Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه سرطان سینه به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است، گفت: فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد ابتلا به سرطان سینه ممکن است موروثی باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر ثریا سلمانیان درباره‌ سرطان پستان اظهار کرد: سرطان پستان جزو شایع‌ترین سرطان‌های زنان در جهان به شمار می‌‌رود و بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی از هر 6 تا 10 زن یک نفر ممکن است مبتلا به سرطان پستان شود؛ بنابراین آمار ابتلا به این بیماری بسیار زیاد است و باید میزان توجه‌‌ها را برای پیشگیری از ابتلا به این نوع سرطان افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسائل هورمونی در زنان عمده علت ابتلا به سرطان پستان است، گفت: فقط 10 تا 15 درصد ابتلا به سرطان پستان ممکن است موروثی باشد بنابراین هر فردی ممکن است بدون سابقه خانوادگی در معرض ابتلا به سرطان پستان باشد.

متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه زنان از 20 سالگی باید نسبت به خودآزمایی سینه‌های خود اقدام کنند و اگر موارد مشکوک و هر نوع توده را در پستان یا زیربغل احساس کردند حتماً به پزشک مراجعه کنند، عنوان کرد: زنان اگر سابقه موروثی ابتلا به سرطان ندارند ماموگرافی را از سن 40 سال به بالا و اگر سابقه ابتلا به این بیماری را در خانواده خود دارند، ماموگرافی را از 35 سالگی آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرطان پستان 30 تا 40 درصد با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری است، گفت: تغذیه مناسب، خواب خوب و تحرک و وزن مناسب در پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان بسیار حائز اهمیت است.

سلمانیان خاطرنشان کرد: در صورتی که سرطان پستان در مراحل اولیه تشخیص داده شود نتیجه مناسب درمانی حاصل خواهد شد و بیماری کاملاً از بین خواهد رفت ولی اگر بیماری در مراحل پیشرفته تشخیص داده شود درمان شاید نتیجه موثری به همراه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حدود پنج درصد افراد مبتلا به سرطان پستان، ممکن است مشکل آنها با درد همراه باشند، گفت: اصولاً سرطان پستان با درد همراه نیست مگر این که توده خیلی بزرگ شده باشد و بافت های اطراف را درگیر کند ولی به طور کلی هر نوع توده در پستان باید توسط افراد جدی گرفته شود و برای بررسی به پزشک مراجعه شود.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی تصریح کرد: در ایران سرطان پستان نیز جزو شایع‌ترین سرطان‌های زنان به شمار می‌رود اما متاسفانه برخی از زنان درمان و تشخیص آن را به تاخیر می‌اندازند و یا در گرفتن مشاوره خجالت می‌‌کشند و این سبب می‌‌شود که بیماری آنها در مراحل پیشرفته‌‌تری تشخیص داده شود و این در حالی است که اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود حتی بدون نیاز به شیمی درمانی با یک جراحی ساده قابل درمان خواهد بود.

بیماران مبتلا به سرطان درمان خود را به تأخیر نیندازند40 درصد سرطان‌ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری هستندسرطان دومین عامل مرگ ایرانیان/ سالانه 135هزار ایرانی به سرطان مبتلا می‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان سرطان بهداشت و درمان سرطان ابتلا به سرطان پستان تشخیص داده شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است