Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، جیووانی مالاگو تاکید دارد که کمیته ملی المپیک ایتالیا هرگز درخواست نخواهد کرد که ورزشکاران این کشور قبل از دیگران واکسینه شوند تا بتوانند در بازی‌های توکیو که مجدداً برنامه‌ریزی شده، شرکت کنند.

مجارستان و صربستان واکسیناسیون ورزشکاران خود را از روز جمعه آغاز کرده‌اند اما مالاگا رئیس کمیته المپیک ایتالیا به روزنامه ایتالیایی La Repubblica گفت که ما می‌دانیم کشورهای زیادی هستند که ورزشکاران ملی خود را واکسینه می‌کنند اما ما هرگز این را نمی‌خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فرد ۸۰ ساله حق دارد قبل از ورزشکار ۲۰ ساله واکسینه شود.

کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر مقامات IOC ورزشکاران را تشویق کردند اگر قادر هستند پیش از سفر به المپیک توکیو خود را واکسینه کنند.

بازی‌های المپیک توکیو به دلیل ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد که قرار است از مرداد سال آینده آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته المپیک ایتالیا واکسن کرونا المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!

در ماه سپتامبر، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به صراحت اعلام کرد که ورزشکاران در پاریس می‌توانند به راحتی علاوه بر کشورشان، نماینده ایمان خود هم باشند. 

سخنگوی این کمیته به خبرگزاری رویترز گفت: «در دهکده المپیک، قوانین کمیته بین‌المللی المپیک اعمال خواهد شد و هیچ محدودیتی برای داشتن حجاب یا هر لباس مذهبی و فرهنگی دیگری وجود ندارد.»

اما به تیم فرانسه چیز دیگری گفته شده است.

در ماه مارس، از پوستر رسمی بازی‌ها که شامل مکان‌های دیدنی پاریس است که در کنار هم قرار گرفته و یک استادیوم را تشکیل داده‌اند، رونمایی شد.

طراح پوستر، با حذف صلیب طلایی بالای هتل اینوالیدس، به بحث‌هایی پیرامون میزان پایبندی این بازی‌ها، که برای مالیات دهندگان فرانسوی چندین میلیارد یورو هزینه دارد، به اصول لائیسیته دامن زد.

جمهوری فرانسه تا حدی بر اساس رد مذهب کاتولیک بنا شده است و هر زمان که بحث دین مطرح می‌شود، احساس خطر می‌کند. ترس شدیدی به خصوص در میان نسل‌های قدیمی‌تر نسبت به اعمال نفوذ دین در جامعه و دولت وجود دارد.

این بحث در حوزه‌هایی مانند آموزش و پرورش و ورزش که تفاوت‌های جمعیتی بارزتر است، بیشتر مطرح می‌شود.

در طول ماه رمضان سال گذشته، فدراسیون فوتبال فرانسه (FFF) در حکمی به داوران اعلام کرد تا مسابقات را برای افطار بازیکنان مسلمان متوقف نکنند. زیرا این حرکت بی‌احترامی به مفاد اساسنامه FFF است.

در ماه رمضان امسال، FFF تأیید کرد که زمان غذا خوردن و تمرین‌ها را به خاطر بازیکنان مسلمان تغییر نمی‌دهد و از روزه گرفتن آنها در اردوی تیم‌های ملی رده‌ّهای سنی مختلف، از جمله بزرگسالان جلوگیری می‌کند. 

حتی در مسابقات محلی سطح پایین، بازیکنان مسلمان زن معمولاً از پوشیدن حجاب منع می‌شوند، زیرا لیگ‌ها توسط نهادهای عمومی سازماندهی و اداره می‌شوند. کلاهک‌های محافظ نیز به‌عنوان راه حلی که برخی از بازیکنان تلاش کرده‌اند از آن استفاده کنند، توسط برخی داوران ناسازگار با قوانین تلقی شده است.

کاربرد لائیسیته در ورزش‌های پایه باعث ترک ورزش قبل از رسیدن به مرحله حرفه‌ای برای برخی ورزشکاران باحجاب شده است.

اما تابستان امسال آن‌ها با دو راهی جدی‌تری مواجه هستند، انتخاب بین پوشیدن لباس تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حفظ ایمان شخصی. 

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال را تبریک گفت