Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی سالمندی با حضور نمایندگان برخی دستگاه‌های مدعو برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود صبغی مدیرعامل بنیاد فرهنگ سالمندی با ارائه توضیحات لازم به تشریح اهداف و شیوه‌های اجرایی این طرح پرداخت و گفت: پرداختن به این موضوع، نسبت به میزان اهمیت توجه به موضوعات مختلف سالمندان و در اولویت آنها برنامه‌های فرهنگی، بسیار قابل توجه و ضروری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ترویجی بودن ماهیت این طرح اشاره کرد و افزود: ما از این طرح انتظاری متفاوت از طرح‌های اجرایی دیگر داریم و در واقع با نشست‌های مختلفی که با مدیرکل محترم دفتر مطالعات وبرنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم اتفاق نظر بر این بود که با این طرح می‌توان حساسیت لازم نسبت به سالمندان را در جامعه بالا برده و در عین حال با تقویت نقش پذیری اجتماعی سالمندان شرکت کننده در این طرح بتوانیم شرایط مطلوب‌تری در حوزه سلامت روان این عزیزان ایجاد نماییم.

در این نشست حشمتی معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اجرای برنامه‌های مشابه اجرا شده در حوزه کودک و نوجوان، زندان‌ها و حوزه‌های دیگر ابراز امیدواری کرد که این برنامه نیز مانند دیگر برنامه‌ها بتواند جای خود را در بین جامعه هدف که سالمندان هستند، باز کند و اثرات پیش بینی شده را در پی داشته باشد.

وی در خصوص مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در این طرح گفت: موضوع فرهنگ سازی و فعالیت‌هایی با این گستردگی، قطعاً نیاز به مشارکت و هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهایی دارد که در یک موضوع مشترک فعالیت دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد فرهنگ سالمندی آمادگی هرگونه همکاری در جریان برگزاری این برنامه را دارد.

در ادامه مهدی امیری معاون ارتقای سلامت شهرداری تهران که به نمایندگی از اداره کل سلامت شهرداری در این نشست حضور داشت، کلیات طرح را ارزنده و بسیار قابل توجه دانست و تاکید کرد: در حوزه اجرا باید دقت داشت نسبت تا متناسب با ویژگی‌ها و روحیات سالمندان این طرح‌ها به اجرا در آمده و نتایج مورد نظر حاصل شود.

امیری با اعلام آمادگی سازمان شهرداری تهران در مشارکت موثر در اجرای این طرح خواست که در خصوص اجرا جزئیات مشخص‌تری ارایه شود تا نحوه و میزان مشارکت‌ها شفاف‌تر گردد.

بنابر اعلام بنیاد فرهنگ سالمندی نزدیک به ۸ دستگاه و نهاد مرتبط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دبیرخانه شورای عالی سالمندی دعوت به عمل آمده بود.

لازم به ذکر است که اولین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی سالمندان با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط بنیاد فرهنگ سالمندی از ابتدای آذرماه با شروع ثبت نام متقاضیان در سایت این بنیاد به آدرس: https://salmandiran.ir آغاز گردیده و مراحل ثبت نام در حال انجام می‌باشد.

کد خبر 5135345

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی سالمندی شهرداری تهران نمایشگاه مجازی کتاب انقلاب اسلامی ایران رایزنی فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ مرکز فرهنگی شهر کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادبیات جهان علوم انسانی اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود