Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سرمای جانسوز زمستان وقتی سوختی برای گرم کردن خانه‌ها وجود نداشته باشد سخت‌تر می‌گذرد، در شهری مانند اندوهجرد با حدود شش هزار نفر جمعیت سهمیه اندک نفتی که دو ماه یک بار به مردم اختصاص می‌یابد جوابگو نیست.

شبکه گازرسانی به اندوهجرد و شهداد سال ۹۸ آغاز و به گفته منوچهر فلاح مدیرکل شرکت گاز استان کرمان باید تا انتهای سال جاری به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو شهر در جنوبی ترین بخش کویر لوت و در حاشیه این کویر قرار گرفته است، روزانه هزاران خودرو لوکس و آفرود برای تفریح در کویر از کرمان و شهرهای اطراف راهی کویر می‌شود اما کسی خبر ندارد در شهرهای این منطقه چه می‌گذرد.

نکته عجیب اینکه با وجود تکمیل نشدن شبکه گاز خانگی اما توزیع سیلندر گاز در این شهر با محدودیت جدی مواجه شده است

نکته عجیب اینکه با وجود تکمیل نشدن شبکه گاز خانگی اما توزیع سیلندر گاز در این شهر با محدودیت جدی مواجه شده است.

به طوری که مردم این شهر از کمبود جدی سیلندر گاز طی دو ماه اخیر گلایه مند هستند، سهمیه نفت اختصاص یافته به شهروندان اندوهجردی هم پاسخگوی نیاز مردم نیست و عملاً با اتمام سهمیه نفت مواجه شده‌اند و تقاضا برای سیلندر گاز افزایش یافته است.

گاز در شبکه سراسری وجود ندارد

علی محمد یکی از ساکنان اندوهجرد به خبرنگار مهر می‌گوید: دو ماه قبل مسئولان از رسیدن گاز به اندوهجرد خبر دادند اما هنوز هیچیک از خانه‌ها به شبکه متصل نشده‌اند.

وی افزود: اکثر خانه‌ها دارای لوله کشی گاز هستند اما کنتورها هنوز نصب نشده با این وجود سهمیه گاز شهر کاهش یافته است به طوری که بخش زیادی از مردم برای تأمین نیاز خود با مشکل جدی مواجه هستند و گاه سیلندر گاز را از شهرهای اطراف تهیه می‌کنند.

سهیمه نفت جابگوی نیاز مردم نیست

وی گفت: سهمیه نفتی هم که به خانوارها اختصاص یافته جوابگو نیست و مردم با مشکل مواجه شده‌اند.

احمد حسنی یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: اندوهجرد هر چند در حاشیه کویر قرار دارد اما سرمای هوا به خصوص در طول شب در این منطقه بسیار آزار دهنده است، ۲۲۰ لیتر نفت دریافت کرده‌ام و ۱۰ روز قبل این سهمیه تمام شده و نفتی هم برای توزیع وجود ندارد، حداقل نیاز هر خانوار به نفت ۴۰۰ لیتر است و نمی دانم چه کسی با چه توجیهی این سهمیه را در نظر گرفته است.

حداقل نیاز هر خانوار به نفت ۴۰۰ لیتر است و نمی دانم چه کسی با چه توجیهی این سهمیه را در نظر گرفته است

وی می‌گوید: مسئولینی که این سهمیه را اختصاص داده‌اند حتی نمی‌دانند شهری مانند اندوهجرد چه آب و هوایی دارد و چون در کنار کویر شهداد هستیم تصور می‌کنند زمستان اینجا سرد نیست.

وی گفت: در حال حاضر مردم با مشکل جدی مواجه هستند، پس از مدت‌ها یک کامیون سیلندر گاز در شهر توزیع شده و در این اوضاع کرونا صدها نفر در صف هستند.

چگونه در خانه‌های سرد بمانیم

مریم ابراهیمی نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: از ساعت ۷ صبح در صف هستم و الان که ساعت ۱۸ است می‌گویند سیلندر تمام شده این در حالیست که مدتها در انتظار همین ماشین سیلندر گاز بودیم و مشخص نیست مجدد چه زمانی سیلندر گاز به اندوهجرد اختصاص می‌یابد.

از ساعت ۷ صبح در صف هستم و الان که ساعت ۱۸ است می‌گویند سیلندر تمام شده این در حالیست که مدتها در انتظار همین ماشین سیلندر گاز بودیم

وی افزود: کارشناسان بهداشتی می‌گویند در خانه بمانید اما چگونه می‌توانیم در خانه‌های سرد بمانیم و ناچاریم در این صف‌ها در انتظار باشیم.

حسین مرادی، پیرمردی از اهالی روستاهای اطراف اندوهجرد نیز به خبرنگار مهر می‌گوید: ۲۵ روز قبل سیلندرهای گاز را به مرکز توزیع دادم و قرار شد در زمان توزیع اولین محموله سیلندرها را تحویل بگیرم اما تعداد سیلندرهای توزیعی کم و متقاضی آنقدر زیاد بود که باید با دست خالی به خانه برگردم.

انتظار یک ماه برای سیلندر گاز

پای درد دل هر کدام از مردم می‌نشینیم می‌گویند یک ماه است که سیلندر گاز در اندوهجرد توزیع نشده است! از سوی دیگر سهمیه گاز آنها نیز به اتمام رسیده است.

