Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی از آزادسازی ۲ هزار و ۷۱۴ زندانی غیرعمد در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد زهرایی با حضور در ندامتگاه زنان شهرری (قرچک) با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه از هفته وحدت امسال و پس از فرمان رهبر انقلاب اسلامی، گفت: مراحل اول و دوم رزمایش کمک مومنانه به صورت تهیه بسته معیشتی و سبد حمایتی شامل کیف و کفش، لوازم‌التحریر، بسته‌های بهداشتی و درمانی، قربانی، کارت هدیه و غذای گرم برای آسیب دیدگان از ویروس کرونا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرحله سوم این رزمایش با فرماندهی سردار سرلشکر سلامی و در قرارگاه امام حسن (ع) با همکاری کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی امام برای هدفمند و مبنایی‌تر کردن فعالیت‌ها آغاز شد.

وی اظهار کرد: در این مرحله موضوعات جدیدی از جمله آزادسازی زندانیان غیرعمد با کمک واحد حقوقدانان سازمان بسیج از ابتدای هفته وحدت تا پایان سال جاری به فعالیت‌های قبلی اضافه شده که تاکنون به کمک اجتماعات مردم نهاد و خیرین ۲ هزار و ۷۱۴ نفر از زندانیان غیر عمد آزاد شده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی به کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمیته‌ای تحت عنوان آزاد سازی زندانیان غیر عمد تشکیل داده است و باید بتواند گفتمان سازی آزادسازی زندانیان غیر عمد را نیز به یک فرهنگ عمومی مردمی تبدیل کند.

زهرایی گفت: ما نیاز به نهضتی برای آزاد سازی زندانیان غیرعمد داریم و این با یک نهاد نمی‌تواند ادامه داشته باشد و هیچ فردی و خیری هم به تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد، لذا احتیاج به یک کار نهضتی و مردمی داریم. مسئولین نیز باید بتوانند کار گفتمان سازی آزاد سازی زندانیان را انجام بدهند و خود مردم هم باید همکاری نمایند، تا بتوانیم نگاه مردم را به کسی که زندانی شده تغییر دهیم و این کار نیاز به یک نهضت مردمی دارد.

سردار زهرایی افزود: در مرحله بعد این رزمایش مادران زندانی غیر عمد در دهه مبارک فجر آزاد خواهند شد. او گفت: برای تثبیت و ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به آسیب دیدگان از کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۸۱۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مسؤول بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: هم قبل و هم بعد یک سری اقداماتی باید انجام دهیم تا قبل از وارد شدن زندانی به زندان به فکر مباحث حقوقی، احکام و قوانین ایشان باشیم که بشود احکام جایگزین را برای زندانیان غیر عمد انجام داد، مثل اینکه اشتغال زندانیان می‌تواند در حکم قاضی درج گردد و کسانی که زندانی هستند می‌شوند برای آزادسازی‌شان از قبل مهارت آموزی را به ایشان آموزش داد.

سردار زهرایی گفت: بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی با سازمان‌هایی چون فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، راه و ترابری و جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت سازی در راستای اشتغالزایی برای زندانیان غیر عمد انجام دهد.

وی افزود: اگر بسیج سازندگی و سازمان زندان‌ها بتواند به نجات زندانیان خانم بیاید و مخصوصاً مادران زندانی را کمک و آزاد کند، می‌تواند نسل ساز آینده این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه جهادگران و اقشار مختلف بسیج در دو بخش عمومی و تخصصی دسته بندی شده‌اند، گفت: هم در کمک مومنانه هم در توانمند سازی زندانیان عزیز با کمک آموزش و اشتغال می‌توانیم خدمت شما عزیزان باشیم. از این رو بسیج سازندگی با ۱۳۰۰ تسهیل‌گر فعال، می‌تواند برای ایجاد شغل به زندانیان آموزش تخصصی دهد. بسیج اقشار هم به کمک محرومین آمده‌اند که می‌توانند خدمات عمومی و تخصصی را به زندانیان عرضه کنند.

وی در آخر اشاره کرد: در بخش عمومی ۱۴۰ هزار جهادگر طی سه ماه اخیر، مراجعه، شناسایی، غربالگری و معرفی بیماران کرونایی به مراکز درمانی را به عهده داشتند و در بخش تخصصی نیز ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب تیم‌های بهداشتی متشکل از یک نفر پزشک، ۴ نفر پرستار و ۱۰ نفر بهیار به آموزش و کمک به بیماران کرونایی پرداختند.

منبع: فارس

کد خبر 472074

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسیج زندان اشتغال زندانیان سازمان بسیج سازندگی ندامتگاه زنان شهرری بسته معیشتی اشتغالزایی زندانیان رئیس سازمان بسیج سازندگی کمک به آزادی زندانیان آسیب دیدگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازی زندانیان غیر زندانیان غیر عمد بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند