Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته دو منبع آگاه، رئیس جمهور لیتوانی رهبر اپوزیسون بلاروس را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این منابع گفت: "گیتاناس نوسدا"، رئیس‌جمهور لیتوانی "سوتلانا تیخانوفسکایا"، رهبر اپوزیسیون بلاروس را به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد تا حمایت خود از جنبش دموکراتیک بلاروس و درخواستش برای برگزاری انتخابات آزاد را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه "الکساندر لوکاشنکو"، رئیس جمهور بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت ۲۰۲۰ ادعای پیروزی کرد، اعتراضات گسترده‌ای در این کشور به راه افتاد. در پی این انتخابات جنجالی هزاران تن از معترضان بازداشت شده و تقریبا همه چهره‌های سیاسی اپوزیسون تبعید یا زندانی شدند. تیخانوفسکایا نیز از کشور خود فرار کرده و از آن زمان تاکنون در لیتوانی زندگی می‌کند.

تیخانوفسکایا، یکی از معلمان سابق بلاروس پس از آن برای انتخابات ۹ اوت نامزد شد که همسرش که یک بلاگر اپوزیسیون با جاه‌طلبی‌های سیاسی بود در آستانه انتخابات بازداشت شد. تیخانوفسکایا خواستار کناره‌گیری لوکاشنکو از قدرت، آزادی معترضان بازداشت شده و برگزاری انتخابات آزاد شده است.

وی هفته گذشته از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست تا در اقداماتشان برای کمک به پایان دادن به حکومت لوکاشنکو شجاع‌تر و قوی‌تر باشند.

فرصت معرفی نامزدها برای جایزه صلح نوبل امسال امروز (یکشنبه) پایان می‌یابد و برنده این جایزه نوامبر ۲۰۲۱ اعلام خواهد شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور صلح نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود