان اینکه علیرغم تصادف شدیدی که کرده بود هیچگاه از آن برای توجیه به جهت کم کاری در میدان رزم استفاده نمی کرد افزود: حامد سالها قبل تصادف بسیار شدیدی کرده بود و مدتی در کما بسر برد و در پایش پلاتین بود، اما انقدر طبیعی رفتار میکرد که بسیاری از افراد در محیط نظامی نمی دانستند که تصادف کرده است.

کاسی ادامه داد: یکبار در یکی از تست هایی که از نیروهای نظامی و مسلح بصورت متداول هر سه و ۶ماه یکبار گرفته می شود از شدت درد پا نمی توانست بدود، در همان تست برای اینکه عدم توانایی در دویدن خود را جبران کند بقیه حرکات مانند شناسوئدی، درازنشست، بارفیکس و… را دو برابر انجام داد تا پوششی برای ندویدن وی باشد.

حامد نخ تسبیحی برای جمع کردن رفقا بود

همرزم شهید کوچک زاده در سوریه با بیان اینکه در عالم رفاقت حامد مثل نخ تسبیحی بود که تعداد زیادی از رفقا را دور هم جمع کرده بود افزود: بعد از حامد کسی نتوانست این مجموعه رفقا را کنار هم جمع کند، یکباری جمله ای از کتاب قیدار که در آن نوشته بود پروردگار عالمیان رفیق‌بازها را بیش‌تر دوست دارد را برای رفقا پیامک زده بود و واقعا جمله زیبا و بجایی بود.

برگزاری دورهمی های پنجشنبه با مراعات شرایط خانم ها

 

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و جمع کردن رفقا برای دورهمی پنجشنبه ها بر عهده حامد بود، یک پیام ساده می نوشت مبنی بر اینکه پنجشنبه ساعت فلان منزل فلان شخص و البته بشدت اصرارداشت مهمانی ها ساده، سبک و بعد از شام برگزار شود که خانوم ها خسته نشوند.

کاسی با تاکید بر اینکه رفاقت و هوای رفیق را داشتن در ذات حامد بود ادامه داد: همین رفتارهای حامد باعث شده بود که هرکس که حتی یکبار او را دیده بود با وی احساس رفاقت شدید و عمیقی داشت، هرکس ماشینش خراب می شد و در راه می ماند، یا اسباب کشی داشت، هرجایی که گیر میکرد حتی مسائل خانوادگی به حامد زنگ میزد، حتی ۲۷۰میلیون تومان در بانک ضامن شده بود با اینکه میدانست فلانی شاید توان بازپرداخت پول را نداشته باشد، فقط میخواست کار بچه ها را راه بیندازد‌.

شهدا شیشه عطری هستند که فضا را معطر می کنند

کاسی از شهید حامد کوچک زاده بعنوان یک شهید شاخص ملی یاد کرد و افزود: خدا قد و قواره هرکسی را مشخص می کند، ابعاد حامد باید ملی شود، مردم استانهای دیگر با شخصیت حامد آشنا و تبدیل به الگویی برای دیگران شود، اینگونه افراد مثل شیشه عطری هستند که درش باز است و هرکسی که از کنارش رد شود بوی خوش وی را استشمام می کند.

ادای دین به شهدا

با توجه به خانواده شهدا و انتخاباتی با بصیرت

همرزم شهید کوچک زاده با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: امروز این دین بر عهده ماست که راه حامدها را ادامه دهیم و مهمترین وظیفه ما انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا است که بسیار در آینده و وضعیت کشور موثر است‌.

منع استفاده تزئینی و ابزاری از خانواده شهدا در مراسم های مختلف مسئولین

کاسی با تأکید بر اینکه تک تک مسئولین میز مدیریت خود را مدیون خون شهدا هستند افزود: وظیفه همه ما توجه ویژه به خانواده شهدا است، استفاده زینتی از خانواده این مردان بزرگ در مراسم های مختلف با اهدای لوح تقدیر و…برازنده نیست، تا زمانی که حاج قاسم بود جای پدر را برای این خانواده ها پر میکرد و امروز ما باید باری از دوش این خانواده ها سبک کنیم.

اُنس با اهل بیت (ع) تکمیل کننده اخلاص شهید حامد کوچک زاده

محمدمهدی نیازمند از دوستان شهید نیز در این نشست با بیان اینکه انس با اهل بیت(ع) تکمیل کننده اخلاص شهید حامد کوچک زاده است، اظهار کرد: شرکت در جلسات، کلاس های قرآنی، مراسمات اهل بیت (ع) در دوران نوجوانی، راه اندازی هیئات بویژه از نوع مذهبی، انقلابی و ولایی منجر به انس آقاحامد با اهل بیت(ع) از دوران کودکی تا جوانی شده بود.

نیازمند با اشاره به تشکیل هیات ثارالله رشت ادامه داد: شهید کوچک زاده همواره بر معرفت افزایی در کنار شور معنوی در هیأت ها تاکید داشت، تشکیل هیأت ثارالله و هیات بی قراران ظهور از آن دسته هیات هایی بودند که آقاحامد در آنها بر ورود و چهره سازی برخی افراد در سخنرانی ها و دیگر جوانب علاوه بر ابعاد دینی و معنوی تاکید داشت‌.

وی با بیان اینکه شهید حامد خلأهای موجود در هیأت ها را معمولا بصورت رفاقتی رفع رجوع میکرد افزود: این شهید مدافع حرم هیچگاه وابسته به یک هیأت یا سخنران خاص نبود، معمولا میانداری هیأت را برعهده داشت و در ایام فاطمیه و یا محرم در یک شب در دو یا سه هیأت مختلف به جهت فیض بردن از سخنرانان و مداحان حضور پیدا می کرد.

“حامد” گوش شنوا و چاره مشکلات رفقا بود

وی با اشاره به اعتماد، صمیمیت و رفاقت بچه های هیأت با شهید حامدکوچک زاده گفت: بچه های هیأتی معمولا در مورد مسائل شخصی خود با حامد درد ودل میکردند، چون حامد گوش شنوا و محرم اصرار بود و با تمام توان برای حل مشکلات دوستان عملا حرکت می کرد.

نیازمند خاطرنشان کرد: امروز جبهه فرهنگی، دانشجویی و هیأتی ما برای رفع مشکلات فعلی نیاز به الگویی نظیر شهید حامدکوچک زاده ها دارد.

گرمای وجود حامد را حس می کردم

وی در باب خاطره ای از شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده گفت: اسفندسال ۹۶ به حرم امام رضا(ع) رفته بودم، دوسال از شهادت حامد گذشته بود که خواب وی را دیدم، خواب دیدم وارد مسجدی شدم و دیدم حامد هم آنجا بود و بعد از نماز همدیگر را در آغوش گرفتیم، زمانی که از خواب بیدار شدم هنوز گرمای وجود حامد را حس میکردم.

ترویج فرهنگ کتابخوانی با معرفی کتاب

نیازمند با بیان اینکه گسترس و ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله اقدامات بارز فرهنگی شهید کوچک زاده بود گفت: این فرد علاوه بر اینکه خود اهل کتاب خواندن بود، پس از مطالعه حساسیت به خرج نمیداد و کتاب را به همکاران و دوستان خود قرض میداد، نوشتن تحلیل و برداشت شخصی خود راجع به محتوا و اثری که مطالعه کرده است، تلاش برای ترویج کتاب خوانی با معرفی کتاب های خوب، برپا کردن نمایشگاه کتاب از جمله اقدامات وی در این راستا بود.

وی تصریح کرد: آقاحامد همواره ‌اعتقاد راسخ بر این داشت که در هیأت تراز انقلاب می بایست کتاب های خوب معرفی شوند، به همین دلیل در کنار هیأت نمایشگاه کتابی برپا می کرد تا کسی که با کتاب خوب آشنا شده است شرایط تهیه و مطالعه کتاب نیز برای وی فراهم باشد.

روشنگری شهید کوچک زاده در مسئله برجام

نیازمند از شهید ذحامد کوچک زاده” بعنوان فردی دغدغه مند در حوزه های اجتماعی و سیاسی روز جامعه یاد کرد و افزود: در عرصه انتخابات مختلف و برجام نقش مؤثری داشت، به جهت شفاف سازی و گم نکردن مسیر اصلی بچه های حزب اللهی در مسئله برجام، اطلاعات مختلف را کسب و در اختیار بقیه میگذاشت و دائما تأکید میکرد نباید فرمایش رهبری روی زمین بماند.

وی با بیان اینکه خط رفتاری و عملی حامد امروز می تواند الگویی برای حل مشکلات جامعه باشد افزود: کلمه بیقرار در وجود وی به معنای کامل وجود داشت، هیچگاه درگیر ادعا و مطرح کردن اسم خود نبود و از بستر مطالعه، مبانی معرفتی درستی برای خود چیده بود که وی را مسیرهای پر پیچ و خطر مصون نگاه میداشت.

دغدغه های فکری حامد او را از خانواده غافل نمی ساخت

دوست شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده با تأکید بر اینکه مشغله های هیأتی، فرهنگی و مأموریت های کاری شهیدکوچک زاده مانع روابط عاطفی و خانوادگی وی نمی شد افزود: متأسفانه برخی افراد هستند که با توجه به حضور در مأمویت های شغلی که دارند گاهی توجه چندانی به خانواده نمی کنند، اما حامد بشدت به مادر و خانواده خود علاقمند بود و دغدغه های فکری او باعث غفلت از خانواده اش نمیشد.

وی ادامه داد: این محبت و  احترام در نامه هایی که برای همسرش می نوشت و رابطه عاطفی قوی که با ریحانه دخترش داشت دیده می شد و عکس دخترانش را همراه خود داشت و همواره دورهمی های دوستانه را بصورت خانوادگی و به شرط سادگی و بی تکلف به همراه فرزندان و همسران برگزار می کرد.

داغ فقدان حامد کم رنگ نمی شود

نیازمند با اشاره به پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم حامد کوچک زاده گفت: هر سال داغ حامد سوزناک تر و جای خالی اش پررنگ تر می شود، حتی کسانی که حامد را تنها در دهه محرم در مسجد قدس دیده بودند دلتنگ وی هستند و بر ارادتمندان این شهید بزرگ علاوه بر گیلان در سایر استان های کشور افزوده شده است، ان شاء الله که آقا حامد در همین دنیا از ما دستگیری و در مسیر پرتلاطم دنیا کمک رساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید حامد کوچک زاده شهید کوچک زاده شهید مدافع حرم کوچک زاده گفت اهل بیت بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خسرو حیدری از زمان حضور همزمان با فرهاد مجیدی و دورانی که به عنوان مشاور در کنار احمد سعادتمند حضور داشت صحبت کرد و اعتقاد دارد که رابطه صمیمانه‌ای با فرهاد مجیدی دارد و در مشکلات او با مدیرعامل وقت استقلال داخل گود نبوده و در نقل و انتقالات کمک حال باشگاه استقلال بوده است.

بنابر روایت ورزش سه، حیدری در ابتدا از رابطه صمیمانه خودش و فرهاد مجیدی پرده‌برداری کرد و گفت: من با فرهاد در زمانی که همزمان در استقلال بودیم هم اتاق بودم، من پاس می‌دادم و فرهاد گل می‌زد، دوستی که داشتیم در زمین هم به کار ما آمده بود و اون هماهنگی لازم برای ما به وجود آمده بود.

او در ادامه گفت: زمانی که شفر از استقلال رفت، فرهاد به استقلال آمد و من همان دوران فرهاد مجیدی بود که از استقلال خداحافظی کردم، برای خداحافظی از فوتبال با علیرضا منصوریان و مجیدی مشورت کردم و او هم گفت خوب است اگر نمی‌خواهی در تیم دیگری بازی فوتبالت را در استقلال تمام کنی.

حیدری در واکنش به اینکه در زمان مشکلات سعادتمند و مجیدی یکی از مشاوران مدیرعامل استقلال بود گفت: آن زمان هم به استقلال کمک می‌کردم، زمانی که فرهاد مربی شد و من هم به کلاس‌های مربیگری رفتم یک مقدار فاصله افتاد ولی هنوز هم در ارتباط هستیم، آن زمان هم که استقلال مشکل داشت و نمی‌توانست بازیکنانش را تمدید کند، تنها بازیکنی که در قراردادش دخالت کردم وریا بود که دوست داشتم در استقلال باشد. به سعادتمند هم گفتم که او کاپیتان استقلال باید تمدید کند و می‌تواند تیم را جمع کند.

او درباره اینکه رابطه او با سعادتمند باعث کدورت با فرهاد شد یا خیر گفت: نه اصلا من وسط گود نبودم، هیچ فردی را شخصا کمک نکردم و فقط هدفم کمک به استقلال بود.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899520

دیگر خبرها

  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!