Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۸ پروژه شاخص استانی از دولت‌های سابق به جا مانده که با هزینه‌کرد ۱۱۴۹.۱۶ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده است ضمن اینکه  ۳۱۳ پروژه شاخص در دولت های یازدهم و دوازدهم با اعتباری بالغ بر ۹۹۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۴ میلیارد تومان آغاز و تا پایان این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۴ پروژه شاخص نیز با ارزش ۳۵۶۵.۵۲ میلیارد تومان در این دولت آغاز و در آینده به بهره‌برداری خواهدرسید.

وی تعداد پروژه‌های افتتاحی استان در بخش‌های عمرانی و اقتصادی در طول دهه فجر را ۵۷۰ پروژه اعلام و خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها بالغ بر ۲۴۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای ۸۲۳ نفر اشتغالزایی بهمراه خواهدداشت.

رحمانی افزود: از زمان شروع به کار دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون در مجموع ۵ هزار و ۵۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان و همچنین ۴۲ پروژه شاخص عمرانی در استان به بهره‌برداری رسیده است که از مهم‌ترین آنها پتروشیمی‌های میاندوآب و مهاباد، راه آهن مراغه به ارومیه، فرودگاه منطقه آزاد ماکو، سد و نیروگاه سردشت، بیمارستان آیت الله خویی، سالن مسافری پایانه مرزی سرو، سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر، تصفیه خانه آب سردشت و ربط، مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه،  استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه، آبرسانی به ۳۸۸ روستا، گازرسانی به ۷ شهر فاقد خدمات گاز و گازرسانی و ۷۶۵ روستای فاقد خدمات گاز و برق رسانی به کلیه روستاهای بالای ۱۰ خانوار را می‌توان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: سیاست و هدف اصلی دولت تا پایان دوره دوازدهم اتمام پروژه های نیمه تمام بوده که در حال حاضر یک هزار و ۳۹۷ پروژه نیمه تمام در استان قرار دارد.

رحمانی اضافه کرد:  تکمیل ۴۰هزار واحد مسکن مهر، تعهد به اجرای ۲۱هزار واحد مسکن ملی، ساخت و توسعه راه‌های بزرگراهی و کریدور بزرگراهی غرب کشور به میزان ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۷ میلیارد ریال، افتتاح ۴ پروژه حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۲۰۱۷ میلیارد ریال طول دو هفته آتی، افتتاح ۶ بیمارستان، ۲۷ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و ۹۰ خانه بهداشت و احیای دریاچه ارومیه به‌عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

48 

کد خبر 1481770

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی آذربایجان غربی بهره برداری میلیارد تومان پروژه شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