مسئول یکی از مراکز توزیع سیلندر گاز می‌گوید: مردم ۲۵ روز قبل سیلندرها را برای تحویل سیلندر گاز اینجا گذاشته‌اند اما شرمنده آنها هستیم. میزان سهمیه‌ای که به شهر اختصاص یافته اندک است و با توجه به اتمام نفت مردم برای گرمایش به تهیه سیلندر گاز روی آورده‌اند.

نه به شبکه سراسری دسترسی داریم و نه همان سیلندرهای گاز را داریم

حسین کمالی یکی دیگر از اهالی اندوهجرد می‌گوید: اکثر خانه‌های شهر لوله کشی گاز شده‌اند اما به شبکه متصل نشده‌اند در این شرایط مسئولان به بهانه رسیدن گاز به این شهر، برای توزیع سیلندر گاز اهتمام ندارند.

وی افزود: سال گذشته که شهر به شبکه گاز متصل نشده بود حداقل توزیع سیلندر مناسب‌تر بود اما امسال نه به شبکه سراسری دسترسی داریم و نه همان سیلندرهای گاز را داریم.

وی ادامه داد: سهمیه نفت هم بسیار اندک است و در منطقه‌ای مانند اندوهجرد که اکثر خانوارها پر جمعیت هستند سهمیه کنونی جوابگو نیست.

این شهروند اندوهجردی می‌گوید: هر زمان هم که از مسئولان می‌خواهیم جوابگوی مردم باشند وعده حل مشکل طی روزی‌های آینده و نصب کنتورهای گاز را می‌دهند.

پیگیری خبرنگار مهر برای صحبت با مسئولان بی نتیجه ماند و باید منتظر بود که مسئولان با مطرح شدن مشکلات مردم این شهر، اقدامی برای حل مشکل انجام می‌دهند یا مردم همچنان باید روزها در انتظار توزیع سیلندر و نفت باشند و درنهایت در صف‌های طولانی نگران مبتلا شدن به کرونا باشند.

کد خبر 5135623

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان سیلندر گاز نفت و گاز گاز رسانی دهه فجر ویروس کرونا کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج شیراز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوشهر انقلاب اسلامی ایران شهرکرد اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران توزیع سیلندر گاز سیلندر گاز خبرنگار مهر جدی مواجه سهمیه نفت مواجه شده شبکه گاز شده اند خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بندرعباس با اشاره به تحولات اخیر در جامعه بین‌الملل و ورود دانشجویان آمریکایی به صحنه دفاع از مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: نهضت دانشجویان غربی که توسط جامعه نخبگانی حقیقی در آمریکا آغاز شده است پرده‌های بزک کرده دیگری را از چهره آمریکا برون کرد و آن هم برخورد دوگانه‌ی آمریکا با آزادی بیان است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا که عمری شعار حقوق بشر و آزادی بیان داده است امروز برای دفاع از رژیمی جعلی و پوشالی به تمام آبروی خود چوب حراج زده است و داشته‌هایش را تماماً برای دفاع از رژیم صهیونیستی خرج می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برخورد کشورهای غربی با مسئله فلسطین را خودزنی دانست و گفت: غربی‌ها سال‌های متمادی ملت‌های جهان را با شعارهایی چون حقوق بشر تحت فشار قرار می‌دادند اما امروز همه شاهدند که آن‌ها همه شعارهایشان را بی هیچ ابایی زیر پا گذاشته‌اند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: امروز جامعه جهانی و بین‌الملل به ویژه در کشورهای حامی صهیونیسم دچار یک بیداری انسانی شده است و این بیداری رفته رفته به تمام مناطق جهان تسری پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: به فضل الهی همگان به نظاره خواهد نشست تا در ایالات متحده آمریکا میخ آخر نیز بر تابوت رژیم منحوس صهیونیستی کوبیده شود تا تشییع جنازه این مرده متحرک که تاکنون با تنفس مصنوعی آمریکایی‌ها و غربی‌ها سر پا بوده است نیز برگزار شود؛ تشییع جنازه‌ای که بسیار نزدیک است و باید منتظر آن باشیم.

خطیب جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق تاکید کرد: وعده صادق ابعاد دیگری نیز دارد که نوع نظامی آن عزت و افتخار برای ملت ایران به ارمغان آورد اما ساحت بعدی آن تحقق وعده صادق در امر اقتصاد است که مردم چشم انتظار آن هستند و باید در سفره‌های مردم دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با تاکید بر لزوم تلاش همه ارکان کشور جهت تحقق شعار سال گفت: برکات وعده صادق اقتصادی باید در سفره‌های مردم نمایان شود و دولت برای این امر بایستی تمام تلاش خود را انجام دهد.

امام جمعه بندرعباس در پایان اشاره‌ای به سفر رئیس قوه قضائیه به استان نیز داشت و گفت: حضور بی تکلف مقامات عالی قضائی در استان برکات فراوانی به همراه داشت و در این سفر معضل کهنه ۵۰ ساله جزیره قشم موسوم به اسناد رفسنجان حل و فصل شد.

کد خبر 6095750

دیگر خبرها

  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • مردم چشم انتظار عملیات وعده صادق در عرصه اقتصاد هستند
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز