Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@13:13:17 GMT

یک کاروان لجستیک آمریکا در مرکز عراق هدف قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۴۰۲۷

یک کاروان لجستیک آمریکا در مرکز عراق هدف قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عراقی، عصر امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که یک کاروان لجستیک آمریکا در استان «بابل» (جنوب بغداد) هدف قرار گرفته است. 

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این خصوص گزارش داد که این کاروان در شهر «الحله» در مرکز استان بابل هدف قرار گرفته است.

شبکه «العربیه» نیز به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که در مسیر این کاروان یک بمب منفجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه عراقی «السومریه» نیز ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که کاروان یادشده وابسته به ائتلاف آمریکایی بوده و در پی این انفجار، به یکی از خودروهای این کاروان خسارت وارد شده است.

طی ماه‌های اخیر، کاروان‌هایی که برای نظامیان آمریکایی مستقر عراق تجهیزات لجستیک حمل می‌کردند، بارها هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید ابومهدی المهندس معاون پیشین رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند؛ با این حال نیروهای واشنگتن همچنان از خارج کردن نیروهای خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق کاروان آمریکا بابل الحله انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند

یک منبع آگاه اعلام کرد نظامیان روسیه و آمریکا در نیجر در یک پایگاه واحد مستقر شده‌اند، اما به یکدیگر دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا یک مقام آمریکایی گفت نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آنها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

این مقام آمریکایی گفت که نیروهای روس چند هفته قبل به پایگاه هوایی ۱۰۱ آمده‌اند، پایگاه نیروی هوایی نیجر که در کنار فرودگاه بین‌المللی پایتخت این کشور واقع شده است.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتای نیجر، حاکمان جدید این کشور به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد. فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند. آنها وظیفه آموزش نیروهای این کشور را بر عهده گرفته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس