Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: موفقیت‌های کشور در بخش‌های مختلف، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از رشدی بسیار چشمگیر و جهشی حکایت دارد که علیرغم همه تنگناها رقم خورده است.

حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۱۲ بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان که همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و همه شهیدان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دهه فجر که ایام الله نام گرفته، از بزرگترین صفحه های تاریخی کشور ماست که توانست حکومتی را مستقر کند که رنگ و بویی خدایی داشته و احکام اسلامی را پیاده  سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با تقدیر از اعضای ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر تصریح کرد: ایام پیروزی انقلاب اسلامی باید به عنوان جشن ملی ایرانیان و در خور شأن آن گرامی داشته شود.

استاندار، مهمترین هدف شکل گیری انقلاب اسلامی را  استقرار حکومت اسلامی و تشکیل نظامی بر پایه احکام دینی خواند.

ملانوری هدف از استقرار نظام اسلامی را نیز حریت ،کرامت و عزت مردم برشمرد و گفت: مسئولین و مردم باید در مدار اخلاق اسلامی زندگی کنند.

وی استقلال کشور در همه عرصه ها را یکی دیگر از اهداف شکل گیری انقلاب معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در سایه استقلال است که کشور می‌تواند بر مبنای ارزش های خود پیش برود  و  هدف همه کشورها از استقلال خواهی و حریت، این است که کرامت شان حفظ شود.

استاندار با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بر اساس این سیاست ها به دنبال اقتصادی هستیم که در برابر تکانه هایی که بیگانگان بر اقتصاد ما وارد می‌کنند، مقاوم باشیم و خوشبختانه امروزه در همه حوزه‌ها به این اقتدار دست یافته‌ایم.

ملانوری از برقراری عدالت اجتماعی در جامعه  هم به عنوان یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی یاد و اظهار کرد: این موضوع در کلام معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری  تأکید شده، لذا ما باید در نظام اسلامی به دنبال رفع محرومیت ها و کمک به محرومین باشیم تا مردم در سراسر کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مند گردند، و بتوانند آن چه که در شأن انسان در یک جامعه آرمانی است را به برکت انقلاب اسلامی تجربه نمایند و با بهره گیری از آن زندگی خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: در چله اول انقلاب به برکت رهبری امام خمینی(ره)، سکانداری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و حضور و مشارکت مثال زدنی مردم در همه بزنگاه های انقلاب اسلامی، علیرغم همه دشمنی ها و بد عهدی های نظام سلطه، اتفاقات ارزشمندی در کشور رقم خورده است.

استاندار یادآور شد: مهمترین اتفاق این سال‌ها این است که جمهوری اسلامی ایران  در بسیاری از زمینه‌ها، رتبه‌های برتر جهانی را در اختیار دارد.

ملانوری به توسعه پرشتاب واحدهای تولیدی، بخش‌های معدنی، کشاورزی، پژوهشی و... نیز اشاره کرد.

وی از موفقیت‌های کشور در زمینه  ارتقاء سطح امنیت گفت و تصریح کرد: در بخش امنیتی و دفاعی، هم در بعد سخت افزاری و هم نرم افزاری، پیشرفت‌ها بسیار چشمگیر بوده و برای مثال در حال حاضر در صنعت موشکی، رتبه‌های برتر دنیا را در اختیار داریم.

وی افزود: ما امروزه به عنوان امن ترین کشور منطقه، در تأمین امنیت کشورهای همجوار و حتی گوشه گوشه جهان مؤثر هستیم و همه کشورها، تصمیم گیری های امنیتی خود را بدون در نظر گرفتن  قدرت دفاعی ایران غیر ممکن می‌دانند که این، نشان دهنده قدرت نظام اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: واحدهای سلامت در سراسر کشور با وجود کادر مجربی که همه  از فرزندان برومند این کشور هستند، مبین این موفقیت‌هاست در حالی که در اول انقلاب در این زمینه وابستگی های فراوانی وجود داشت.

ملانوری از خدمات نظام در استان گفت و خاطرنشان کرد: علیرغم پهناوری خراسان جنوبی، مقایسه شرایط امروز و اوایل انقلاب، نشان دهنده اتفاقات بسیار  بزرگ در حوزه های آموزشی، راه های مواصلاتی، دانشگاه‌ها، ارتباطات، کشاورزی، صنعت، خدمات عمومی نظیر(آب، برق،تلفن وگاز) و... است.

وی با بیان اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته، در بعضی از حوزه‌ها از میانگین کشوری عقب تر هستیم، ادامه داد: امیدواریم با کار و تلاش مستمر مسئولین و همراهی‌های مردم اتفاقات خوبی  رقم خورده و استان به جایگاه  ایده آل و واقعی خود برسد.

استاندار خراسان جنوبی به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما آزمون‌های زیادی را طی کرده‌ایم و به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای هم دست یافته‌ایم، اما امروز وظیفه داریم با شناخت ظرفیت‌های کشور، توانایی‌ها و حتی تهدیدهای بیرونی، درسایه رهبری‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و در کنار مردمی انقلابی، در برابر همه  مشکلات بایستیم و همان طور که در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید شده با حرکت‌های انقلابی و عزم ملی به جلو حرکت کنیم.

ملانوری به موضوع تعیین سرنوشت مردم در سایه دموکراسی به عنوان یکی از شعارهای بزرگ انقلاب اشاره کرد و گفت: در این خصوص در طول  سال های گذشته، شاهد برگزاری انتخابات‌های بزرگی بوده‌ایم و امروز نیز در شرایط حساس جهانی و سخت کرونایی  در آستانه انتخاباتی سرنوشت ساز قرار داریم.

وی انتخابات سال آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: در پی این انتخابات، شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان‌های محلی شکل می‌گیرند که شاید یکی از مهم‌ترین جایگاه های استقرار حکومت مردمی است چرا که مردم در  جوامع روستایی، عشایری و شهری، نخبگان خود را انتخاب کرده، سرنوشت چهار ساله توسعه و عمران محلی خود را به آنها می‌سپارند.

استاندار خراسان جنوبی به جایگاه ارزشمند شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: شوراهای اسلامی به لحاظ قانونی، دینی  و فرهنگ ایرانی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند، زیرا تبلور ارزش شور و مشورت و خرد جمعی هستند. 

ملانوری ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری به جهت راهکاری برای انتخاب بزرگترین مدیر اجرایی کشور  از اهمیت بسزایی برخوردار است و مردم  پای صندوق های رأی  می‌آیند تا  مدیریت اجرایی کشور از دولتی به دولت  دیگری با برنامه‌های جدید منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه قوه مجریه بسیار مهم و سرنوشت ساز است، تصریح کرد: در راستای  برگزاری  انتخابات دو موضوع ورود نخبگان به عرصه رقابت‌ها و مشارکت حداکثری مردم، همواره  در کلام حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مورد تأکید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انقلاب اسلامي ايران استاندار خراسان جنوبی مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند

در بنیاد هدایت کار راهبردی، تحلیلی و رصدی در حوزه مساجد انجام شده است که بناست توفیقات هزاران مسجد در کشور را روایت کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها با اشاره به فعالیت قابل تقدیر برخی مساجد گفت: در شرایطی که ما غصه‌دار وضعیت برخی مساجد در کشور هستیم، بسیاری از مساجد موفق در کشور واقعاً ستودنی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید تفاوت و تحول در تمام عرصه‌ها رقم بخورد ادامه داد: این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم‌افزایی و اراده‌های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم‌های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشیم.

 

ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد

 

قمی با بیان اینکه در حوزه مسجد به تحولی که تغییردهنده مناسبات اجتماعی باشد نیاز داریم، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند با جدیت و قوت، به سرانجام خواهد رساند.

قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره شود

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بر موضع همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اداره مسجد به وسیله مردم تأکید کرد و تقویت این نگاه راهبردی را از وظایف قرارگاه ملی مسجد دانست.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: قانون به سازمان اوقاف اجازه دخالت در امور داخلی مساجد را نداده است و ما مساجد توانمند در حوزه رقبات را ساختارمند می‌کنیم که با همت امنا، با توان داخلی اداره شود.

خاموشی خاطرنشان کرد: قرارگاه ملی مسجد با استعانت از نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، باید به حفظ و تقویت ساختار مردمی اداره مساجد فکر کند و در عین حال، باید مسائل و چالش‌های متنوع حقوقی مساجد را پیگیری و حل و فصل کند و این مهم به مدل‌سازی نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: خط مشی دولت،‌ گفتمان امام و رهبری/ برخی دنبال برجام دو و سه بودند
  • رویکرد دولت ادامه گفتمان امام و رهبری است
  • آموزش‌وپرورش با درایت رهبری به مسئله نخست کشور تبدیل شده است
  • آموزش‌وپرورش با درایت رهبری به مسئله اول کشور تبدیل شده است
  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد