Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با حضور تعداد کمی از اعضای این ستاد برگزار شد و عدم حضور دیگر دستگاه‌ها جای سؤال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان ظهر امروز با حضور محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه جوانان استان کرمان ایجاد شده است اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از شهرستان‌ها جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی فرمانداران نسبت به امور جوانان در استان کم توجه هستند گفت: جوانان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند در توسعه مناطق بسیار اثرگذار باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته تخصصی فضای مجازی ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان تشکیل شده است افزود: توانمندسازی اقشار محروم در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار و اشتغال آنها در دستور کار سمن‌های جوان و اولویت کاری آنها است.

وی با عنوان اینکه 21 دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان هستند گفت: متأسفانه امروز تعداد کمی از آنها در این ستاد حضور یافتند و حتی نماینده هم نفرستادند.

فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی محتوای فضای مجازی چند سال است که در دستور کار اداره کل امور بانوان است اظهار داشت: خانواده‌های ما درگیر فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه سند خانواده و فضای مجازی تدوین و نقشه راه مشخص است گفت: آسیب‌ها و تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی احصا و شناسایی شده و برنامه‌ریزی لازم برای تولید محتوا شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه چهار کارگروه در این راستا تشکیل شد و وظایف تقسیم بندی شده است ادامه داد: سند فضای مجازی استان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و موارد لازم تولید محتوا در آن دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح پنج روستا پنج محصول در استان در حال اجرا است که در فاز دوم به سراسر استان تعمیم داده می‌شود گفت: در تولید فضای مجازی همراهی و همدلی و وحدت رویه لازم است تا بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

حسینی با بیان اینکه مادران ما دغدغه زیادی دارند و نگران حضور فرزندان خود در فضای مجازی هستند افزود: در اهدای تبلت به دانش آموزان مشکلات زیادی وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در مرحله اول مشاهده شده که تصاویر دانش آموزانی که به آنها تبلت داده می‌شود به‌عنوان دانش آموز نیازمند در صدا و سیما و رسانه‌ها منتشر می‌شود که توجیه ندارد افزود: از طرفی قبل از اهدای تبلت باید سواد رسانه‌ای به دانش آموزان نیز آموزش داده شود تا مبادا همین تبلت و حضور دانش آموزان در فضای مجازی بلای جان آنها نشود.

واکنش مدیرکل بانوان استانداری کرمان به اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیازمند‌ وقتی آبروی نیازمندان ویترین تبلیغ مسئولان می ‌شود / پایمال شدن حیثیت دانش‌آموزان ‌به بهانه اهدای یک تبلت‌

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه سمن‌ها یک ظرفیت بزرگ برای توسعه استان هستند اظهار داشت: در بسیاری از مناطق همین سمن‌ها باعث تحول شده‌اند که جای قدردانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جلسات دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای مورد تاکید است و لازم است با سرفصل علمی این کار انجام شود گفت: فرمانداران موظف هستند جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار و گزارش لازم را ارائه کنند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان استانداری کرمان امور بانوان دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان